Μία ευτυχής Ελληνική κινηματογραφική στιγμή - Παίζει πλάι στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Πατρινή Λίλα Μπακλέση
H επιτυχία της «Ευτυχίας» του Άγγελου Φραντζή στις κινηματογραφικές αίθουσες μας θυμίζει αντίστοιχες στιγμές όπως είχε γίνει με την «Πολίτικη Κουζίνα» του Τάσου Μπουλμέτη ή με τις «Νύφες» και την «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη αλλά και το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Ο κόσμος συρρέει και απολαμβάνει την συγκεκριμένη δίωρη ταινία που έχει για κεντρικό πρόσωπο την ντόμπρα και όλο αλήθεια στις κινήσεις και συμπεριφορά της, θρυλική στιχουργό Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, από το Αϊδίνι της Μικράς Ασίας που έγραψε ιστορία με τα τόσα υπέροχα τραγούδια που σκαρφίστηκε και τις περισσότερες φορές έγραφε με ένα μολύβι στα χαρτιά των πακέτων των τσιγάρων της.
Είδαμε την ταινία τις μέρες αυτές των εορτών στην κατάμεστη σχεδόν μεγάλη αίθουσα 4 στη Βέσο Μάρε (παίζεται και στη 2η αίθουσα του Πάνθεον) και πρέπει να πούμε πως είναι ένα φιλμ που σε χτυπάει απευθείας στην καρδιά και σε συγκινεί βαθιά κάνοντας σε να κλάψεις. Είναι τουλάχιστον πέντε οι σκηνές που δεν αντέχεις και δακρύζεις με κορυφαίας έντασης τις σκηνές της απώλειας της μάνας της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου αλλά και της κόρης της, Μαίρης.
Το φιλμ που όπως ήδη επισήμαναν οι κριτικοί, έχει ένα πολύ υψηλό επίπεδο παραγωγής, βγάζει με πόνο ψυχής αυτή την μεγάλη προσωπικότητα, την αυθόρμητη και θαρραλέα γυναίκα που σε δύσκολα ακόμη χρόνια, είχε την πυγμή να πει στον άνδρα της και πατέρα των δύο της παιδιών πως δεν τον αγαπάει άλλο και πως φεύγει να παίξει ως ηθοποιός σε μπουλούκια. Η ζωή που την περπάτησε όπως ήθελε, όπως αναφέρει και η αφίσα της ταινίας, της τα έφερε ενίοτε καλά, καθώς γνώρισε έναν «δερβίση» στην συμπεριφορά, έναν καλόγνωμο λεβέντη, αστυνομικό στο επάγγελμα, τον Γιώργο (ο πολύ καλός Πυγμαλίων Δαδακαρίδης στο ρόλο) που την παντρεύτηκε και υπέμεινε τα ελαττώματα της όπως τη μανία της με τον τζόγο ώσπου τον έχασε μία μέρα από κίρρωση του ήπατος. Ο χαμός του άνδρα της όπως και της μάνας της (εξαιρετική η Ντίνα Μιχαηλίδου) και κυρίως της μιας της κόρης, της Μαίρης (Ευαγγελία Συριοπούλου) ήσαν πληγές που δεν έκλεισαν και αλήθεια πόσο ωραία μας το παρουσιάζει στην ταινία ο σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής βάζοντας την γερασμένη Ευτυχία σε μία διαρκή σκηνή – αναφορά όπου τιμάται για το έργο της, να κοιτάζει πίσω και δίπλα της και να «ξαναβλέπει» ακριβώς αυτούς, τους ανθρώπους που αγάπησε πιο πολύ στη ζωή της και έχασε, με ένα βλέμμα που τα έχει όλα, λυγμό, νοσταλγία, απελπισία μα και μία χαραμάδα αισιοδοξίας.
Η ταινία «Ευτυχία» δεν είναι τέλεια. Για παράδειγμα κάποιες σκηνές που έχουν να κάνουν με τον Λουκά (θαυμάσιος ο Θάνος Τοκάκης) που τον κοροιδεύουν και τον ξυλοφορτώνουν οι βαρύμαγκες γιατί «γυναικοφέρνει» και θα τον πάρει κάτω από τις φτερούγες της κάνοντας τον, οικογένεια η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, παραελαφραίνουν την ατμόσφαιρα και αγγίζουν το γραφικό, ωστόσο είναι τέτοια η δύναμη αυτού του προσώπου, της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, είναι τα μοναδικά τραγούδια της, η προσοχή σε λεπτομέρειες, οι εκπλήξεις σε δεύτερους ρόλους και περάσματα (η Κατερίνα Διδασκάλου κάνει την Μαρίκα Κοτοπούλη ή η έξοχη Ματθίλδη Μαγγίρα ξαναζωντανεύει την Ρένα Βλαχοπούλου που είχε φιλία με την Παπαγιαννοπούλου) που πραγματικά κάνουν την «Ευτυχία» μία κινηματογραφική απόλαυση, ένα συγκινητικό δίωρο ταξίδι σε μία Ελλάδα που πια δεν υπάρχει.
Αφήσαμε τελευταίες τις δύο ισάξιες πρωταγωνίστριες, την υπέροχη Κάτια Γκουλιώνη που ερμηνεύει την Παπαγιαννοπούλου στη νεότερη ηλικία, την οποία είχε γνωρίσει το κοινό από την ταινία «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου, και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ως Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου σε γηραιότερη ηλικία που ειλικρινά αν θα ήταν δυνατόν, θα μπορούσαν οι ερμηνείες τους να έχουν αντίκρισμα και σε μεγάλα διεθνή βραβεία. Μέσα στο ρόλο, με ευαισθησία, με κινήσεις και τον ευθύ, ντόμπρο και κάπως αθυρόστομο λόγο της Παπαγιαννοπούλου, κερδίζουν την προσοχή του θεατή και ας ειπώθηκε από κάποιους ότι ίσως θα έπρεπε να ήταν μία ηθοποιός που να την ενσάρκωνε.
Στις συμμετοχές που αξίζει να αναφέρουμε και αυτή της Πατρινής ηθοποιού Λίλας Μπακλέση που υποδύεται την Καίτη, την μικρότερη κόρη της Παπαγιαννοπούλου και οι δυο τους έχουν μία πολύ φορτισμένη σκηνή προς το τέλος στο κέντρο διασκέδασης όπου αγκαλιάζονται όπως μόνο μία μάνα με μία κόρη ξέρουν.
Όπως τέλος είδαμε στον πίνακα εισιτηρίων στο εγχώριο box office, η ταινία αυτή της Tanweer, κατάφερε και μπράβο της, έως και την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019, να ξεπεράσει το μεγαθήριο από την Αμερική, το «Star Wars: Skywalker, η Άνοδος».
Η «Ευτυχία» το εορταστικό 4ήμερο 26-29/12/2019 πρόσθεσε, όπως είδαμε στο flix.gr, άλλα 101.348 εισιτήρια από 126 αίθουσες πανελλαδικά και πλέον πλησιάζει τα 200.000 (είναι στα 186.196) ενώ ο «Πόλεμος των άστρων» το ίδιο διάστημα σε 137 αίθουσες πανελλαδικά, έκοψε 50.873 εισιτήρια και σε 2 εβδομάδες έχει φτάσει τα 183.401!
Κείμενο: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr