Συμμετείχαν σε δημιουργικά workshops
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στην Παλαιοπαναγιά της Ναυπάκτου, έχουν καταφέρει να καταστούν συνώνυμο της ποιοτικής εκπαίδευσης, σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Φωκίδα. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίες οι σημαντικότατες διακρίσεις που έχει λάβει και συνεχίζει να λαμβάνει κάθε χρόνο, τις οποίες θα ζήλευαν ιστορικά ιδιωτικά σχολεία της χώρας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η οργανωτική ομάδα του TEDxPatras και τα Εκπαιδευτήρια Πάνου ήρθαν σε συνεννόηση και αποφάσισαν να διοργανώσουν, για πρώτη φορά, στον χώρο των εκπαιδευτηρίων ένα Simulcast Event με στόχο τον διάλογο ανάμεσα σε νέους μαθητές και την επαφή τους με ιδέες που μπορούν να αλλάξουν την καθημερινότητά τους.
Το πρωί του Σαββάτου 7 Δεκεμβρίου, κατά τη διάρκεια του Simulcast Event στις υπερσύγχρονες και ασφαλείς εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, εντελώς δωρεάν, σε ζωντανή αναμετάδοση όλα όσα διαδραματίζονταν στην κεντρική σκηνή του TEDxPatras, στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, όπου σπουδαίοι ομιλητές μετέφεραν ιδέες και οράματα για να εμπνεύσουν, να προβληματίσουν και να βοηθήσουν να προσεγγίσουμε την έννοια της «αβεβαιότητας».
Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του σχολείου παράλληλες διαδραστικές δραστηριότητες. Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων, έχοντας ως θεματικό πυρήνα την «αβεβαιότητα» - φετινό θέμα του TEDxPatras - συμμετείχαν σε πληθώρα βιωματικών δράσεων που με μεράκι είχαν προετοιμάσει.
Γονείς και επισκέπτες περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου, «επισκέφτηκαν» για λίγο την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, προβληματίστηκαν για το περιβάλλον, αφουγκράστηκαν τους εαυτούς τους, πειραματίστηκαν με τις αισθήσεις τους, κι όλα αυτά, «παίζοντας» μαζί με τα παιδιά τους.
Στην κεντρική αίθουσα και μετά την ολοκλήρωση των παράλληλων δράσεων μίλησαν:
•Ο Γεράσιμος Χουλιάρας (Σεισμολόγος, διευθυντής έρευνας του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) με θέμα: «Η Επιστημονική Γνώση στο Σχολικό Εργαστήριο - Το φαινόμενο του σεισμού - Η ανάπτυξη του Δικτύου Σεισμογράφων του ΝΟΑ - Αποτελέσματα από τη λειτουργία του τα τελευταία 5 χρόνια».
• Η Ευγενία Κυπριώτη (υπεύθυνη του έργου OPEAIRE στην Ελληνογερμανική Αγωγή) - Εκπαιδευτικά Σενάρια με τη χρήση των Σχολικών Σεισμογράφων με θέμα: «Οι μαθητές ως Ερευνητές - Αναλύουν, Μελετούν, Παρουσιάζουν, Δημοσιεύουν» και
• Ο Άκης Παναγής (πολιτικός μηχανικός υπεύθυνος αντισεισμικότητας Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης) με θέμα: «Ο Αντισεισμικός Σχεδιασμός των Μεγάλων Υποδομών».
Οι επισκέπτες ολοκλήρωσαν την περιήγησή τους ενθουσιασμένοι με τις δράσεις, γεμίζοντας εκπαιδευτικούς και προσωπικό με ικανοποίηση.
Γιώργος Κοτρώνης: Τα Εκπαιδευτήρια ανοίγουν παράθυρα επικοινωνίας με την κοινωνία
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου άνοιξαν τις πύλες τους, αναδεικνύοντας βασικές πτυχές της δυνατότητας ενός Σχολείου να αλληλοεπιδρά γόνιμα με την τοπική κοινωνία και να διασυνδέει τη μάθηση με τη βιωματική γνώση και την καθημερινή εμπειρία. Ήταν άλλη μία δράση από τις πολλές που τα Εκπαιδευτήρια διοργανώνουν με γνώμονα την ενεργή συμμετοχή τους στα δρώμενα της περιοχής. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα λέει ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτηρίων Πάνου Γιώργος Κοτρώνης:
"Η απόφαση για συμμετοχή των Εκπαιδευτηρίων Πάνου ως educational partner στο TEDxPatras 2019 αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή ιδιαίτερη πρόκληση. Πώς δε θα αποτελούσε άλλωστε; Η αβεβαιότητα ως στάση ζωής, ως επιστημονική θεώρηση, ως κοινωνικό, ηθικό, οικονομικό, φιλοσοφικό, πολιτικό ή πολιτιστικό συγκείμενο συνιστά ούτως ή άλλως δομικό συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Καθημερινά για ένα σχολείο ή έναν δάσκαλο που επιθυμεί να ανοίξει διόδους στη δημιουργική σκέψη και επιδιώκει να πλάσει προσωπικότητες οι οποίες δεν καταδυναστεύονται από δογματικές βεβαιότητες αλλά συνεπαίρνονται από εμπειρίες και διαδικασίες στις οποίες η μαθηματική πράξη που αποκτά ίσως περισσότερο ενδιαφέρον είναι η αφαίρεση, η έννοια της αβεβαιότητας συνιστά κινητήρια ύλη της καθημερινής διδακτικής πρακτικής εντός και εκτός σχολικής αίθουσας.
H συμμετοχή μας στο φετινό TEDxPatras υπάκουσε στις βασικές καταστατικές αρχές ενός σχολείου, που φιλοδοξεί να τροχοδρομεί σε γόνιμους και αναπτυξιακούς ατραπούς έχοντας τη φιλοδοξία να εκπαιδεύσει ανθρώπους που αποστρέφονται τις βεβαιότητες και αμφισβητούν μετά λόγου, που διαλέγονται, διαπραγματεύονται και συνθέτουν, που δείχνουν ανοχή και κατανόηση για την αποτυχία και μαθαίνουν απ' αυτήν και που συμμετέχουν ενεργά και δημιουργικά στο μεταβαλλόμενο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.
Ο σχεδιασμός των παράλληλων εκπαιδευτικών δράσεων που έλαβαν χώρα στα Εκπαιδευτήρια το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν αντιμετωπίζοντας την έννοια της αβεβαιότητας ως κατάσταση που ωθεί τις δυνατότητές μας να ξεδιπλωθούν, ως δρόμο που μπορεί να οδηγήσει ερευνητές, διδάσκοντες και μαθητές σε βαθύτερα ερωτήματα, τα οποία στη βάση του Σωκρατικού αφορισμού «έν οίδα ότι ουδέν οίδα», μπορεί να οδηγήσουν στη σοφία. Τη σοφία που δε γνωρίζει δογματικές αγκυλώσεις και άκαμπτες στερεοτυπίες ή συμβατικές παραδοχές, αλλά που αφήνει χώρο στη φαντασία, στην εμπειρία, στην έρευνα, στη γόνιμη αμφιβολία, στην ελεύθερη σκέψη.
Τέλος θα ήθελα να αναφέρω ότι τα Εκπαιδευτήρια Πάνου πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που τα καθιστούν πρότυπο Σχολείο για την ευρύτερη περιοχή.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός μας δεν εξαντλείται στα όρια της εκπαιδευτικής κοινότητας του Σχολείου αλλά επιδιώκει να έχει ευρύτερη απήχηση στο σύνολο της ευρύτερης περιοχής. Τα Εκπαιδευτήρια ανοίγουν παράθυρα επικοινωνίας με την κοινωνία και γι’ αυτό «συνομιλούν» με σύγχρονους θεσμούς κατάθεσης ιδεών, όπως το TEDx, και συμμετέχουν ενεργά στο πολιτισμικό γίγνεσθαι, διοργανώνοντας σειρά πολιτιστικών δραστηριοτήτων και events, όπως ενδεικτικά η πρόσφατη Έκθεση «Quo Vadis στο Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου.
Σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, συνεχίζει ο κ. Κοτρώνης, όπου οι αλλαγές αφορούν όχι μόνο την εργασία ή την ενσωμάτωση της τεχνολογίας, αλλά το σύνολο των δεδομένων συμμετοχής στη κοινωνική δράση, το σχολείο οφείλει να δίνει εφόδια ώστε οι νέοι μας να μπορούν να αυτενεργούν και να καθίστανται ενεργοί πολίτες σε όποιο κοινωνικό – οικονομικό περιβάλλον τείνει να δημιουργηθεί. Αυτό το κατακτούν καθημερινά με τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης μέσα από πλήθος δράσεων εντός ή εκτός σχολείου. Τα δεδομένα αυτά συνιστούν και το συγκριτικό πλεονέκτημα των μαθητών που φοιτούν στο Σχολείο μας.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε τα συμπεράσματα, από την πρόσφατη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του PISA, που δείχνουν την εντυπωσιακή διαφορά των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε σχέση με αυτούς των δημοσίων - ο βαθμός στα δημόσια σχολεία ήταν 452, ενώ αντίστοιχα στα ιδιωτικά 520, διαφορά που αντιστοιχεί σε δύο σχολικές χρονιές. Είναι δηλαδή σαν οι Έλληνες μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να είναι σχεδόν δύο χρόνια μπροστά από τους μαθητές των δημόσιων - οφείλεται εν πολλοίς σε αυτή την διαφορετική οπτική απέναντι στην διαδικασία μάθησης και τελικά πόσο πιο αποτελεσματική είναι σε σχέση με την συμβατική προσέγγιση."
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr