Ο Β' κύκλος προβολών θ' αρχίσει 14/1 με το τολμηρό "Climax" του Γκασπάρ Νοέ
Με ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ για την εμμονή των Ναζί με την τέχνη, με τίτλο «Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων» όπου σπέσιαλ γκεστ σταρ είναι ο γνωστός Ιταλός ηθοποιός Τόνι Σερβίλο, σε σκηνοθεσία Claudio Poli, ολοκληρώνει τον φετινό 1ο κύκλο προβολών η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας αυτή τη Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019 στα Odeon Veso Mare στις 18.00, στις 20.15 και στις 22.30.
Πρόκειται για μία παραγωγή του 2017, της Nexo Digital & 3D Produzioni.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας και η πρόεδρος της Ελένη Δάσιου σε συνεννόηση με την εταιρεία διανομής Filmtrade θα προβάλλει πρώτη στην Πάτρα την συγκεκριμένη ταινία (οπότε οι 3 προβολές της Δευτέρας θα έχουν και τον χαρακτήρα avant premiere). Στις Αθηναικές αίθουσες το φιλμ θα βγει στις 24 Ιανουαρίου 2019.
Πρόκειται για Ιταλικό φιλμ διάρκειας 92 κεπτών.
Σύνοψη
Οι Ναζί αντιμετώπιζαν την τέχνη με δύο τρόπους: κατέστρεφαν κάθε έργο που θεωρούσαν ως «εκφυλισμένη τέχνη» και λεηλατούσαν συστηματικά τα καλύτερα κομμάτια κλασσικής και μοντέρνας τέχνης σε ολόκληρη την Ευρώπη.
«Πώς είναι δυνατόν να μην σ’ ενδιαφέρουν οι άλλοι άνθρωποι; Η ζωγραφική δεν έχει σκοπό να διακοσμεί διαμερίσματα. Είναι ένα εργαλείο πολέμου: ένα αμυντικό και επιθετικό εργαλείο εναντίον του εχθρού» – Πάμπλο Πικάσο
Μια συγκλονιστική ματιά. Μια μεγάλη ανακάλυψη. Μια κινηματογραφική περιήγηση μέσα από 4 εκπληκτικές εκθέσεις. Ογδόντα χρόνια αφότου ο Χίτλερ κήρυξε τον πόλεμο στην «εκφυλισμένη» τέχνη, η ταινία αποκαλύπτει: Picasso, Matisse, Renoir, Chagall και άλλα έργα τέχνης κρυμμένα, λεηλατημένα και καταδικασμένα από τους Ναζί, έρχονται επιτέλους στο φως και αποκαλύπτουν στην μεγάλη οθόνη τη ναζιστική εμμονή για τέχνη.
Ξεκινώντας από την περίπτωση Gurlitt και την μεγαλειώδη Συλλογή του, ο Τόνυ Σερβίλλο αφηγείται την αληθινή ιστορία των αριστουργημάτων που αρπάχτηκαν, απαγορεύτηκαν και εκδιώχθηκαν κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.
Έχουν περάσει 80 χρόνια από τότε που το Ναζιστικό καθεστώς είχε απαγορεύσει οριστικά την επονομαζόμενη «εκφυλισμένη τέχνη», διοργανώνοντας το 1937 μια μεγάλη έκθεση για τον δημόσιο διασυρμό της, και σε μικρή απόσταση μια δεύτερη έκθεση για την ανάδειξη της «αγνής Άρειας τέχνης».
Την ίδια περίοδο, υπό τις διαταγές του Χίτλερ και του Γκέρινγκ (Goering), ξεκινούσε η λεηλασία κλασσικών έργων τέχνης, αριστουργημάτων που θα καταλάμβαναν τους χώρους ενός μουσείου στο Λιντζ της Αυστρίας, το οποίο ο Χίτλερ φαντασιωνόταν ως ένα καινούργιο Λούβρο (το έργο δεν προχώρησε ποτέ), ή θα κατέληγαν στην κατοικία του Γκέρινγκ στο Carinhall κοντά στο Βερολίνο. Αντιθέτως, τα έργα της «εκφυλισμένης» τέχνης θα δημοπρατούνταν και τα έσοδα θα κατέληγαν στα κρατικά ταμεία, ώστε να χρησιμοποιηθούν αργότερα για την αγορά των έργων τέχνης που τύγχαναν της έγκρισης του καθεστώτος.
Τα έργα τέχνης είτε κατάσχονταν από μουσεία των κατεχόμενων περιοχών, είτε αρπάζονταν από κατοικίες συλλεκτών, ειδικά Εβραίων. Η λεηλασία συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του πολέμου.
Με αφετηρία την διοργάνωση 3 νέων εκθέσεων, το 2017, ο Τόνυ Σερβίλλο αφηγείται τί συνέβη στους κλεμμένους θησαυρούς των Ναζί, αλλά και στους ανθρώπους που ενεπλάκησαν στα γεγονότα. Στην ταινία παρουσιάζεται και υλικό από ιστορικό αρχείο, καθώς και σύγχρονο κινηματογραφικό υλικό.
*Στο μεταξύ την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019 ξεκινά ο Β’ κύκλος προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας για την περίοδο 2018-2019 κι όπως μάθαμε, η εναρκτήρια ταινία είναι το νέο φιλμ του Γκασπάρ Νοέ «Clixax» που είχε προβληθεί και στις 24ες Νύχτες Πρεμιέρας στην Αθήνα τον περασμένο Σεπτέμβριο. Πρόκειται για ένα τολμηρό φιλμ που θα προκαλέσει σίγουρα συζητήσεις μεταξύ των Πατρινών σινεφίλ. Παίχθηκε στις Αθηναικές αίθουσες τον Οκτώβριο που μας πέρασε.
Το Αθηνόραμα έγραψε σχετικά: κινηματογραφικό acid trip, το οποίο υποβάλλει μια αρχικά ξέφρενη και αργότερα εφιαλτική αίσθηση, επιχειρώντας μέσα από έναν γενικευμένο παροξυσμό να μελετήσει (;) την ενστικτώδη, σκοτεινή και αλογόκριτη ανθρώπινη συμπεριφορά.
Παίζουν η Σοφία Μπουτέλα και οι Souheila Yacoub, Ζιζέλλ Πάλμερ, Kiddy Smile, Romain Guillermic. Ο Νοέ θεωρείται ένας αντισυμβατικός στιλίστας με ταινίες όπως «Μόνος Εναντίον Όλων» και «Μη Αναστρέψιμος» όπου είχε παίξει η Μόνικα Μπελούτσι με την σκηνή του βιασμού της σε μία υπόγεια διάβαση του Παρισιού που είχε προξενήσει πολλά σχόλια. Ο Νοέ έχει κάνει και τα φιλμ Enter the Void», «Love»).
Με εντυπωσιακά χορογραφημένα (κυριολεκτικά) μονοπλάνα, τα οποία διακόπτουν δυναμικά και κοφτά μονταρισμένες σκηνές, το «Climax» μας παρασύρει στον πυρετό μιας απελευθερωτικής καλλιτεχνικής έκφρασης/σωματικής εκτόνωσης, πρόσθεσε στην κριτική του το Αθηνόραμα. Διάρκεια – 95 λεπτά. Διανομή: Weird Wave.
*Το συνολικό πρόγραμμα του β' κύκλου αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. Εκ των χορηγών επικοινωνίας των προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας είναι και το thebest.gr.
Eπιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Σκηνή από το "Climax".
Σκηνή από το "Climax".
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr