Δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία Χατζηδάκη για επανέναρξη των έργων μέσα στο φθινόπωρο
Τις επιφυλάξεις τους εκφράζουν εκπρόσωποι των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων που εμπλέκονται στα βαλτωμένα επί δύο χρόνια έργα των μεγάλων οδικών αξόνων σχετικά με την ευόδωση του ιδιαίτερα στενού χρονοδιαγράμματος, που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση, αναφορικά με την επανεκκίνηση των έργων, συνολικού προϋπολογισμού 6 δισ. ευρώ. Αιτία είναι το γεγονός ότι, επί της ουσίας, και παρά τις επί μήνες διαπραγματεύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με τις κυβερνήσεις που έχουν μεσολαβήσει μέχρι σήμερα, ο πρόσφατος διορισμός ειδικού μεσολαβητή στο πρόσωπο του κ. Ευθυμίου Βιδάλη και η σύσταση νέας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα τον πλαισιώσει έχουν σημάνει την εκκίνηση των διαπραγματεύσεων από το μηδέν.
Ετσι, κρίνουν ότι ακόμα κι αν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές επιδείξουν τη μεγαλύτερη δυνατή συμβιβαστική στάση και «βάλουν νερό στο κρασί τους», όπως λένε χαρακτηριστικά εκπρόσωποι των κοινοπραξιών, είναι εξαιρετικά απίθανο να προλάβουν την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Σεπτεμβρίου, που έχουν θέσει ως στόχο στην κυβέρνηση, ώστε να προκύψει συμφωνία, όπως γράφει σήμερα η "Καθημερινή".
Ακόμα πιο δύσκολο θεωρούν τα έργα να έχουν ξεκινήσει στις αρχές του 2013, με τις αναθεωρημένες συμβάσεις να έχουν προηγουμένως κατατεθεί και ψηφιστεί από τη Βουλή. Οι κατασκευαστές θεωρούν πιθανότερη ημερομηνία επανέναρξης των έργων το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 (με βάση το αισιόδοξο σενάριο), εφόσον στο μεταξύ δεν έχουν προκύψει απρόοπτες εξελίξεις από το μέτωπο της πολιτικής σκηνής και της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης, σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Σημαντικό «αγκάθι» αποτελεί και η επόμενη δόση των 31 δισ. ευρώ, καθώς κρίνεται καθοριστική για την ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, από το οποίο εξαρτάται, άλλωστε, η όλη διαδικασία για την επανεκκίνηση των έργων.
Ωστόσο, οι ανάδοχοι επισημαίνουν ότι αν προκύψει συμφωνία, είναι εφικτό να επανεκκινήσουν τα έργα πριν οι συμβάσεις ψηφιστούν από τη Βουλή, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω φθορές στα εργοτάξια, τα οποία πλήττονται από την αχρησία.
Υπενθυμίζεται πως η διαπραγμάτευση αφορά 4 αυτοκινητόδρομους, Αιγαίου (Μαλλιακός - Κλειδί), Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 (Λαμία - Γρεβενά), Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος) και Ιονία Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα). Η επανεκκίνησή τους αναμένεται να προσθέσει 1% του ΑΕΠ στην ανάπτυξη, δημιουργώντας 30.000 άμεσες και 50.000 - 60.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr