ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Γιατί περίπου 50 χρόνια μετά τα εγκαίνια εξακολουθούμε να λέμε..."Νέα" την Πατρών Κορίνθου;Η Εθνική που κατασκευάστηκε για 100 χιλιόμετρα την ώρα και το σήμερα!

Παπαδάκου Γωγώ
papadakoygeo@yahoo.gr
Κοινοποίηση
Tweet

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα ο νέος αυτοκινητόδρομος;

Αρχές και φορείς της κυβέρνησης αλλά και της τοπικής κοινωνίας απο την Κόρινθο και την Αχαία, βρίσκονται συγκεντρωμένοι στον υπερσύγχρονο (για την εποχή) σταθμό των διοδίων στο Ζευγολατιό και εγκαινιάζουν τη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου Πατρών.

Ήταν 21 Δεκεμβρίου του 1969.

46 Χρόνια μετά, ο χαρακτηρισμός "Νέα" παραμένει έστω κι αν τα οδηγικά και κυκλοφοριακά δεδομένα των προηγούμενων δεκαετιών δεν είχαν τα επιθυμητά μάλλον αποτελέσματα. Δεκάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και πολλοί περισσότεροι έχουν τραυματιστεί σε ένα δρόμο - καρμανιόλα τουλάχιστον μέχρι την ώρα που άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού.

πηγή: Τάσσος Σταθόπουλος/patrasmemories

πηγή: Τάσσος Σταθόπουλος/patrasmemories

Η τότε επωνομαζόμενη "Νέα ταχεία οδός Κορίνθου Πατρών (8α) αποτελούσε έργο "πρότυπο" για τα δεδομένα της εποχής και είχε τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:
1. Ταχύτης μελέτης: 120 χλμ/ώραν
2. Πρακτική ταχύτης: 100 χλμ/ώραν
3. Ελαχίστη ακτίς καμπυλώσεως: R = 400 μ.
4. Μεγίστη κατά μήκος κλίσις: 4%
5. Πλάτος απαλλοτριωθείσης ζώνης: 26,50 μ.
6. Πλάτος της οδού:
α) Επί μήκους 105 χλμ: 2 λωρίδες κυκλοφορίας:
Ασφαλτικόν οδόστρωμα ------------ 12,50 μ.
Ερείσματοποίησις (2 Χ 0,75) -------- 1,50 μ.
ΣΥΝΟΛΟΝ ----------------------------- 14,00 μ.
β) Επί μήκους 30 χλμ: 4 λωρίδες κυκλοφορίας:
Ασφαλτικόν οδόστρωμα 2 Χ 10,30 = 20,60 μ.
Διαχωριστική Νησίς ----------------------- 2,35 μ.
2 ερείσματα ---------------------------------- 2,05 μ.
ΣΥΝΟΛΟΝ --------------------------------- 25,00 μ.
7. Ανισόπεδοι Κόμβοι: 
α) Κόρινθος
β) Κιάτον
γ) Ξυλόκαστρον
δ) Ακράτα
ε) Αίγιον
ς) Αίγιον (Β΄)
ζ) Ρίον

πηγή:Κυριάκος Γκλεζάκος/patrasmemories

πηγή:Κυριάκος Γκλεζάκος/patrasmemories

Σήμερα, τα έργα της Ολυμπίας Οδού μπαίνουν στην τελική τους φάση, με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου έως Πάτρα να προχωρεί στις πρώτες παραδόσεις τμημάτων, κυρίως στην περιοχή της Κορινθίας, ενώ διαδοχικά τμήματα θα δίδονται στην κυκλοφορία καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Στα 120 χλμ. του αυτοκινητόδρομου, υπό τις δεδομένες συνθήκες, η παράδοση θα γίνει σε 3 διαδοχικές περιόδους, με την πρώτη περίοδο να τοποθετείται τον ερχόμενο Οκτώβριο και αφορά το τμήμα Αρχαία Κόρινθος - Κιάτο.

Προς το τέλος του έτους πρόκειται να λειτουργήσει και το υπόλοιπο τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μήκος του δρόμου που θα λειτουργήσει ταυτόχρονα, απελευθερώνοντας δεκάδες χιλιόμετρα δρόμου που σήμερα βρίσκονται υπό κατασκευή. Το τελευταίο κομμάτι θα αφορά τον κόμβο του Ρίο και το «κούμπωμα» με την Περιμετρική Πάτρας και το τοπικό δίκτυο της πόλης.

Οι οδηγοί πάντως θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2016 για την ολοκλήρωση εθνική οδό Κορίνθου – Πάτρας  καθώς τα έργα βρίσκονται κάποιους μήνες πίσω από το χρονοδιάγραμμα.

Η συνολική πρόοδός του Έργου (Ιανουάριος 2015) βρίσκεται στο 62%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πόσο έχουν προχωρήσει οι εργασίες στην Πατρών - Κορίνθου; - ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ

*Φωτογραφίες απο το site της Ολυμπίας Οδού

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις