Ποια είδη εξαφανίζονται
Mέρες χειρότερες από τα capital controls θα ανησυχούν ότι θα ζήσουν τα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με στελέχη της αγοράς. Η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων του κοροναϊού σε συνδυασμό με την κατάσταση που επικρατεί στην Ιταλία έχει αυξήσει σε πολύ μεγάλο ποσοστό τις αγορές στα σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να στοχεύουν σε συγκεκριμένα προϊόντα μακράς διαρκείας.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει δεδομένη έλλειψη σε υγρά μαντηλάκια, αντισηπτικά, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν ζητήματα ακόμα και με το οινόπνευμα. Η εκτίμηση είναι ότι τις επόμενες μέρες προϊόντα όπως τα ρύζια, τα ζυμαρικά, τα όσπρια και κυρίως οι φακές θα γίνουν ανάρπαστα στα ράφια των πολυκαταστημάτων.
Την ίδια ώρα σκηνές βγαλμένες από Χολιγουντιανή ταινία εκτυλίσσονται τα τελευταία 24ωρα στα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας, καθώς είναι τα μοναδικά μέρη που δεν τελούν υπό καραντίνα. Οι Ιταλοί σπεύδουν κατά χιλιάδες για να προμηθευτούν είδη πρώτης ανάγκης.
Πατάτες, μπισκότα, γάλα, ζάχαρη, σαπούνια και αντισηπτικά είναι τα πρώτα προϊόντα που εξαφανίζονται από τα ράφια. Στο μεταξύ υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ βρίσκονται στην είσοδο τους για να ρυθμίζουν την είσοδο των καταναλωτών, οι οποίοι περίμεναν με ηρεμία στην ουρά μαζί με τα καρότσια τους.
Από την αρχή της επιδημίας του κορονοϊού, το όνομα της «Αμουκίνα» (Amuchina - του απολυμαντικού διαλύματος που κυκλοφορεί κατά κόρον στην Ιταλία) βρίσκεται στο στόμα και φυσικά στα χέρια καθενός κι ενίοτε σπανίζει στα ράφια των φαρμακείων, καθώς οι Ιταλοί σπεύδουν να το αποκτήσουν - και μάλιστα σε ποσότητες.
Ωστόσο, το δημοφιλές απολυμαντικό, με βάση τον υποχλωρίτη του νατρίου, είναι συνώνυμο της καθαριότητας και της υγείας και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται ανάρπαστο. Η «Αμουκίνα» έγινε για πρώτη φορά αναπόσπαστο τμήμα της προσωπικής και δημόσιας υγιεινής στη δεκαετία του 1960, όταν είχαν ξεσπάσει διαδοχικές επιδημίες χολέρας στη νότια Ιταλία.
Αποτέλεσμα της διαδεδομένης χρήσης του ήταν ότι ήδη από τις αρχές του 1980 η Amuchina είχε γίνει το πρώτο και κύριο προϊόν για την απολύμανση του νερού, των φρούτων και λαχανικών.
Αλλά για την απολύμανση του νερού, η χρήση της Amuchina ήταν ευρεία και κατά τη δεκαετία του 1930 και συσχετίσθηκε άρρηκτα με την καταπολέμηση μίας ασθένειας που όχι μόνον στην Ιταλία αλλά και σε πολλές ακόμη χώρες προκάλεσε ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και υγειονομικές καταστροφές: την φυματίωση. Όπως αναφέρει άλλωστε στην ιστοσελίδα της η εταιρεία που την παράγει, θρυλείται πως το όνομά της πηγάζει από τον βάκιλλο του Κοχ, το Mycobacterium tuberculosis, που προκαλεί τη φυματίωση.
Το προϊόν είχε αποκτήσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ήδη από το 1923, μετά την ανακάλυψη των θαυματουργών ιδιοτήτων του υποχλωρίτη του νατρίου, όταν διαλύεται μέσα στο νερό, από τον μηχανικό Ορόντσιο Ντενόρα από την Απουλήια, ο οποίος κατόπιν πούλησε την ‘πατέντα’ του προϊόντος.
Η ευρεία παραγωγή της Amuchina ξεκίνησε στη Γένοβα στα χρόνια του 1930, ενώ το 1948 ο Πιέτρο Τζαβότο αγόρασε τη μάρκα από την Eridania και μετέφερε την παραγωγή στη Μπουζάλα της Γένοβας. Χάρη στην εμπνευσμένη διαχείριση του προϊόντος από τον Τζαβότο και τον γιό του Τζόρτζο, η χρήση του διαλύματος υποχλωρικού νατρίου επεκτάθηκε και στην απολύμανση των μηχανημάτων αιμοκάθαρσης και περιτοναϊκής κάθαρσης.
Το 2000 η ετικέτα της Amuchina αγοράσθηκε από την φαρμακοβιομηχανία Acraf της Ρώμης, θυγατρική του ομίλου Angelini, που μόνο από το προϊόν αυτό το 2019 είχε κύκλο εργασιών άνω των 900 εκατ. ευρώ, χάρη στην επέκταση των εφαρμογών της και στις γέλες για τα χέρια - δηλ. στο προϊόν που εξαφανίζεται από τα ράφια εν ριπή οφθαλμού τον τελευταίο μήνα. Μάλιστα, ο αριθμός των 42 εκατ. πωλήσεων του προϊόντος gel, σύμφωνα με τα στοιχεία της Acraf, αναμένεται λόγω του κορονοϊού και της αυξημένης ζήτησης να εκτοξευθεί ακόμη περισσότερο.
Παρά την πρόσκαιρη κάμψη των πωλήσεων του κύριου αποστειρωτικού διαλύματος, που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και για την απολύμανση των φρούτων και λαχανικών για τις έγκυες γυναίκες που είναι αρνητικές στην τοξοπλάσμωση (πτώση που οφείλεται κυρίως στη διάδοση της χρήσης του δισανθρακικού νατρίου), ο κορονοϊός και η κρίση που η επιδημία έχει προκαλέσει, σύντομα αναμένεται να επαναφέρει την Amuchina στην κορυφή της αγοράς.
Μέτρα ζήτησαν τα Ελληνικά σούπερ μάρκετ
ια σειρά από αιτήματα κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των μεγάλων σούπερ μάρκετ της χώρας στη συνάντηση που είχαν το πρωί της Τετάρτης με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, με επίκεντρο τις επιπτώσεις του κοροναϊού στη λειτουργία της αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι μεταξύ άλλων βρέθηκαν η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη τροφοδοσία των καταστημάτων και να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, η διευθέτηση του θέματος με τις άδειες των εργαζόμενων γονέων καθώς και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως συστήθηκαν και ομάδες εργασίες από στελέχη των σούπερ μάρκετ, οι οποίες ανέλαβαν την ευθύνη να ενημερώνουν σε καθημερινή βάση τα συναρμόδια υπουργεία για τυχόν προβλήματα που θα παρουσιαστούν με τις προμήθειες, την τροφοδοσία αλλά και ενδεχόμενες ελλείψεις σε προϊόντα, προκειμένου να γνωρίζει η πολιτική ηγεσία ποια είναι η κατάσταση στην αγορά.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr