Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη TRAVEL WEST FORUM 2025 Ειρήνη Μουρτζούκου
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Το πρώτο κουδούνι και η ψυχή του δασκάλου

Το πρώτο κουδούνι και η ψυχή του δασκάλου

Του Τάσου Σταυρογιαννόπουλου, Πρόεδρου Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας

Πλησιάζει η ώρα έναρξης του νέου σχολικού έτους. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί περιμένουν το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού.

Η χαρά, ωστόσο της προσμονής του καινούριου ξεκινήματος, που πάντα υπάρχει τέτοιες ημέρες, μετριάζεται από τη μιζέρια που σκιάζει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μεγάλος αγώνας αυτήν την περίοδο για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, βλέπετε, γίνεται για την κάλυψη των κενών, της αυτονόητης δηλαδή υποχρέωσης, της πολιτείας να εξασφαλίσει τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών για όλα τα παιδιά από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων.

Θα το πετύχει αυτό φέτος η πολιτική ηγεσία; Ασφαλώς όχι. Κατά την έναρξη του σχολικού έτους πάλι θα υπάρξουν τμήματα που δε θα λειτουργήσουν, άλλα τμήματα που θα είναι πληθωρικά, μαθητές χωρίς το δάσκαλό τους, μαθήματα που δε θα γίνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, χαμένες διδακτικές ώρες, αντισταθμιστική αγωγή ελλιπής, ολοήμερα τμήματα χωρίς δάσκαλο και άλλα χωρίς καμιά ειδικότητα εκπαιδευτικών, ωρολόγια προγράμματα έκτακτης ανάγκης, διευθυντές και εκπαιδευτικοί σε κατάσταση άγχους και αβεβαιότητας.

Ούτε λόγος βέβαια για υποδομές, υλικοτεχνική υποδομή, επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.  Γιατί πάλι φέτος θα ξεκινήσει μια χρονιά σαν τις προηγούμενες; Μα ασφαλώς γιατί  υπάρχει έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού και μη εκπλήρωση των βασικών υποχρεώσεων του κράτους για την Παιδεία, που απορρέουν από το ίδιο το Σύνταγμα.

Βέβαια πού λόγος για εθνική στρατηγική, διάλογο, συνεννόηση και ουσιαστικές αλλαγές. Πρέπει, ωστόσο, να γίνει αντιληπτό, πως εφόσον αποτελεί κοινή παραδοχή, ότι η Παιδεία αποτελεί την ουσιαστικότερη επένδυση κάθε κοινωνικού συνόλου, αποτελεί αδήριτη ανάγκη άμεσα να υλοποιούνται τα ουσιώδη και έπειτα να επιδιωχθεί επιτέλους βαθιά τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, που να αφορά το αναλυτικό πρόγραμμα, τη βελτίωση των βιβλίων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών νομοθετημάτων και γενικά καθετί, που  συνηγορεί στην αναβάθμιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.

Με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού η προσοχή όλων στρέφεται και πάλι στο δάσκαλο. Μόνο η ακούραστη ψυχή του δασκάλου, προετοιμασμένη και προσηλωμένη στο μεγάλο έργο, που καλείται να επιτελέσει μπορεί να αποτελέσει την ελπίδα για να διατηρηθεί άσβεστη η φλόγα της αποτελεσματικής και ουσιαστικής παιδείας.

Ο Δημήτριος Γληνός βέβαια πριν ενενήντα περίπου χρόνια προσδιόρισε επιτυχέστερα το ρόλο του δασκάλου: «Ο παιδαγωγός είναι ο εραστής της ανθρώπινης τελειότητας, που με αγάπη και πίστη βλέπει στις νέες ψυχές τη δυνατότητα μιας καλύτερης ανθρωπότητας και θέτει ολόκληρο τον εαυτό του υπηρέτη της δημιουργίας της, βρίσκοντας σε αυτή του την ενέργεια τη βαθύτατη ικανοποίηση του είναι του».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Σχόλια

Απόψεις