Διαβάστε αναλυτικά
Στους αμέσως επόμενους αναδόχους προχωρεί πλέον και επισήμως το υπ. Υποδομών, αναφορικά με τη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης κατασκευής των πρώτων τριών εργολαβιών (από τις οκτώ συνολικά) του πολύπαθου οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Πρόκειται για τις εργολαβίες στις οποίες είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος ο όμιλος Καλογρίτσα, μέσω της κοινοπραξίας «Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών» και όπου είχε διαφανεί ότι δεν θα εξασφαλίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κυρίως τις εγγυητικές επιστολές καλής συμμετοχής, λόγω της απροθυμίας της Τράπεζας Αττικής, που μέχρι πρότινος ήταν ο αποκλειστικός χρηματοδότης του συγκεκριμένου επιχειρηματία, να ανανεώσει τις εγγυητικές που είχε εκδώσει στο παρελθόν (κάτι απαραίτητο για να μπορέσει να προχωρήσει η διαδικασία της συμβασιοποίησης).
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο απέστειλε την Πέμπτη επιστολές στους επόμενους αναδόχους, προκειμένου να αιτιολογήσουν τις εκπτώσεις που έχουν παράσχει, εκκινώντας από την αρχή τη σχετική διαδικασία και απορρίπτοντας ουσιαστικά τις εταιρείες του κ. Καλογρίτσα. Στο πλαίσιο αυτό, στην πρώτη εργολαβία έχει κληθεί πλέον να συμμετάσχει ως προσωρινός ανάδοχος η κυπριακή Cyfield Development Limited, η οποία είχε δώσει έκπτωση 47,99%, έναντι 53,05% του κ. Καλογρίτσα.
Το εν λόγω τμήμα είναι το Πύργος-Δουναίικα, αρχικού προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στη δεύτερη εργολαβία (Δουναίικα - Αμαλιάδα), αρχικού κόστους 54,5 εκατ. ευρώ, κλήθηκε η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη «Μηχανική», που προσέφερε έκπτωση 49,33%, έναντι της έκπτωσης 55,32% της «Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών». Κερδισμένη είναι η ιταλική εταιρεία και στην τρίτη εργολαβία (Αμαλιάδα-Κυλλήνη), αρχικού προϋπολογισμού 56,16 εκατ. ευρώ, όπου παρότι κατετάγη τέταρτη, είναι και πάλι πρώτη επιλαχούσα, λόγω του αποκλεισμού των Cyfield και «Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή», που είχαν βρεθεί στη δεύτερη και τρίτη θέση. Για το συγκεκριμένο τμήμα, ο όμιλος Καλογρίτσα είχε προσφέρει έκπτωση 57,45%, έναντι 46,4% της GD Infrastrutture.
Σημειωτέον ότι τα παραπάνω ισχύουν για τις πρώτες τρεις εργολαβίες, καθώς, όπως αποκάλυψε εντός της εβδομάδας η «Κ», για την τέταρτη εξ αυτών (το τμήμα από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα, προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ), η εγγυητική προς τον όμιλο Καλογρίτσα έχει χορηγηθεί και ανανεωθεί από το ΤΜΕΔΕ (Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων - πρώην ΤΣΜΕΔΕ), το οποίο μάλιστα έχει εκδώσει ανάλογες εγγυητικές και για άλλες εταιρείες, από αυτές που συμμετείχαν στον σχετικό διαγωνισμό.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν σημειωθεί κάποια νέα ανατροπή (ήδη θα πρέπει να τονιστεί ότι οι διεργασίες μεταξύ των εταιρειών είναι πυρετώδεις), είναι σαφές ότι μεγάλος κερδισμένος είναι η GD Infrastrutture και μέσω αυτής η «Μηχανική», η οποία επανέρχεται με δυναμικό τρόπο στα δημόσια έργα. Υπενθυμίζεται ότι η ιταλική εταιρεία έχει επίσης αναδειχθεί προσωρινή μειοδότρια και στις εργολαβίες έξι και οκτώ του Πάτρα-Πύργος, συνολικού αρχικού προϋπολογισμού της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ. Μετά τις εκπτώσεις κι εφόσον οριστικοποιηθεί η ανάληψη και των εργολαβιών δύο και τρία, η εταιρεία θα αναλάβει την κατασκευή του 50% του έργου, με τη συνολική καθαρή αξία των συμβάσεων να υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr