Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη TRAVEL WEST FORUM 2025
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: Παραιτήθηκε και γραπτώς απο την προεδρία της ΔΕΥΑΠ ο Ν. Κοντοές

Πάτρα: Παραιτήθηκε και γραπτώς απο την π...

Η επιστολή παραίτησής του και οι διευκρινίσεις απο τη Δημοτική Αρχή

Με   την παρούσα υποβάλλω και γραπτά , στη διάθεση του Δημοτικού  Συμβουλίου ,              την παραίτηση μου  την οποία υπέβαλα προφορικά στη συνεδρίαση της  2ας   Μαρτίου για τους λόγους που στην εν λόγω συνεδρίαση  σας ανέφερα αναλυτικά και σας παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες . Συμπληρωματικά  στην προφορική μου παραίτηση επιτρέψτε μου  να  σας εκθέσω   τα  εξής:

Η παρουσία μου στην προεδρία του ΔΣ της ΔΕΥΑΠ αντλεί  την δημοκρατική της νομιμοποίηση από την  σχετική  δική σας απόφαση ορισμού. Η δύσκολη προσωπική  απόφαση που πήρα να θέσω την παραίτηση μου στη διάθεση σας  επιβάλλεται  από τις κοινωνικές  αξίες  και τις πολιτική αρχές  που προσπαθώ  να υπηρετώ. Κατά την δική μου αντίληψη όταν κάποιος κατέχει δημόσιο αξίωμα και το Συλλογικό,  Δημοκρατικά εκλεγμένο, Όργανο από το οποίο έχει ορισθεί  επιβάλλει άσκηση πολιτικής με την οποία διαφωνεί  και δεν μπορεί να εφαρμόσει δεν έχει άλλη δυνατότητα από  την παραίτηση. Ακόμη και όταν η απόφαση δεν έχει νομική ισχύ ή πάσχει νομικά, όπως κατά την άποψη μου  συμβαίνει με την κατά πλειοψηφία απόφαση την οποία  το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε.

Σέβομαι την απόφαση του Δημοτικού μας  Συμβουλίου αλλά διαφωνώ με αυτήν  γιατί θεωρώ   ότι νομικά  προσκρούει στο άρθρο   277 του Ν. 3852/2010 και κυρίως γιατί πολιτικά  καλλιεργεί  στους συνδημότες μας κλίμα γενικευμένης άρνησης καταβολής τελών στη ΔΕΥΑΠ που αποτελούν  τους   μοναδικούς πόρους της κοινωφελούς μας επιχείρησης.

Δημιουργεί  με αυτόν τον τρόπο προϋποθέσεις αδυναμίας είσπραξης εσόδων   που θέτει σε προφανή κίνδυνο την Βιωσιμότητα της . Παράλληλα  μια τέτοια εξέλιξη την καθιστά ιδιαίτερα  ευάλωτη στα ιδιωτικά συμφέροντα που την επιβουλεύονται και την εποφθαλμιούν. Καθώς  το νέο «Καλλικτρατικό»  νομικό πλαίσιο , σε περίπτωση συνέχισης της ζημιογόνου πορείας,  το επιτρέπει και το γενικότερο πολιτικό κλίμα ευνοεί  τέτοιους σχεδιασμούς   ο κίνδυνος ιδιωτικοποίησης  αντί  «πινακίου φακής» είναι υπαρκτός.

Σε μια τέτοια περίπτωση  μέρος των θέσεων εργασίας καθίστανται επισφαλείς και η τιμή του νερού θα αυξηθεί σημαντικά για όλους τους συμπολίτες μας. Το νερό , το βασικό αυτό αγαθό όχι μόνο για την ποιότητα αλλά για την ιδία την ύπαρξη της ζωής μας, δεν πρέπει να αφεθεί να αποτελέσει αντικείμενο κερδοσκοπίας ιδιωτικών συμφερόντων. Δεν  υπάρχει  καν το πρόσχημα του ανταγωνισμού που ως βασικό επιχείρημα οι πλέον  ακραίες νεοφιλελεύθερες απόψεις επικαλούνται για την ιδιωτικοποίηση κάθε Δημόσιου αγαθού ή υπηρεσίας διότι  οι  κοινωφελείς επιχειρήσεις   ύδρευσης –αποχέτευσης  από την φύση τους  είναι μονοπωλιακού χαρακτήρα.                                                                                                          Μόνο η διατήρηση του  Δημοτικού –Δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΥΑΠ διασφαλίζει τον κοινωνικό της χαρακτήρα. Αυτός  ήταν και παραμένει πρωταρχικός στόχος  που , από την αρχή της θητείας της  παρούσας διοίκησης , είχαμε θέσει και  το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει  με την ψήφιση της τιμολογιακής πολιτικής και της εισηγητικής  μου έκθεσης που την  συνοδεύει.

Αυτός  ο στόχος δεν πρέπει να υπονομευθεί. Φοβάμαι, εύχομαι να είμαι εγώ που κάνω λάθος, ότι η απόφαση σας δυσχεραίνει αυτό τον στόχο και διευκολύνει όσους προσβλέπουν και σχεδιάζουν την ιδιωτικοποίηση  του τομέα της Ύδρευσης στη Χώρα μας. Και δεν πρόκειται για κανενός είδους «κινδυνολογία» όπως ακούστηκε. Αδιάψευστος μάρτυρας  είναι η αρχή που έγινε με τις κυβερνητικές αποφάσεις για  την ΕΥΔΑΠ  και  την ΕΥΑΘ που βεβαίως ανήκουν σε διαφορετικό νομικό καθεστώς ,εκείνο των Ανωνύμων  Εταιρειών, που διευκολύνει την άμεση ιδιωτικοποίηση τους. Η  ΔΕΥΑΠ η μεγαλύτερη  Δημοτική Επιχείρηση  Ύδρευσης-Αποχετευσης της Χώρας  αποτελεί τον επόμενο στόχο  που εν όψει ολοκλήρωσης του φράγματος Πείρου -Παραπείρου  καθίσταται ιδιαίτερα ελκυστικός.

Όσον αφορά την πολιτική διακοπών υδροδότησης που τον τελευταίο χρόνο εφαρμόσαμε, για την είσπραξη βεβαιωμένων εσόδων, αυτή διαμορφώθηκε με πλήρη επίγνωση των κοινωνικών συνθηκών που η πρωτόγνωρη για την χώρα μας οικονομική κρίση διαμόρφωσε. Χαρακτηρίστηκε από ευαισθησία και κατανόηση  για τα  προβλήματα  επιβίωσης που αντιμετωπίζει μεγάλη κατηγορία  οικονομικά  αδύναμων συμπολιτών μας.         Συγκεκριμένα  για το πρόγραμμα διακοπών υδροδότησης  χρησιμοποιούνται παράμετροι που αφορούν στο ύψος της οφειλής, στη χρονική διάρκεια  αδράνειας καταβολής της , π ου στους  λογαριασμούς μικρού ύψους οφειλής είναι ιδιαίτερα μακρά, και στο ιστορικό της καρτέλας του καταναλωτή.

Σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής ενημερώνεται ,πέραν της σχετικής αναγραφής στο λογαριασμό,  για τον άμεσο κίνδυνο  διακοπής της υδροδότησης.  Έχει  έτσι την δυνατότητα να προσέλθει στην ΔΕΥΑΠ και να ζητήσει ρύθμιση του χρέους. Με βάση ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΠ δίνεται  στους υπηρεσιακούς παράγοντες  στα διάφορα επίπεδα της ιεραρχίας  η δυνατότητα ρύθμισης  μέχρι και οκτώ ισόποσων άτοκων δόσεων .  Σε ιδιαίτερες  περιπτώσεις με προτάσεις  μου στο Διοικητικό  Συμβούλιο έγιναν ακόμη  ευμενέστερες ρυθμίσεις  οι  οποίες  εγκρίθηκαν ομόφωνα από αυτό. Δεν διεκδίκησα ως πολιτικό πρόσωπο δικαίωμα  αυτοτελούς ρύθμισης  χρέους , χωρίς ενημέρωση και έγκριση του ΔΣ,  για να μην λειτουργήσει ή θεωρηθεί ότι μπορεί να λειτουργήσει ως πελατειακός μηχανισμός εξυπηρέτησης συμφερόντων ή μικροσυμφερόντων.

Από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της παρούσας διοίκησης μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί  περισσότερες από  4500 ρυθμίσεις  και επαναριθμήσεις με την σύμφωνη, μετά από διάλογο,  γνώμη  όλων των καταναλωτών χωρίς εξαιρέσεις η διακρίσεις. Χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν  σε μεσάζοντες ή διαμεσολαβητές  ακόμη και αν αυτοί είναι κοινωνικές οργανώσεις που, ανεξάρτητα από διαφωνίες ,τιμώ για τους αγώνες τους.  Οι δυσκολότερες περιπτώσεις είναι εκείνες στις οποίες  οι διακοπές ζητούνται από τους κατόχους των ακινήτων καθώς η ΔΕΥΑΠ  συμβάλλεται  βάσει του αρ.16 του Ν.1069/1980 με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Και αυτές οι περιπτώσεις  εξετάζονται κάθε μια χωριστά και εξαντλούνται  όλα τα περιθώρια ώστε και ο ενοικιαστής  να υδροδοτείται και η  ΔΕΥΑΠ  να μην εμπλέκεται σε δικαστικές περιπέτειες. Παρ όλα  αυτά ποτέ στην ΔΕΥΑΠ δεν αρνηθήκαμε να ενσωματώσουμε στις  πολιτικές και πρακτικές  που εφαρμόζουμε βελτιωτικές προτάσεις που θα ανακούφιζαν  ακόμη περισσότερο τους σκληρά δοκιμαζόμενους από την κρίση συμπολίτες μας. Και το κάναμε στα  πλαίσια του Διοικητικού μας συμβουλίου όπου μετέχουν με εκπροσώπους τους Δημοτικούς Συμβούλους η μείζων και  η ελάσσον μειοψηφία και μια ακόμη παράταξη της μειοψηφίας  η «Ανυπότακτη Πολιτεία» που κατέλαβε την Θέση της Λαϊκής  Συσπείρωσης   η οποία παρά την πρόταση που της έγινε δεν απεδέχθη την συμμετοχή της.

Όλο αυτό το διάστημα στο Διοικητικό Συμβούλιο, όχι μόνο στα ζητήματα είσπραξης βεβαιωμένων εσόδων αλλά σε όλα τα θέματα που συζητήθηκαν, επιδιώξαμε  ως πλειοψηφούσα παράταξη  να επικρατήσει πνεύμα συνεννόησης και συνθετικών δημιουργικών λύσεων. Νομίζω ότι χάρι και στην στάση των εκπροσώπων της  αντιπολίτευσης τα καταφέραμε. Επί  353 αποφάσεων που λάβαμε οι 319  δηλαδή ποσοστό (90)%   υπήρξαν ομόφωνες και μόνον  οι υπόλοιπες 34 λήφθηκαν  με  περισσότερο η λιγότερο αυξημένη πλειοψηφία. Καμία , επιτρέψτε μου  να το τονίσω, δεν λήφθηκε με την οριακή πλειοψηφία που διαθέτει η στηρίζουσα την Δημοτική Αρχή παράταξη.                             Είναι αυτός ο λόγος που με κάνει να αδυνατώ να αντιληφθώ τι περισσότερο θα είχε να προσφέρει μια ακόμη, εκτός θεσμικού πλαισίου κινούμενη, επιτροπή Δημοτικών Συμβούλων που ασφαλώς θα προσέθετε  δυσκαμψία και δυσλειτουργίες  σε εκείνες που ήδη υπάρχουν και ο « Καλλικράτης»  διόγκωσε μέσω των νομοτεχνικών ζητημάτων που επεσώρευσε.

Αναγνωρίζω  και σέβομαι το δικαίωμα του Δημοτικού Συμβουλίου να χαράσσει τις γενικές  πολιτικές και κοινωνικές κατευθύνσεις τις οποίες οφείλει να ακολουθεί η ΔΕΥΑΠ.                  Η επιχείρηση όμως διοικείται από το Διοικητικό της  Συμβούλιο που εσείς ορίσατε και η καθημερινή της λειτουργία διεκπεραιώνεται από την Υπηρεσιακή της  Ιεραρχία. Αυτοί  είναι που, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, υπόκεινται  και  στις αντίστοιχες ποινικές και αστικές ευθύνες που προκύπτουν από τυχόν παράνομες  πράξεις τους ή τις παραλήψεις τους.

Η πρόταση του Δημάρχου  για υιοθέτηση από το Δημοτικό Συμβούλιο  σχεδίου διάταξης  Νόμου που θα επιτρέπει στις ΔΕΥΑ τη διαμόρφωση ευμενέστερων τιμολόγιων  για ευπαθείς ομάδες πολιτών  και η ανάληψη  πολιτικών πρωτοβουλιών  για την άμεση προώθηση και ψήφιση της από τη Βουλή ,είναι η μόνη ρεαλιστική  μόνιμου χαρακτήρα πρόταση, που μπορεί να επιφέρει πραγματική   ανακούφιση  στους  δεινοπαθούντες συμπολίτες μας και τους πολίτες  όλης της Χώρας.

Τέλος επιτρέψτε μου μια σύντομη  αναφορά στη γενικότερη πορεία της επιχείρησης τους τελευταίους σχεδόν  δεκατέσσερις  μήνες που με τιμήσατε με την εμπιστοσύνη σας στη θέση του προέδρου του ΔΣ της ΔΕΥΑΠ.

Παραλάβαμε την επιχείρηση σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο με  ζημιές χρήσης του 2010 που ανέρχονταν σε 2.354240€ για την ΔΕΥΑ Πάτρας  και 1.031.288 για τις υπό συγχώνευση τότε ΔΕΥΑ Ρίου και Παραλίας  ήτοι  αθροιστικά  για τις επιχειρήσεις που συγχωνεύθηκαν Ζημιές χρήσης  2010  3.385.528 €. Παράλληλα οι  εκκαθαρισμένες  άμεσα απαιτητές υποχρεώσεις   αφαιρουμένων των ταμειακών διαθεσίμων ήταν 4.457. 673€. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία  Ισολογισμού του 2011 τα οποία θα οριστικοποιηθούν πολύ σύντομα  οι ζημιές χρήσης  περιορίζονται στο ποσό των 2.024.000€, παρουσιάζοντας μείωση ζημιών  κατά 40,24%. Προβάλλει ήδη έτσι  ως απόλυτα ρεαλιστικός ο  δεύτερος στόχος που είχαμε θέσει  για ισοσκελισμένο ισολογισμό το 2013. Αυτή η προοπτική επιτρέπει την  επανέναρξη , δειλά από φέτος  εντατικότερα  από το 2013 , του επενδυτικού προγράμματος της επιχείρησης για να αποκτήσει η πόλη μας  τις αναγκαίες υποδομές ύδρευσης-αποχέτευσης που  τις λείπουν. Χωρίς   δανεισμό  όπως  παλαιότερα είχε προγραμματισθεί.

Θετικά στοιχεία αποτυπώνονται  ήδη και στη ρευστότητα καθώς αυτή την στιγμή οι εκκαθαρισμένες άμεσα απαιτητές υποχρεώσεις αφαιρουμένων των ταμειακών διαθεσίμων  περιορίζονται στο ποσό του 1.450.000€. Σε όλα αυτά προσθέσετε το πολύ μεγάλο πρόγραμμα έργων αποχέτευσης  προϋπολογισμού 54.000.000€  που ήδη έχουν ενταχθεί και θα χρηματοδοτηθούν κατά 95% από το  πρόγραμμα ΕΠΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ για το οποίο θα απαιτηθούν ίδιοι πόροι 5% και το σύνολο του αναλογούντος ΦΠΑ που δεν  αποτελεί για το πρόγραμμα επιλέξιμη δαπάνη. Θα πρέπει  συνεπώς την προσεχή τριετία να εξευρεθεί ένα ακόμη ποσό από ιδίους πόρους που εκτιμάται  στα   8.000.000€ περίπου. Μετά ένα χρόνο επίπονων προσπαθειών αυτή είναι η  σημερινή εικόνα τη ς Δημοτικής μας επιχείρησης και  αυτό το δρομολογημένο μεν αλλά  ιδιαίτερα δύσκολο έργο έχει  να διεκπεραιώσει  το ΔΣ της ΔΕΥΑΠ.

Κύριε Δήμαρχε ,κυρία πρόεδρε , κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως σας κούρασα με το μακροσκελές  κείμενο της Παραίτησης μου. Αλλά ένιωσα   την ανάγκη να εξηγήσω αναλυτικά τους λόγους της διαφωνίας μου για να μην υπάρχει έδαφος για παρανοήσεις ή παρερμηνείες.           Ζώντας από κοντά την καθημερινότητα  της  Δημοτικής  μας επιχείρησης  αγωνιώ για τις   επιπτώσεις  των αποφάσεων του Δημοτικού  Συμβουλίου στα έσοδα  της ΔΕΥΑΠ  αυτήν την ευαίσθητη για την πορεία της, για τους λόγους που σας εξέθεσα,   περίοδο που διανύουμε.                                                                                           Δεν επιθυμώ να εκβιάσω κανένα όπως κάποιοι έσπευσαν να εκτιμήσουν. Δεν διακατέχομαι άλλωστε από κάποια αίσθηση αναντικατάστατου. Και  ούτε είναι συμβατές με τις  αρχές και τις συμπεριφορές μου τέτοιες πρακτικές. Διεκδικώ απλά το δικαίωμα που κάθε πολίτης στις δημοκρατικές πολιτείες  έχει. Το δικαίωμα  της προσωπικής άποψης  και της διαφωνίας.

Ολοκληρώνοντας επιθυμώ  να σας ευχαριστήσω όλους για την εμπιστοσύνη με την οποία με τιμήσατε.  Από την πλευρά μου σας διαβεβαιώ ότι  κατέβαλα επίμοχθες προσπάθειες για να ανταποκριθώ σε αυτή σας την εμπιστοσύνη. Εσείς θα κρίνετε και θα αποφασίσετε εάν ανταποκρίθηκα θετικά  και για το πώς επιθυμείτε την συνέχεια  της  πορείας της Δημοτικής μας επιχείρησης.

Παράλληλα από το Δήμο Πατρέων ανακοινώνονται τα εξής:

1.  Η πρόταση του Δημάρχου κ. Γιάννη Δημαρά την  οποία κατέθεσε  στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας  και την οποία ο κ. Δημαράς προώθησε στην ΚΕΔΕ προκειμένου να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί από τη Βουλή, συμπεριλαμβάνεται ήδη , με ορισμένες τροποποιήσεις, στο άρθρο 10 παράγραφος 11 του σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση κλπ. , που είναι ήδη αναρτημένο στο διαδίκτυο.

Με την πρόταση αυτή δίνεται ρεαλιστική μόνιμου χαρακτήρα λύση που ανακουφίζει, σε σημαντικό βαθμό, ομάδες οικονομικά αδύναμων συμπολιτών μας. Ήδη δόθηκαν οδηγίες στη ΔΕΥΑΠ για την επεξεργασία των κριτηρίων που προβλέπει το σχέδιο διάταξης ώστε να εφαρμοσθεί, το ταχύτερο δυνατόν  από τη ΔΕΥΑ Πάτρας , αμέσως μετά την ψήφιση από τη Βουλή.

2. Στην κατά πλειοψηφία  απόφαση  του Δημοτικού συμβουλίου  με  την οποία εγκρίνεται,  ψηφισμένη από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης και τους ανεξάρτητους Δημοτικούς Συμβούλους, η πρόταση της Δημοτικής Παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» προβλέπεται:   «Να μην κοπεί το νερό σε καμία οικογένεια που δεν μπορεί να πληρώσει. Μέχρι να καθορισθούν τα κριτήρια, σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να μην κόβεται το νερό.»

Όπως προκύπτει από τα επίσημα πρακτικά πουθενά δεν γίνεται αναφορά σε δεκαπενθήμερη αναστολή των διακοπών υδροδότησης όπως παραποιημένα  διοχετεύτηκε στα ΜΜΕ με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις