Συζητείται αυτή την ώρα στο Δημοτικό Συμβούλιο
Η διενέργεια ανοικτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού δύο σταδίων για την μελέτη με τίτλο «Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας» συζητείται αυτή την ώρα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων. Την εισήγηση του θέματος κάνει ο αντιδήμαρχος Έργων Χρήστος Κορδάς και παρουσιάζεται η συνταχθείσα από την Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Έργου – Η/Μ, διακήρυξη της μελέτης που αφορά στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, η οποία φέρει την υπογραφή της διευθύντριας Αρχιτεκτονικού Έργου Έλενης Αλεξοπούλου.
Να σημειωθεί, πως παράλληλα αναμένεται να εγκριθεί και η δαπάνη για την καταβολή των χρηματικών βραβείων του διαγωνισμού, η οποία ανέρχεται σε 186.000,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%.
Η κατεύθυνση που δίνεται από τη διακήρυξη της μελέτης προς τους μελετητές, είναι μεταξύ άλλων, είναι να κατεδαφιστεί στο πρώην κτίριο των υπηρεσιών λιμένος Πατρών (στο ύψος της Γούναρη) στη θέση του και των συνοδών κτιρίων να σχεδιαστεί και να εγκατασταθεί ένα τοπόσημο – σύμβολο της πόλης, όπως ήταν στο παρελθόν ο φάρος της Αγίου Νικολάου που θα μπορεί να υποδεχθεί χρήσεις πολιτισμού, τεχνών κτλ.
Ωστόσο η επιλογή του τοπόσημου δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτόν τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό αλλά θα γίνει χωριστός διαγωνισμός προσχεδίων.
Μαζί με το πρώην κτίριο υπηρεσιών λιμένα και αυτό που στεγάζεται το ΚΕΠ δίνεται η κατεύθυνση να κατεδαφιστούν και άλλα κτίρια της παραλιακής ζώνης που είχαν λιμενική χρήση, όπως τα στέγαστρα, οι αποθήκες του τελωνείου κ.α.
Οι παράμετροι του διαγωνισμού αφορούν επίσης την ανάδειξη του μόλου της Αγίου Νικολάου για περίπατο αναψυχής και εκδηλώσεις υπαίθριου χαρακτήρα, την σύνδεση της περιοχής μελέτης με την ευρύτερη περιοχή του Ιερού Ναού Αγίου Ανδρέα και την Τριών Ναυάρχων, τη διατήρηση ορισμένων εκ των υφιστάμενων κτιρίων (του φάρου, της ψαροταβέρνας, του κολυμβητηρίου του ΝΟΠ και του παλαιού κτιρίου στην αρχή του μόλου Αγίου Νικολάου).
Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις θα λάβουν υπόψη το ήδη διαμορφωμένο νότιο πάρκο και θα εκτείνονται από την Ελευθερίου Βενιζέλου έως το ΝΟΠ και από εκεί μέχρι την Ιχθυόσκαλα.
Στη μελέτη θα προταθούν παρεμβάσεις συντήρησης και αναβάθμισης όλων των προαναφερόμενων σημείων και του περιβάλλοντος χώρου τους και θα ενισχυθούν οι αθλητικές και λοιπές υποδομές στην περιοχή γύρω από τον ΝΟΠ με τη δημιουργία γηπέδων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ, σκειτ κ.α.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, οι μελετητές θα πρέπει να λάβουν ως παράμετρο του σχεδιασμού τους, την υπογειοποίηση του τρένου «καθόλο το μήκος της παραλιακής ζώνης» του Δήμου της Πάτρας, αν και μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει «κλειδώσει» εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών.
Ο στόχος του διαγωνισμού
Ο κύριος στόχος του Διαγωνισμού είναι:
H επιλογή της καλύτερης και πληρέστερης πρότασης από λειτουργικής, αισθητικής, τεχνικής και οικονομικής άποψης και η επιδίωξη του Δήμου είναι να προκύψει ένα συνολικό αποτέλεσμα υψηλής αρχιτεκτονικής που θα ικανοποιεί τις εξής επιδιώξεις:
1. Την επανένταξη του διαχωρισμένου σήμερα θαλάσσιου μετώπου στον υπόλοιπο αστικό ιστό της πόλης, τον επανασχεδιασμό του, με στόχο την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του, καθώς και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση υπαρχόντων κτιριακών υποδομών ή την προσθήκη νέων.
2. Την δημιουργία ενός άρτια λειτουργικού χώρου που θα έχει κοινόχρηστο χαρακτήρα και θα αποτελεί σημείο αναφοράς κατοίκων και επισκεπτών.
3. Την κάλυψη των αναγκών των μονίμων κατοίκων για ελεύθερους ανοιχτούς κοινόχρηστους χώρους, με πάρκα, πράσινο, παιδότοπους, ψυχαγωγία, ναυταθλητισμό, αθλητισμό, πολιτισμό, μορφωτικές δραστηριότητες κλπ. και τον ειδικό σχεδιασμό για άτομα με αναπηρία.
4.Την ανάδειξη της ιστορικότητας του χώρου, εντάσσοντας στον σχεδιασμό διατηρητέα κτίρια και μνημεία και αναδεικνύοντας ιστορικές περιόδους και γεγονότα που συνδέθηκαν με την εξέλιξη του λιμένα και γενικότερα της πόλης.
5.Την αναβάθμιση του περιβάλλοντος στο μέτωπο της πόλης ώστε να προβληθεί η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Πάτρας και να καταστεί η πόλη πιο ελκυστική για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες, με ότι θετικό συνεπάγεται στην οικονομική ζωή της πόλης.
6. Τον αποκλεισμό της κίνησης των οχημάτων στο τμήμα της παραλιακής οδού Ηρώων Πολυτεχνείου από την οδό Τερψιθέας έως την οδό Κανελλοπούλου, ώστε ο χώρος από την ακτογραμμή έως την οδό Αωού να μελετηθεί ενιαία και να χρησιμοποιηθεί από τους δημότες ως χώρος πρασίνου και αναψυχής με το τμήμα αυτό της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου να υποδέχεται ποδηλατόδρομο - πεζόδρομο και λοιπές Κ/Χ διαμορφώσεις προς τους δημοτικούς χώρους του οικολογικού πάρκου του έλους της Αγυιάς και του πρώην Κάμπινγκ.
7. Την αξιοποίηση της Νότιας Λιμενολεκάνης για Ναυταθλητισμό, πλωτές κατασκευές κλπ. και την οργανική ένταξη της στον όλο σχεδιασμό.
8.Την κατεδάφιση του παλαιού Κτιρίου του Λιμένα και ενδεχομένως των συνοδών αυτού κτιρίων (αποθήκες, στέγαστρα κλπ. ) ώστε στην θέση τους ή στην ευρύτερη περιοχή να προταθεί ένα «Τοπόσημο – Σύμβολο της πόλης» ( όπως χαρακτήριζε την Πάτρα τον προηγούμενο αιώνα ο Φάρος της οδού Αγίου Νικολάου) που θα μπορεί να δεχθεί χρήσεις Πολιτισμού, Τεχνών, κλπ.
9.Την χρήση καινοτόμων, ποιοτικών και ανθεκτικών υλικών που θα εναρμονίζονται με το περιβάλλον.
10.Την εφαρμογή των αρχών της αειφορίας που θα έχει σαν στόχο την εξοικονόμηση της ενέργειας και τη βιοκλιματική λειτουργία των αστικών υπαίθριων χώρων (λ.χ. ενεργειακή αυτονομία, επιλογή κατάλληλων φυτεύσεων, χρήση ψυχρών υλικών κλπ)
11.Την εφαρμογή αρχιτεκτονικών λύσεων που θα ευνοούν την αυτόνομη διακίνηση και διαβίωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες – και γενικότερα των εμποδιζόμενων ατόμων– μέσα στον υπαίθριο χώρο της περιοχής μελέτης έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ένα περιβάλλον φιλικό, προσεγγίσιμο, προσπελάσιμο και ασφαλές για όλες τις κατηγορίες των χρηστών.
12.Την εφαρμογή νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, φιλικών στους πολίτες-χρήστες, όπως πχ. περιοχές με δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, διαδραστικούς χάρτες και πίνακες ενημέρωσης για τα δρώμενα και τις περιηγητικές δυνατότητες στην πόλη κλπ.
Περιοχή μελέτης
Αφορά στην ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Πάτρας, στο τμήμα αυτού εμβαδού 330 στρ. που ορίζεται ανατολικά από τα ανάντη των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου – Όθωνος Αμαλίας – Ακτής Δυμαίων μεταξύ των προβολών των οδών Π. Κανελλοπούλου και Ε. Βενιζέλου, και επί πλέον στο τμήμα που ορίζεται δυτικά της οδού Αωού έως την ακτογραμμή και από την οδό Τερψιθέας έως την Π. Κανελλοπούλου.
Περιλαμβάνει :
1. Τα τμήματα του θαλασσίου μετώπου, που παραχωρηθήκαν από το Ελληνικό Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα στον Δήμο Πατρέων για χρήση, διαχείριση και εκμετάλλευση για ενενήντα εννέα (99) έτη, σχετικό το άρθρο 67 του Ν. 4554/2018 (ΦΕΚ 130/Α/18-7-2018)
2. Το τμήμα που ορίζεται δυτικά της προβλεπόμενης από το Σχέδιο Πόλης οδού Αωού έως την Ακτογραμμή και από την οδό Τερψιθέας έως την Π. Κανελλοπούλου.
Το τμήμα του θαλασσίου μετώπου στο οποίο υπάρχει ακόμα λιμενική δραστηριότητα, δηλαδή το τμήμα από την προβολή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αγίου Νικολάου έως την οδό Θεσσαλονίκης, και αυτό προκειμένου ο σχεδιασμός να είναι ενιαίος και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον όταν μεταφερθούν όλες οι εγκαταστάσεις του Λιμένα στο Νέο Λιμάνι.
4. Τα ανάντη και κατάντη πεζοδρόμια των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου – Όθωνος Αμαλίας – Ακτής Δυμαίων στην προβολή της περιοχής μελέτης.
Εξαιρούνται από την μελέτη προσχεδίων και κατ’ επέκταση την προμελέτη, οριστική μελέτη και την μελέτη εφαρμογής:
Το εδαφικό τμήμα από την προβολή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αγίου Νικολάου έως την οδό Θεσσαλονίκης, το τμήμα δηλαδή του θαλασσίου μετώπου στο οποίο υπάρχει ακόμα λιμενική δραστηριότητα.
Το τμήμα του θαλασσίου μετώπου που έχει χωροθετηθεί η ‘’Μαρίνα’’ ( Σχετική η υπ’ αρίθμ. 533268/ 9-9-1996 κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας ΦΕΚ 850/Β/13-9-1996).
Το «Τοπόσημο της πόλης», για το οποίο θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός προσχεδίων και θα ακολουθήσει σε δεύτερο χρόνο, η οριστική μελέτη και μελέτη εφαρμογής
Σημειώνεται ότι η παρούσα μελέτη θα λάβει υπόψη της ότι το παλαιό Κτίριο του Λιμένα και ενδεχομένως τα συνοδά αυτού κτιρίων (αποθήκες, στέγαστρα κλπ. ) θα κατεδαφιστούν
και ….. στην θέση του ή στην ευρύτερη περιοχή θα προταθεί ένα ΄΄Τοπόσημο – Κτίριο Σύμβολο της πόλης ΄΄( όπως χαρακτήριζε την Πάτρα τον προηγούμενο αιώνα ο Φάρος της οδού Αγίου Νικολάου) που θα μπορεί να δεχθεί χρήσεις Πολιτισμού, Τεχνών, κλπ.
ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Α) Οι αρχές οργάνωσης του εγκεκριμένου ΓΠΣ
«………..η λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, η ένταξη των διαμορφώσεων σε ενιαίο πνεύμα και ύφος, η εφαρμογή τεχνικών περιβαλλοντικής προστασίας στα έργα (όπως η χρήση υδατοπερατών επιφανειών στις διαμορφώσεις, η χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον στις κατασκευές), η τυχόν εξειδίκευση των προβλεπόμενων από άλλες πράξεις της διοίκησης περιβαλλοντικών όρων, η διατήρηση και αύξηση του υψηλού πρασίνου με τη φύτευση μη υδροβόρων και κατάλληλων για το αχαϊκό κλίμα και τον παράκτιο χώρο φυτών, η λειτουργική αναδιάταξη της κυκλοφορίας οχημάτων, ώστε να δίνεται προτεραιότητα στη μετακίνηση των πεζών, στη διάκρισή της από την κυκλοφορία των οχημάτων, στις δημόσιες συγκοινωνίες και στην απρόσκοπτη πρόσβαση στην παραλία……»
«……Σε όλες τις ζώνες με εξαίρεση την έκταση του Νέου Λιμένα και όπου τοπικά επιβάλλεται για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της λιμενικής δραστηριότητας, απαγορεύεται η περίφραξη
«…….Οργάνωση της παραλιακής λιμενικής ζώνης ………….. προκειμένου να διασφαλιστεί η ελεύθερη κι ευχερής πρόσβαση των κατοίκων με την απελευθέρωση του μεγαλύτερου τμήματος του υπάρχοντος λιμανιού και απόδοσή του ως Ανοιχτού Κοινόχρηστου Χώρου ……….»,
«…….βασική μέριμνα των μελετών αυτών είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής……»,
«…….ελεύθεροι χώροι πράσινου, υπαίθρια καθιστικά, παιδικές χαρές, διαδρομές περιπάτου και ποδηλάτου, μικρά κιόσκια − σκίαστρα, χώροι για υπαίθριες πολιτιστικές εκδηλώσεις μικρής κλίμακας, χώροι υγιεινής μεγίστου εμβαδού 20 τ.μ., υπαίθριες αθλοπαιδειές μικρής κλίμακας, παιδικές χαρές και υπαίθριοι χώροι στάθευσης
« …….. Υπογειοποίηση τμήματος της Σιδηροδρομικής Γραμμής με αντισταθμιστικό όφελος την αναβάθμιση/ αξιοποίηση της υπέργειας ζώνης …..»
« ……… απελευθέρωση της προβλήτας Γούναρη από το Κτίριο Διοίκησης του ΟΛΠΑ (κατεδάφιση του κτιρίου που έχει σοβαρά πληγεί από το σεισμό) …..»
Β) Οι ληφθείσες αποφάσεις σχεδιασμού που αφορούν :
α) Στην Υπόγεια διέλευση του σιδηροδρόμου, που λειτουργούσε ως φυσικό όριο, και την αξιοποίηση του επίγειου απελευθερωμένου χώρου ως συνέχεια της έκτασης του θαλασσίου μετώπου (βλέπε κεφ. « Εξορθολογισμός των μεταφορικών υποδομών» του ΓΠΣ και αναφορές στην Πολεοδομική Αναδιάρθρωση των Συνοικιών Σ1( Καστελλόκαμπος- Παραλία Προαστίου- Άγιος Παντελεήμονας), Σ4 ( Έξω Αγυιά – Αγυιά –Γλυφάδα/ Παναχαική – Αγία Σοφία – Νόρμαν) όπου αναφέρεται για κάθε μια αντιστοίχως ότι προβλέπεται «….. η βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής και η ανάπτυξη γραμμικού πρασίνου και οδεύσεων πεζοδρόμων / ποδηλατοδρόμων μετά την εκπόνηση σχετικών μελετών εφαρμογής…» και ότι « …. Οι τρείς ΠΕ Παναχαική – Αγία Σοφία – Νόρμαν αποκτούν Θαλάσσιο Μέτωπο….».
β) Στην υπογειοποίηση της γραμμής και του Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Άγιο Διονύσιο
Χαρακτηριστικά αναφέρεται στο εγκεκριμένο ΓΠΣ (σελίδα 3488) « …. Έγκριση ΖΕΑ για τη δημιουργία Σταθμού Αγίου Διονυσίου, με υπογειοποίηση του και ανάπτυξη συναφών δραστηριοτήτων και χρήσεων σε αυτό το επίπεδο. Διαμόρφωση ελεύθερων χώρων, χώρων πρασίνου και κατασκευών μικρής κλίμακας κατασκευές για αναψυχή και πολιτισμό στο επίπεδο της οδού Αθηνών και τέλος δυνατότητα εγκατάστασης χρήσεων και δραστηριοτήτων συμβατών με του Σ.Σ., στα επίπεδα που θα προκύψουν κάτω από το επίπεδο της οδού Αθηνών και θα έχουν πρόσωπο στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου……..».
γ) Στην διάνοιξη της Λεωφόρου Καραμανλή ώστε να αποκλειστεί η κίνηση των οχημάτων στο τμήμα αυτό της παραλιακής οδού και πλέον το θαλάσσιο μέτωπο και η οδός θα μπορούν να μελετηθούν ενιαία για να χρησιμοποιηθούν από τους δημότες ως χώροι πρασίνου και αναψυχής και το τμήμα αυτό της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου να υποδέχεται ποδηλατόδρομο, πεζόδρομο κλπ. Κ/Χ προς τους δημοτικούς χώρους του οικολογικού πάρκου του έλους της Αγυιάς και του πρώην Κάμπινγκ.
Σχετική η αναφορά του εγκεκριμένου ΓΠΣ( σελίδα 3492 ) :
« ……Η μεταφορά της βασικής αστικής αρτηρίας ως συνέχεια της Κανελλοπούλου από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου στην οδό Καραμανλή …..
Για το τμήμα της παραλιακής ζώνης που εκτείνεται νότια του Έλους και μέχρι τις εκβολές του Μειλίχου προβλέπεται η συνέχιση του παραλιακού δρόμου (Ηρώων Πολυτεχνείου) ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατόδρομου……….».
Γ) Οι εγκεκριμένες μελέτες του Δήμου Πατρέων και τα ενταγμένα έργα στο πρόγραμμα ΒΑΑ
α) « Ανάπτυξη – Αξιοποίηση περιοχής Camping & Έλους Αγυιάς»
β) «Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπτυξη του Ιστορικού Κέντρου»
γ)« Κατασκευή παραλιακής διαδρομής ποδηλατόδρομου (Κανελλοπούλου - Παπαφλέσσα»
4. Οι κάτωθι παράμετροι που αφορούν:
α) Στην ανάδειξη του μόλου της Αγίου Νικολάου
β) Στην κατεδάφιση του Πρώην Κτιρίου Υπηρεσιών Λιμένα και ενδεχομένως των συνοδών αυτού κτιρίων (αποθήκες, στέγαστρα)
γ) Στην διατήρηση κάποιων εκ των υφισταμένων κτιρίων
δ) Στην σύνδεση της περιοχής μελέτης με την ευρύτερη περιοχή του Ι. Ν Αγίου Ανδρέα και την Οδό Τριών Ναυάρχων, που είναι άξονας που ενώνει την Άνω με την Κάτω Πόλη
ε) Στην ύπαρξη των δωρεάν υπαίθριων Δημοτικών Parking βόρεια και νότια του ΝΟΠ για εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών, τον επανασχεδιασμό τους και την χωρική διάχυση των θέσεων στάθμευσης άλλης κλίμακας χώρων Parking, ανάλογα με τις επί μέρους χρήσεις που θα προταθούν
Σε λειτουργικές και αισθητικές παρεμβάσεις στο ήδη διαμορφωμένο Νότιο Πάρκο
ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΘΛΑ – ΒΡΑΒΕΙΑ – ΕΞΑΓΟΡΕΣ
1.Κάθε μελέτη που θα προκριθεί στο β’ στάδιο του Διαγωνισμού
(Διαγωνισμός προσχεδίων) θα λάβει χρηματικό έπαθλο των 15.000 €
Ο Δήμος Πατρέων μπορεί, εάν το επιθυμεί, να εξαγοράσει μέχρι πέντε (5) επιπλέον μελέτες αντί του ποσού των 5.000 € εκάστη.
2.Στο β’ στάδιο του Διαγωνισμού (Διαγωνισμός προσχεδίων) θα απονεμηθούν μετά από εισήγηση της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνισμού μέχρι τρία (3) βραβεία, συνολικού ποσού 186.000 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ)
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η Κριτική Επιτροπή θα είναι επταμελής, λόγω της σπουδαιότητας του έργου, και θα απαρτίζεται από φυσικά πρόσωπα, τα οποία θα οριστούν ως εξής :
Δύο (2) κριτές «εκ προσωπικοτήτων» με τους αναπληρωτές τους, υποδεικνυόμενοι από τον Δήμο Πατρέων.
Ένα (1), εκπρόσωπο του Δήμου Πατρέων, με τους αναπληρωτές τους
Τέσσερες (4) κριτές με τους αναπληρωτές τους από τον κατάλογο κριτών της παρ. 3 του άρθρου 12 της με αρ.πρωτ.28604/2011 Απόφασης ΥΠΕΚΑ
Τα προσόντα των κριτών είναι αυτά που ορίζονται από την παρ.2 του άρθρ. 12 της υπ’ αριθμ. οικ.26804/16-6-2011 απόφασης του ΥΠΕΚΑ (ΦΕΚ/Β/1427/2011).
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΙΔΕΑ (κριτήριο 1)
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ (κριτήριο 2)
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΙΔΕΑ (κριτήριο 1)Υποκριτήρια:
Α) Η ταυτότητα, πρωτοτυπία και ιδιαιτερότητα της πρότασης, που θα αναδείξει και θα προβάλλει:
Την περιοχή της μελέτης με στόχο την αισθητική και λειτουργική αναβάθμισή, ώστε το θαλάσσιο μέτωπο ως ένας άρτια λειτουργικός κοινόχρηστος χώρος να επανενταχθεί στον αστικό ιστό της πόλης, και να προσδώσει στην Πάτρα νέα χαρακτηριστικά προβάλλοντας και συγχρόνως αναδεικνύοντας την ιστορικότητα του χώρου του παλαιού λιμένα, την φυσιογνωμία και την αρχιτεκτονική της Πόλης, τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ανάντη ευρύτερης περιοχής ( Ι.Ν Αγίου Ανδρέα, διατηρητέα κτίρια και μνημεία που είναι συνδεδεμένα με την εξέλιξη του λιμένα και γενικότερα της πόλης, κλπ.) ώστε να αποτελέσει το θαλάσσιο μέτωπο σημείο αναφοράς κατοίκων και επισκεπτών
Η πρόταση για το ΄΄ Τοπόσημο – Κτίριο Σύμβολο της πόλης ΄΄ ( όπως χαρακτήριζε την Πάτρα τον προηγούμενο αιώνα ο Φάρος της οδού Αγίου Νικολάου) για να δεχθεί χρήσεις Πολιτισμού, Τεχνών, κλπ.
Β) Το άνοιγμα και την αμφίδρομη σχέση του διαχωρισμένου σήμερα θαλάσσιου μετώπου με τον ιστό της πόλης, με την δημιουργία ενός άρτια λειτουργικού κοινόχρηστου χώρου με πάρκα, πράσινο, παιδότοπους, ψυχαγωγία, ναυταθλητισμό, αθλητισμό, πολιτισμό, μορφωτικές δραστηριότητες κλπ. και ειδικό σχεδιασμό για άτομα με αναπηρία, ο οποίος θα αποτελεί σημείο αναφοράς κατοίκων και επισκεπτών, αφού θα είναι επιθυμητή και εφικτή μια μεγαλύτερης διάρκειας επίσκεψη με ότι αυτό συνεπάγεται στην οικονομική τόνωση της περιοχή.
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ (κριτήριο 2)
Υποκριτήρια:
Α) Χωροθέτηση των λειτουργιών (πάρκων, πράσινου, παιδότοπων, ψυχαγωγίας, ναυταθλητισμού, αθλητισμού, πολιτισμού, μορφωτικών δραστηριοτήτων κλπ.) σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης αλλά και αυτά της ανάντη ευρύτερης περιοχής καθώς και των υπαρχουσών σε αυτήν χρήσεων και δραστηριοτήτων.
Β) Ειδικός σχεδιασμός για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία
Γ)Διαχείριση της κυκλοφορίας, της στάθμευσης των οχημάτων με πρόβλεψη επί πλέον των θέσεων στάθμευσης του Parking ΄΄Καλεντζιώτη΄΄ και άλλων προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών όπως και των προσβάσεων αυτοκινήτων για ειδικές περιπτώσεις (ασθενοφόρο, πυροσβεστική κλπ.)
Δ) Σχεδιασμός για την αξιοποίηση – ανάδειξη των κτιρίων που θα παραμείνουν και του περιβάλλοντος χώρου τους (Φάρος, της όμορης Ψαροταβέρνας ,του ΝΟΠ κλπ.)
Ε) Επιλογή των υλικών (πλακόστρωση, αστικός εξοπλισμός κλπ) και της φύτευσης
Δυνατότητα υλοποίησης του Σχεδιασμού -κριτήριο 3
Υποκριτήρια:
Α)Επιλογή ποιοτικών υλικών συνδυασμένων με προσιτό, για τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου, κόστος συντήρησης
Β) Αξιοποίηση των κλιματολογικών συνθηκών και υιοθέτηση νέων καινοτόμων μέτρων και μεθόδων, ενταγμένων στην αρχιτεκτονική του τοπίου, για την ενεργειακή διαχείριση του χώρου
Γ) Αξιοποίηση υφισταμένων διαμορφώσεων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού (π.χ. διαμορφώσεις πλησίον Φάρου, νότιο Πάρκο κλπ.)
Δ) Ενδεικτικός προϋπολογισμός του κόστους του έργου ( με επιμέρους προϋπολογισμούς ανά διακριτά τμήματα του έργου)
Ενδεικτικό κόστος υλοποίησης έργου
Ο ενδεικτικός προγραμματικός προϋπολογισμός για την εκπόνηση όλων των εργασιών της ανάπλασης ανέρχεται περίπου σε 34.000.000 €
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr