Της Γιώτας Κοντογεωργοπούλου
Oι σκέψεις της νέας δημοτικής αρχής για το κυκλοφοριακό θυμίζουν σχέδιο...ιατρού. Ο Πελετίδης, (ιατρός ων), διαπίστωσε ότι η πόλη πάσχει στους δρόμους και είπε εκ των ενόντων, να μαζευτούν και να βρουν λύση, διότι σου λέει οι μελέτες και στα σχέδια δεν χρειάζονται και όλοι αυτοί οι ευρωπαίοι που κάνουν μελέτες δεν ξέρουν πού τους πάνε τα τέσσερα.
Κάπως έτσι, μαθαίνουμε, ότι ο Δήμος κάνει συσκέψεις με ΟΛΠΑ και ΟΣΕ, ανακοινώντας στη συνέχεια απλοϊκότητες χωρίς τον παραμικρό σχεδιασμό ή την παραμικρή ρεαλιστική πρόβλεψη, αναμασώντας λύσεις που τις ακούμε χρόνια, όπως π.χ. τα περιφερειακά πάρκινγκ, αγνοώντας τις αιτίες, τις ανάγκες, τις παραμέτρους, και βεβαίως μη εξηγώντας που θα βρει τα χρήματα για να κάνει πράξη το σχέδιο μια δημοτική αρχή που ακούει ΣΔΙΤ και βγάζει καντήλες.
Σε μια εποχή που όλος ο κόσμος μιλάει για βιώσιμη κινητικότητα και μακροπρόθεσμο σχέδιο που ξεπερνά θητείες και μαθητευόμενους μάγους που κάνουν διάγνωση εκ του προχείρου, η δημοτική αρχή, μη έχοντας προφανώς κάτι σαφές να προτείνει, βλέποντας καχύποπτα τους μελετητές και τις μελέτες, αγνοώντας τα οικονομικά δεδομένα, μας μιλάει για περιφερειακά πάρκινγκ μη έχοντας καν να μας πει κάτι συγκεκριμένο για το πώς θα μεταφέρονται οι πολίτες από τα περιφερειακά αυτά πάρκινγκ, με ποιά λεωφορεία, με ποιό εισιτήριο, ποιός θα το πληρώνει και τι ύψους θα είναι αυτό.
Ξέρετε από πότε ακούμε για τα περιφερειακά πάρκινγκ; Από την εποχή του Καράβολα. Δεν υπήρξε ούτε ένας δήμαρχος από τότε που να μην τα επικαλέστηκε.
Θέλετε να μάθετε την κατάληξη ορισμένων τέτοιων προσπαθειών που έγιναν χωρίς σχεδιασμό αλλά κυρίως χωρίς χρήματα;
Όταν π.χ. επί Δημαρά λειτούργησαν τα δύο πάρκινγκ, το πάρκινγκ Καλεντζώτη και το πάρκινγκ στην Τερψιθέα, όσο ο Δήμος πλήρωνε την συγκοινωνία, δηλαδή το αστικό ΚΤΕΛ, γίνονταν οι μεταφορές. Όταν ο Δήμος κατέρρευσε οικονομικά και δεν μπορούσε να τις επιδοτεί, σταμάτησαν και οι μεταφορές. Τόσο απλά.
Και πώς ήταν τα πράγματα μέχρι να σταματήσουν; Καμία σημαντική βελτίωση.
Που θα βρει τα χρήματα ο Δήμος για τη δημιουργία, την διαμόρφωση καιτν λειτουργία αυτών των πάρκινγκ; Ούτε αυτό απαντάται, τουλάχισοτν προς το παρόν.
Περυσινά ξινά σταφύλια ακούγονται όλα αυτά, περισσότερο για επικοινωνιακή κατανάλωση, λόγω της πίεσης που ασκείται από την ένταση του κυκλοφοριακού μετά και την διακοπή της λειτουργίας των παρκομέτρων.
Το κυκλοφοριακό είναι το μεγάλο πρόβλημα όλων των σύγχρονων πόλεων και δεν λύνεται με μαγικά, ούτε κοιτάζει μόνο το σήμερα. Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα γίνει εγκαίρως κατανοητό για να μην απολαύσουν οι Πατρινοί άλλη μια τρύπα στο νερό και με την νέα δημοτική αρχή όπως έγινε και με τις προηγούμενες.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr
* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.