Τι πουλάει κάθε χώρα που περνάει το βραχνά της κρίσης
Για τους πολίτες εκτός ΕΕ με σαφή οικονομική επιφάνεια και φουσκωμένους τραπεζικούς λογαριασμούς, το 2014 θα είναι μια καλή χρονιά. Εχουν εντοπίσει ήδη τα καλά σημεία αγορών – επενδύσεων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Independent στην κορυφή της σχετικής λίστας αγορών βρίσκεται η αγορά μαλτέζικου διαβατηρίου προς 1,5 εκατ. ευρώ, στη δεύτερη η αγορά φημισμένων κάστρων στην Πολωνία και στη συνέχεια ένα ελληνικό νησί στο Αιγαίο πέλαγος.
Οπως σημειώνει και ο καθηγητής Οικονομία στο πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα και πρώην σύμβουλος στην υπηρεσία ιδιωτικοποιήσεων στην Ιταλία, Δρ. Ουίλιαμ Μέγκινσον η περίπτωση της Ελλάδας είναι χαρακτηριστική.
Λέει συγκεκριμένα: «Στην Ελλάδα έχουν κάνει κάποιες πωλήσεις, όμως αντιμετωπίζουν δομικά προβλήματα για να προχωρήσουν και σε άλλες, καθώς δεν διαθέτουν ακριβές κτηματολόγιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις δύσκολα γνωρίζεις ποιος είναι ο ιδιοκτήτης κάποιου κομματιού γης. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο να πουλήσεις κάτι, ακόμα και αν το θέλεις».
Ακόμα και έτσι, σημειώνει η εφημερίδα, έχουν γίνει κάποιες ηχηρές πωλήσεις. Αναφέρεται στον Εμίρη του Κατάρ, Χαμάντ μπιν Χαλιφά Αλ Τανί ο οποίος τον περασμένο Μάιο, αγόρασε έξι νησιά στο Ιόνιο έναντι 8,5 εκατ. ευρώ και πλέον είναι ιδιόκτητα. Εκεί σκοπεύει να στεγάσει τις τρεις συζύγους του και τα 24 παιδιά του.
Η οικονομική κρίση, ειδικά στις χώρες του Νότου, αλλά όχι μόνο, έχει θέσει μια αξιοσημείωτη αρχή για τις κυβερνήσεις: η γη μπορεί να αξιοποιηθεί και να λειτουργήσει ως αντίβαρο για να καλυφθούν τρύπες στους προϋπολογισμούς.
Η Ιταλία σχεδιάζει να βγάλει στο σφυρί διάφορα ιστορικά ακίνητα τους επόμενους μήνες, καθώς το κόστος διατήρησής τους είναι υψηλό. Τον περασμένο Οκτώβριο ένας ζάμπλουτος από τη Ν. Ζηλανδία θέλησε να αγοράσει ένα νησάκι κοντά στη Σαρδηνία, όμως η αγορά «πάγωσε» έπειτα από έντονες αντιδράσεις των κατοίκων.
Από την άλλη για τους Πολωνούς, τα φημισμένα κάστρα που βρίσκονται στην ενδοχώρα, μπορούν να γίνουν μια καλή πρόσοδος, αρκεί να πουληθούν σωστά. Ηδη έχουν δοθεί 30, ενώ όπως ανέφερε και η Wall Street Journal άλλα 140 αναμένεται να πουληθούν μέσα στο 2014.
Στην περίπτωση της Μάλτας τα πράγματα ήταν απλά, αλλά έγιναν δύσκολα στη συνέχεια. Ο πρωθυπουργός της χώρας, Ζόζεφ Μουσκάτ, ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο ένα σχέδιο νόμου σύμφωνα με το οποίο, η απόκτηση μαλτέζικου διαβατηρίου κοστίζει 1,5 εκατ. ευρώ, με τους ενδιαφερόμενους να πρέπει -συν τοις άλλοις- να επενδύσουν άλλες 500 χιλιάδες ευρώ σε ακίνητα, μετοχές ή ομόλογα του νησιού. Ο νόμος δεν πέρασε εξαιτίας έντονων αντιδράσεων από το εθνικιστικό κόμμα.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr