Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό δεν υπάρχει τεχνικός τρόπος για να εξυπηρετηθεί ο Προαστιακός.
Ο Προαστιακός της Πάτρας είναι η πιο πετυχημένη νέα σιδηροδρομική δραστηριότητα στη χώρα. Από το 2010 που ξεκίνησε τη λειτουργία του «μεγαλώνει» σταθερά και το τρενάκι που αγαπήθηκε από όλες τις ηλικίες, αποδείχθηκε ένα από τα πλέον δημοφιλή, φθηνά και φιλικά μέσα μεταφοράς.
Από λιγότερους από 2000 επιβάτες ανά μήνα τον πρώτο καιρό της λειτουργίας του, έχει πλέον σταθεροποιηθεί στους 1,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, το χρησιμοποιούν δηλαδή κατά μέσο όρο περισσότεροι από 120.000 επιβάτες ανά μήνα ή 4.000 επιβάτες ανά ημέρα ( Το 2013 το χρησιμοποίησαν 1.433.717 επιβάτες, και το 2014, 1.390.984 επιβάτες σύμφωνα με στοιχεία που αναζητήσαμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Τον Προαστιακό τον χρησιμοποιούν καθημερινά μόνιμοι κάτοικοι των εξυπηρετούμενων περιοχών που προηγούμενα χρησιμοποιούσαν ΙΧ αυτοκίνητο, φοιτητές που μετακινούνται στην Πανεπιστημιούπολη με λεωφορεία από τη στάση του Καστελόκαμπου, μαθητές, νεολαίoι και Πατρινοί που πηγαινοέρχονται στο Ρίο ή στις άλλες περιοχές για μπάνιο ή αναψυχή.
Είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της πόλης, η σημαντικότερη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της επί δεκαετίες.
Και όμως, όσο περίεργο και αν ακούγεται, η λειτουργία του Προαστιακού, ή καλύτερα, η προφανής αναγκαιότητα απρόσκοπτης συνέχισης της λειτουργίας του για όσο διάστημα θα διαρκέσει η κατασκευή των υπολειπόμενων τμημάτων της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Ροδοδάφνη μέχρι την Πάτρα, δεν έχει ληφθεί υπόψη ως παράμετρος κατά το σχεδιασμό των έργων, τα οποία σχεδιάστηκαν πριν από το 2010.
Οι ασφαλείς πληροφορίες του thebest.gr αναφέρουν ότι σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό δεν υπάρχει τεχνικός τρόπος για να εξυπηρετηθεί ο Προαστιακός, παρά τις διαβεβαιώσεις που υπήρξαν όταν εκφράστηκαν για πρώτη φορά φόβοι για αυτό, γεγονός που προκαλεί την εύλογη ανησυχία ότι θα υποχρεωθεί να διακόψει τη λειτουργία του για όσο διάστημα εξελίσσονται εργασίες στα τμήματα που χρησιμοποιεί.
Οι εργασίες όπως έχουν σχεδιαστεί περιλαμβάνουν υποβαθμίσεις της γραμμής σε μεγάλο μήκος στον Άγιο Βασίλειο και στο Ρίο και τεράστια τεχνικά έργα. Και έναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν χρόνια, αφού περιλαμβάνουν βυθίσεις της γραμμής - ιδιαίτερα αν γίνουν τέτοια έργα και μέσα στην Πάτρα - οπότε η διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού δεν θα είναι πρόσκαιρη αλλά πολυετής.
Ο Προαστιακός αντίθετα, θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί αν είχαν επιλεγεί άλλες τεχνικές λύσεις που θα επέτρεπαν τη λειτουργία της μιας από τις δύο προβλεπόμενες γραμμές ενόσω εκτελούντο τα έργα κατασκευής της άλλης.
Προκαλεί τουλάχιστον απορία το γιατί, ενώ έχουν περάσει τόσα χρόνια λειτουργίας και έχει καταδειχτεί η δυναμική του, δεν αναθεωρήθηκε ο σχεδιασμός του τμήματος Ροδοδάφνης- Ρίου (ο σχεδιασμός του τμήματος Καστελόκαμπου – νέου λιμανιού είναι σε εξέλιξη, οπότε ελπίζουμε να ληφθεί υπόψη για τις τελικές αποφάσεις του ΟΣΕ).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr