Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Xαμός με την κινηματογραφική υπερπαραγωγή "Νώε" που βγαίνει στις αίθουσες στις 27 Μαρτίου - "Παίρνω όλη την ευθύνη, δεν μου καίγεται καρφί", είπε ο σκηνοθέτης Αρονόφσκι

Xαμός με την κινηματογραφική υπερπαραγωγ...

Βιβλική η ταλαιπωρία και τα εμπόδια στην ταινία - Μέχρι και το σκηνικό το πήρε ο τυφώνας Sandy

Από την επόμενη Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014 που θα βγει στις Ελληνικές αίθουσες (αναμένεται και στην Πάτρα, στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε) το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει και να έχει άποψη για την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του 45χρονου σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι «Νώε - Νoah», που αφορά στην ιστορία του Νώε και της Κιβωτού όπου μετά από Θεικό σημάδι σώζει από την πλημμύρα και τον κατακλυσμό, την οικογένεια του και ένα ζευγάρι από κάθε ζώο και ζωντανό οργανισμό της γης.

Η Βιβλική ιστορία του Νώε είναι πολύ ελκυστική και αγαπημένη των περισσότερων από τα παιδικά, μαθητικά μας χρόνια. Ωστόσο η ταινία του Αρονόφσκι (Ο Μαύρος Κύκνος, Ρέκβιεμ για ένα όνειρο) που λέγεται ότι ξεπέρασε σε κόστος τα 125 εκατομμύρια δολάρια και θα βγει και τρισδιάστατη, έχει προκαλέσει πολύ θόρυβο και ήδη σε κάποιες χώρες έχει απαγορευτεί η προβολή της.

Για την ακρίβεια όπως έχει μεταδώσει το πρακτορείο Reuters, ο «Νώε» έχει απαγορευτεί για θρησκευτικούς λόγους σε 3 Αραβικές, μουσουλμανικές χώρες όπως είναι το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν!

Όπως έγραψε το σάιτ flix.gr, ο Αρονόφσκι ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε ότι «δεν του καίγεται καρφί».

Η ταινία «Νώε» από το τρέιλερ της που ήδη προβάλλεται στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε, φαίνεται εντυπωσιακή και συναρπαστική ενώ και το καστ των ηθοποιών είναι εξαιρετικό και περιλαμβάνει τους Ράσελ Κρόου, Τζένιφερ Κόνελι, Άντονι Χόπκινς, Έμμα Γουότσον, Ρέι Γουίνστον, Λόγκαν Λέρμαν, κ.α.

Το ενδιαφέρον του κοινού είναι τεράστιο ενώ η χρονική στιγμή που κυκλοφορεί η ταινία, λίγες εβδομάδες πριν την μεγάλη εορτή του Πάσχα μοιάζει ιδανική. Στην Ελλάδα το φιλμ θα διανεμηθεί από την UIP.

Πάντως όπως γράφει το flix.gr, πρόκειται για μία ταινία που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή της, τα έβαλε με ακραίες καιρικές συνθήκες, χολιγουντιανά στούντιο και την οργανωμένη θρησκεία.

Τα εμπόδια άρχισαν σχεδόν από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της ταινίας το καλοκαίρι του 2012, όταν μία σειρά από ατυχίες, παρασκηνιακοί διαπληκτισμοί του σκηνοθέτη με την Paramount (για το final cut) αλλά και η «βιβλική» καταστροφή των σετ από τον Τυφώνα Sandy, αποτέλεσαν μεγάλη πρόκληση για την πορεία και τελική έκβαση της ταινίας.

Ακόμα και σε καθαρά πρακτικό επίπεδο, ο Αρονόφσκι χρειάστηκε να επιβάλει στο στούντιο το τελικό μοντάζ των 132 λεπτών του φιλμ. Όπως σημειώνει το flix.gr, κανείς δεν ήταν ευχαριστημένος με την «επική διάρκεια». Μόνο που τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί. Θρησκευτικές οργανώσεις τόσο από την πλευρά των Χριστιανών, όσο και των μουσουλμάνων, απείλησαν, καταδίκασαν και σε μερικά κράτη κατάφεραν να απαγορεύσουν την ταινία.

Αυτό το τελευταίο, ανάγκασε το στούντιο της Paramount να προβεί σε γραπτή δήλωση που συνοδεύει παγκοσμίως όλο το σχετικό προωθητικό υλικό (trailers, teasers, posters) της ταινίας που λέει ότι «η ταινία είναι εμπνευσμένη από την ιστορία του Νώε». Ένας έμμεσος τρόπος δηλαδή να αποφύγει το «βασισμένη» στην Παλαιά Διαθήκη, το Κοράνι ή οτιδήποτε θα μπορούσε να ξεσηκώσει περισσότερη θρησκευτική υστερία, όπως σχολιάζει το flix.gr.

Στο τελευταίο τεύχος του έγκυρου Αμερικάνικου περιοδικού New Yorker, ο Ντάρεν Αρονόφσκι απάντησε σε όλους και σε όλα. Πώς μεταμορφώθηκε σε κακό παιδί της Paramount και πώς νίκησε το στούντιο στην πάλη για το τελικό μοντάζ της ταινίας καθώς κι ότι χρειάστηκε να αντιμετωπίσει την περίεργη στάση των παραγωγών που έκαναν μία 5η δοκιμαστική εκδοχή της ταινίας τον Δεκέμβριο σε Χριστιανικά γκρουπ (μία 86λεπτη εκδοχή που ξεκινούσε με ένα θρησκευτικό μοντάζ και τέλειωνε με ένα τραγούδι «χριστιανικού ροκ». Ευτυχώς ο Αρονόφσκι επιβλήθηκε).

«Δεν μου καίγεται καρφί για τα test audiences. Οι ταινίες μου δεν χωράνε σε σκορ. Δέκα άνθρωποι σ' ένα δωμάτιο που προσπαθούν να αποφασίσουν για το αγαπημένο τους παγωτό, μοιραία θα καταλήξουν στη βανίλια. Το σινεμά μου είναι παρφέ με καραμελωμένα αμύγδαλα!», είπε ο σκηνοθέτης και συνέχισε λέγοντας ότι «μπορεί όλη η διαδικασία, όλη η διαδρομή της ταινίας να μας έλιωσε και ταλαιπώρησε αλλά στο τέλος νικήσαμε.

Σας προκαλώ να βρείτε ποια άλλη ταινία που κόστισε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια δεν χρειάστηκε να κάνει ούτε ένα επιπλέον γύρισμα. Δεν επιστρέψαμε για reshoots. Η Paramount συμφώνησε τελικά σε 99% των επιθυμιών μου. Οπότε βάζω την υπογραφή μου και το κεφάλι μου για την βερσιόν που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες.

Παίρνω όλη την ευθύνη...»!

Επιμέλεια - Τ.ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture