Το συγκεκριμένο σημείο δεν έχει σχέση με το Αγίασμα και ανοίγει μόνο κάθε παραμονή της εορτής του Αγίου Ανδρέα
Στεναχώρησε τους ανθρώπους της Ιεράς Μητρόπολης Πατρών το χθεσινό ρεπορτάζ του thebest.gr για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πηγή της Δήμητρας, πλησίον του Αγιάσματος του Αγίου Ανδρέα και αυτό γιατί, όπως πληροφορούμαστε πρόκειται για έναν χώρο για τον οποίο η Μητρόπολη, φέρει από ελάχιστη έως μηδαμινή ευθύνη.
Όπως ενημερωθήκαμε, το συγκεκριμένο σημείο δεν έχει σχέση με το Αγίασμα και ανοίγει μόνο κάθε παραμονή της εορτής του Αγίου Ανδρέα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του μεγάλου όγκου των επισκεπτών που προσκυνούν τον Πολιούχο της Πάτρας, από δύο εισόδους και να αποφεύγεται η ταλαιπωρία.
Πρόκειται δηλαδή για έναν χώρο ο οποίος είναι κλειστός 364 μέρες το χρόνο. Το Αγίασμα, όπως επισημαίνουν κύκλοι της Μητρόπολης, είναι ένας χώρος ευπρέπειας και θρησκευτικού κάλλους, αντάξιος της λαμπρότητας του ναού, ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς του θρησκευτικού τουρισμού και των πιστών στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Σε κάθε περίπτωση σκοπός του thebest.gr δεν είναι να επιρρίψει ευθύνες, αλλά να αναδείξει ένα πρόβλημα για να διορθωθεί. Και σε καμμιά περίπτωση δεν υποβαθμίζουμε ή αγνοούμε τις πραγματικά φιλότιμες προσπάθειες των ανθρώπων του Ναού, να τον διατηρούν στο επίπεδο που η λαμπρότητά του απαιτεί. Όμως, οι αρμόδιες υπηρεσίες, με πρώτη την Αρχαιολογική, πρέπει να διορθώσουν τα κακώς κείμενα που η φωτογραφία απεικονίζει, ώστε, να αποδοθεί και αυτός ως επισκέψιμος χώρος.
Να θυμίσουμε ότι η Πηγή της Δήμητρας, αναφέρεται στα Αχαϊκά του Παυσανία, ο οποίος τονίζει ότι αφού διένυσε ένα μεγάλο μέρος της πόλης έφθασε στο ειδυλλιακό, παραθαλάσιο πάρκο της Πάτρας, ιδανικό για περιπάτους κατά τους θερινούς μήνες. Εκεί κοντά συναντά " ένα ιερό της Δήμητρας. Η ίδια η Θεά και η Κόρη παριστάνονται όρθιες. Μπροστά στο ιερό της Δήμητρας υπάρχε μαντική πηγή της οποίας η πλευρά προς το ναό είναι φραγμένη με ξερολιθιά, ενώ από το έξω μέρος έχει κατασκευαστεί κατάβαση προς την πηγή. Στην πηγή υπάρχει Μαντείο αλάθητο, όχι όμως για οτιδήποτε παρά μόνο για αρρώστους."
Οι ασθενείς, σύμφωνα με τον Παυσανία, έδεναν με κλωστή ένα κάτοπτρο και το κατέβαζαν μέχρι αυτό να έρθει σε επαφή με το νερό. Στη συνέχεια προσεύχονταν στη θεά, έκαιγαν θυμίαμα και κατόπιν κοίταζαν το κάτοπτρο το οποίο έδειχνε τον άρρωστο ζωντανό ή νεκρό.
Ο προσκυνητής πού κατεβαίνει στό πανάρχαιο αγίασμα το πρώτο που προσέχε είναι η μαρμάρινη επιγραφή:
» ΝΗΜΕΡΤΕΣ ΤΟΔ’ ΥΔΩΡ
ΔΗΜΗΤΕΡΟΣ , ΗΝ ΠΟΤΕ ΝΟΥΣΟΙΣ.
ΕΝΘΑ ΠΑΓΕΙΣ ΞΥΛΩ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΑΤΡΑΣ ΑΜΦΙΒΕΒΗΚΕΝ »
δηλ.
» Ιαματικό είναι τούτο τό νερό πού κάποτε τής θεάς Δήμητρας ήταν.
Οπου ο Ανδρεας σέ ξύλο προσηλώθηκε καί προστατεύει τήν Πάτρα «.
( σημ.προσ-ηλώ=καρφώνω επί σταυρού η εις σανίδα σταυρώνω ).
Στήν εφημερίδα » ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ « αρ.φυλ. 3705,19.01.1887:4 διαβάζουμε : » Παρά τη μεσημβρινή πλευρά τού ιερού ναού αγίου Ανδρέου εν Πάτραις υπάρχει φρέαρ βαθύ , είς ούτινος τό
ύδωρ η άκρα χριστιανική ευσέβεια αποδίδωσι πολλάς περιέργους ιδιότητας , ιδία δέ τήν τού θεραπεύειν πολλάς νόσους των μετ’ ευλαβείας καί πίστεως αυτό πινόντων.
Γιγνομένων πρό πολλού ανασκαφών πρός καθαρισμόν τού έν λόγω φρέατος , ευρέθη πλάξ φέρουσα τήνδε τήν επιγραφήν.
Η περιοχή της μαντικής πηγής ήταν ο τόπος όπου δίδασκε ο Απόστολος Ανδρέας, ενώ σύμφωνα με την παράδοση δίπλα σ” αυτή την πηγή σταυρώθηκε
Είναι σαφές, ότι ο συγκεκριμένος χώρος, εφόσον είχε τύχει της προσοχής των αρμοδίων υπηρεσιών και σε συνεργασία μεταξύ τους με κεντρικό συντινισμό από το Δήμο, θα έπρεπε να είχε αναδειχθεί ώστε σε συνδυασμό με το Αγίασμα, να αποτελεί μια ενότητα στην οποία η αρχαιότητα θα συναντά την θρησκεία και την πόλη, σε ένα σύνολο που θα ερχόταν να προσθέσει ακόμη περισσότερη λαμπρότητα στον χώρο των ναών του Πολιούχου.
Ακούνε οι λοιπές αρμόδιες υπηρεσίες;
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr