Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για το όχημά τους, καθώς μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να καταβληθεί 1,1 δισ. ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, σύμφωνα με το νέο μνημόνιο πρέπει να συγκεντρωθούν 72 εκατ. ευρώ από ΚΤΕΟ, ενώ υπολογίζεται είσπραξη περίπου 150 εκατ. ευρώ από τον φόρο πολυτελείας, που αυξήθηκε από φέτος για τα οχήματα από 2.500 κυβικά και άνω.
Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα μεγάλης επιβάρυνσης δίνει το Mega:
Ιδιοκτήτης ΙΧ εξαετίας, 1.400 κυβικών, θα πρέπει να πληρώσει 240 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας, ενώ αν το όχημα δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, τότε από την 1η του χρόνου θα επιβαρυνθεί με το πρόστιμο καθυστέρησης 65 ευρώ και επιπλέον πρόστιμο 150 ευρώ.
Ιδιοκτήτης IX επταετίας 2.500 κυβικών, θα δώσει 880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 1.210 ευρώ για φόρο πολυτελείας, από 931 που έδωσε πέρυσι.
Για Ι.Χ. οκταετίας 2000 κυβικών που σήμερα έχει εμπορική αξία από 2.500 έως 3.500 ευρώ, ο ιδιοκτήτης του πληρώνει φόρο πολυτελείας 308 ευρώ. Αντίθετα απαλλάσσεται από το φόρο πολυτελές ΙΧ αξίας 35.000 ευρώ, επειδή απλώς είναι χαμηλότερου κυβισμού
Λόγω της φορολογικής πολιτικής στο αυτοκίνητο, μαζική είναι η κατάθεση πινακίδων, ειδικά από ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού, αναφέρει το in.gr.
Από το 2009 έως σήμερα έχουν τεθεί σε ακινησία περίπου 772.000 Ι.Χ., με τα χαμένα έσοδα για το δημόσιο από τέλη κυκλοφορίας που δεν καταβλήθηκαν, να ξεπερνούν τα 750 εκατ. ευρώ.
Ευνοημένοι μέχρι στιγμής είναι οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας, καθώς έχουν χαμηλά ή και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Είναι άγνωστο όμως αν στο πλαίσιο των αλλαγών που έρχονται, το οικονομικό επιτελείο θα διαφοροποιήσει τα δεδομένα.
Πώς θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας
Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τον κυβισμό ή του ρύπους του αυτοκινήτου.Επί της ουσίας δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.
Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα). Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη.Μια σκέψη είναι να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Επιπλέον επιβάρυνση για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα:
Εκτός απ' την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία έρχονται δυο επιπλέον κριτήρια. Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Για παράδειγμα τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ, ενώ σχεδιάζεται και ο υπολογισμός του φόρου με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό, αναφέρει το Newsit.gr
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr