ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τι αλλάζει ο κορωνοϊός στις συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες – Τι νέο ισχύει από Δευτέρα

Κοινοποίηση
Tweet

Ήδη έχει αλλάξει σημαντικά η καθημερινότητα λόγω του κορωνοϊού

Κλειστά σχολεία, πανεπιστήμια, καφέ, εστιατόρια, εμπορικά κέντρα, θέατρα, σινεμά, μουσεία λόγω κορωνοϊου. Μόνο αυτά είναι αρκετά για να αλλάξει η καθημερινότητά μας, ενώ το μένουμε σπίτι έχει αποκτήσει πια άλλη διάσταση.

Ο κορωνοϊός αλλάζει τα δεδομένα και στο πλαίσιο αυτό αλλάζει και η συναλλαγή μας με δημόσιες υπηρεσίες. Aπό τη Δευτέρα διαφοροποιείται ο τρόπος επικοινωνίας και συναλλαγής με τις ΔΟΥ, τα Τελωνεία και τα υποκαταστήματα του Χημείου σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, με γνώμονα την προστασία των πολιτών και των εργαζομένων στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, που θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, η προσέλευση του κοινού περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο και η επικοινωνία θα γίνεται ως εξής:

Οι συναλλασσόμενοι θα διατυπώνουν τα αιτήματά τους τηλεφωνικά ή μέσω email. Στη δεύτερη περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο συναλλασσόμενος να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).

Ο ειδικός κατάλογος ηλεκτρονικών διευθύνσεων και τηλεφώνων εξυπηρέτησης του κοινού, κατά την περίοδο των εκτάκτων μέτρων λόγω κορωνοϊού, θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ μέχρι την Κυριακή το βράδυ.

Όλα τα έγγραφα, που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, θα τους αποστέλλονται μέσω email και θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου υπαλλήλου.

Σε περίπτωση, που δεν είναι εφικτό ο ενδιαφερόμενος να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως, αλλά πρέπει να επισκεφθεί την υπηρεσία, αυτό γίνεται μόνο μέσω ραντεβού. Το αίτημα για ραντεβού διατυπώνεται μέσω email ή τηλεφώνου.

Στην είσοδο των υπηρεσιών, θα υπάρχει υπάλληλος, που θα υποδέχεται τους συναλλασσόμενους, θα ελέγχει αν όντως έχουν κλείσει ραντεβού, και θα τους κατευθύνει σχετικά, ώστε να είναι ελεγχόμενη η αναμονή και η είσοδός τους.

 

ΕΛ.ΑΣ.: Με ραντεβού η έκδοση ταυτότητας και διαβατηρίου 

Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι πολίτες που επιθυμούν να προβούν στην έκδοση δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου, θα πρέπει προηγουμένως να επικοινωνούν με την αρμόδια Υπηρεσία, προκειμένου να καθοριστεί συγκεκριμένη ώρα προσέλευσης για την εξυπηρέτησή τους.

Η διαδικασία αυτή θα εφαρμοστεί για όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνονται για την πρόληψη και την προστασία από τον κορωνοϊό, με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού μεγάλου αριθμού ατόμων σε κλειστούς χώρους, για την προστασία πολιτών και αστυνομικών.

Σημειώνεται ότι, στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr) είναι δυνατή η αναζήτηση των στοιχείων επικοινωνίας των αρμόδιων Υπηρεσιών Ασφάλειας για την έκδοση ταυτοτήτων ενώ στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Διαβατηρίων (www.passport.gov.gr) των αντίστοιχων Γραφείων Διαβατηρίων.

Μόνο τα έκτακτα περιστατικά θα δέχονται οι οδοντίατροι όλης της χώρας στα οδοντιατρεία τους προκειμένου να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις των ασθενών και να περιοριστεί η διασπορά του κορoνοϊού. Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία απέστειλε σύσταση σε όλα τα μέλη της να δέχονται στα οδοντιατρεία μόνο τους ασθενείς που πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστούν ή να συνεχίσουν τις θεραπείες τους προκειμένου να μην προκληθεί βλάβη στην υγεία τους, λαμβάνοντας παράλληλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

 

Σύμφωνα με την ΕΟΟ, οι οδοντίατροι πρέπει να λαμβάνουν από το τηλέφωνο λεπτομερές ιστορικό των ασθενών για πρόσφατα ταξίδια σε Ελλάδα και εξωτερικό και να ρωτούν αν ο ίδιος ο ασθενής ή κάποιος από το στενό περιβάλλον του εμφανίζει βήχα, πυρετό, δύσπνοια, διάρροια ή καταβολή δυνάμεων.Η ΕΟΟ ενημερώνει τους ασθενείς ότι όλες οι μη επείγουσες θεραπείες συνιστάται να προγραμματιστούν εκ νέου.

 

Τους συνιστά βέβαια ότι όταν αισθανθούν πόνο, οίδημα (πρήξιμο) στην περιοχή του στόματος να επικοινωνήσουν άμεσα με τον οδοντίατρό τους, ώστε να τους συμβουλέψει τηλεφωνικά και να αξιολογήσει το επείγον ή όχι του περιστατικού. Η σύσταση της ΕΟΟ προς τους οδοντιάτρους όλης της χώρας αναφέρει ακόμη:

 
-Αυστηρή εφαρμογή των μέτρων αποφυγής διασποράς των λοιμώξεων, με επιμελή καθαρισμό και απολύμανση των επιφανειών εργασίας και των χώρων με κατάλληλα διαλύματα.

 

-Ενίσχυση των παγίων μέτρων ατομικής υγιεινής οδοντιάτρων και ασθενών (πχ διάθεση αλκοολούχων διαλυμάτων στο χώρο αναμονής).-Ταυτόχρονη χρήση προστατευτικών γυαλιών ή προσωπίδας, με χειρουργική μάσκα και καλυπτικό κεφαλής, μακρυμάνικη αδιαβροχοποιημένη ποδιά, γάντια μιας χρήσης από το οδοντιατρικό και το βοηθητικό προσωπικό.-Συχνός αερισμός του χώρου.

 

-Εξορθολογισμός χρονικής διάρκειας ραντεβού, ώστε να επαρκεί ο χρόνος για τα πρόσθετα μέτρα και να αποφεύγεται ο συνωστισμός των ασθενών στους χώρους αναμονής.

 

-Περιορισμός πράξεων που παράγουν αερόλυμα.-Αυστηρή διαχείριση των μολυσματικών αποβλήτων. Η ΕΟΟ επισημαίνει στα μέλη ότι οι οδηγίες θα επικαιροποιούνται ανάλογα με τις εξελίξεις και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

 

AΠΕ - ΜΠΕ

Αναστέλλονται οι συναλλαγές του κοινού με τα κατά τόπους Λιμεναρχεία (και της Πάτρας) καθώς και με το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρεται επίσης πως  παγώνουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πρόσληψη λιμενοφυλάκων.

Α. Από Δευτέρα 16/03/2020:

Αναστέλλονται όλες οι συναλλαγές του κοινού με το Υπουργείο και τα κατά τόπους Λιμεναρχεία. Εξαιρούνται, μόνο οι σοβαρές υποθέσεις, οι οποίες θα εξετάζονται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, με τις κατά περίπτωση υπηρεσίες.
Με νομοθετική πρωτοβουλία που προωθείται άμεσα, λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρατηρούνται κυρίως στην ακτοπλοΐα, με σκοπό να διατηρηθεί η αναγκαία σύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα και την εν γένει ομαλή δραστηριοποίηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
Αναστέλλεται η απαίτηση θεώρησης ημερολογίων αλιευτικών σκαφών και καταχώρησης ειδικών εργαλείων αλίευσης.
Αναστέλλονται οι προγραμματισμένες εξετάσεις δυτών, εξετάσεις χειριστών ταχυπλόων, εκπαιδευτικών χειριστών ταχυπλόων και ναυαγοσωστών καθώς και η λειτουργία των σχολών χειριστών ταχυπλόων και των σχολών εκπαίδευσης ναυαγοσωστών.
Οι συναλλαγές με την Δ/νση Θαλασσίου Τουρισμού θα γίνονται μόνο ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά.
Ακυρώνονται όλες οι επισκέψεις (για οποιοδήποτε λόγο) εντός των κτηρίων του Υπουργείου. Οι επικοινωνίες θα γίνονται τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικών τρόπων (videoκλήσεις, teleconferences) .
 

Β. Οργάνωση & Λειτουργία των Υπηρεσιών του Υπουργείου

Δεν πραγματοποιούνται συναντήσεις μεταξύ των στελεχών του Υπουργείου με φυσική παρουσία. Οι επικοινωνίες, κάθε είδους, θα γίνονται αποκλειστικά τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά.
Δεν εγκρίνονται εκπροσωπήσεις και μετακινήσεις του προσωπικού του Υπουργείου σε επαγγελματικά ταξίδια, συνέδρια, συνεργασίες, σε συμμετοχή σε εκλεκτορικά, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.ο.κ., πλην των επιχειρησιακών μετακινήσεων στελεχών του Λ.Σ. και της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Σε στενή συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, το Υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκαν σχετικές ενημερώσεις με φορείς του κλάδου της ναυτιλίας, των λιμένων και στελέχη του Υπουργείου.
Μετά από αίτημα του Υπουργείου Ναυτιλίας, έχει ήδη εκπονήσει σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ ειδικό σχέδιο μέτρων πρόληψης και προστασίας ειδικά για τα κάθε είδους εμπορικά πλοία και τα λιμάνια. Ταυτόχρονα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά έχει εκπονήσει πρωτόκολλο αντιμετώπισης περιστατικών με κορωνοϊό σε πλοία τόσο της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα), όσο και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, με βάσει τις οδηγίες των αρμόδιων υγειονομικών υπηρεσιών και σε στενή συνεργασία με το τμήμα Υγειονομικού ελέγχου Λιμένος Πειραιώς της Περιφέρειας Αττικής. Το Πρωτόκολλο αυτό έχει προωθηθεί στις Λιμενικές Αρχές της χώρας, με πρώτες αυτές λιμένων που είναι πύλες εισόδου στην Ελλάδα, οι οποίες και έχουν κληθεί να το επεξεργαστούν και να το προσαρμόσουν στις τοπικές ανάγκες, εκπαιδεύοντας ταυτόχρονα το προσωπικό τους.
Ανεστάλη η περαιτέρω διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών για την πρόσληψη λιμενοφυλάκων.
Έχει ανασταλεί, από τις 11 Μαρτίου 2020, η εκπαιδευτική λειτουργία όλων των δημοσίων σχολών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ, ΚΕΣΕΝ, Σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων, θαλαμηπόλων).
Εντατικοποίηση της καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων, χερσαίων, πλωτών και εναέριων μέσων.
Εκπόνηση σχεδίου αντιμετώπισης κρούσματος του νέου κορωνοϊου COVID-19 εντός των υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Το Υπουργείο έχει προμηθευτεί και προμηθεύεται διαρκώς υγειονομικό υλικό και μέτρα ατομικής προστασίας, με το οποίο έχουν εφοδιαστεί πρωτίστως οι προκεχωρημένες μονάδες του Λ.Σ.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής διαθέτει σχέδιο μερικής ή ολικής αναστολής λειτουργίας του.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης υπογράμμισε, ήδη από τις 6 Μαρτίου, ότι το ΥΝΑΝΠ ότι έχει κινητοποιηθεί ώστε να λάβει όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την αντιμετώπιση του φαινομένου εξάπλωσης του νέου κορωνοϊου COVID -19.

«Όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου», είπε, «συνεργάζονται άριστα με το Υπουργείο Υγείας και τις υγειονομικές υπηρεσίες και λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να διασφαλίσουμε τον περιορισμό και την ελαχιστοποίηση των συνεπειών διασποράς του COVID -19 σε κρίσιμες υποδομές και λειτουργίες των τομέων ευθύνης μας».

Η Ομάδα Εργασίας του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για τον COVID -19, την οποία συντονίζουν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κυρία Χριστιάνα Καλογήρου και στην οποία μετέχουν υπηρεσιακοί παράγοντες, παρακολουθεί καθημερινά την εξέλιξη του φαινομένου της διασποράς του κορωνοϊού και παρεμβαίνει άμεσα όπου απαιτείται.

Τέλος στον επίσημο ιστότοπο του ΥΝΑΝΠ (www.ynanp.gr) υπάρχει ειδική ενότητα για τον ιό COVID-19, η οποία ενημερώνεται καθημερινά για την εξέλιξη του φαινομένου, σε σχέση πάντα με τη ναυτιλία, τα λιμάνια και τις θαλάσσιες μεταφορές. 

Περιοριστικά μέτρα και στη ΔΕΗ  στην Πάτρα

 

Ειδική σύσταση πλέον υπάρχει έξω από τις πόρτες που οδηγούν στα ταμεία της ΔΕΗ στην Ακτή Δυμαίων που αναφέρει στους πολίτες πως για την αποφυγή συνωστισμού και του συγχρωτισμού εντός του καταστήματος, πλέον θα μπαίνουν δύο δύο τη φορά. Μάλιστα για τη τήρηση του νέου μέτρου υπάρχει και υπάλληλος security για να ελέγχει.

Σε άλλη ανακοίνωση που έχει μπει στην είσοδο του καταστήματος της ΔΕΗ, στην Πάτρα, τονίζεται πως υπάρχει και η δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης καλώντας τον αριθμό 11770.

 Στην Πάτρα περιορίζεται το ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου ενώ η είσοδος γίνεται μόνο για δύο άτομα τη φορά  και στην είσοδο υπάλληλος ρυθμίζει τη ροή .

Όπως ανακοίνωσε ο Δήμος, περιορίζουμε τις ώρες επίσκεψης και συναλλαγής του κοινού στις υπηρεσίες του Δήμου από 14-3-2020 έως 10-4-2020, με δυνατότητα παράτασης ή μη, ανάλογα με τις εξελίξεις, ως εξής:

Α. Το ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων ορίζεται από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι, πλην ΤΑΠ που ορίζεται από τις 9 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι.

Β. Το ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού στα ΚΕΠ ορίζεται από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 8 το πρωί έως τις 2 μετά το μεσημέρι.

Παράλληλα κάνουμε έκκληση στους συνδημότες μας να προσέρχονται στις υπηρεσίες μας στο παραπάνω ωράριο ΜΟΝΟ για επείγοντα ζητήματα τα οποία έχουν καταληκτική ημερομηνία διεκπεραίωσης και όχι για ζητήματα που μπορούν να διεκπεραιωθούν σε δεύτερο χρόνο.

Πέρα από αυτό καλεί τους δημότες, αν αυτό ειναι εφικτό, να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά. 

Επίσης στη ΔΕΥΑΠ καλούνται να προσέρχονται μόνο όσοι επιθυμούν επανασυνδέσεις ή νέες συνδέσεις ενώ αναστέλλονται οι διακοπές νερού ως τις 30 Απριλίου.

 

Στο μεταξύ μέτρα εξετάζονται και για τα σούπερ μάρκετ όπου παρατηρείται συνωστισμός. Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών ζητά τη λήψη μέτραν σε φαρμακεία και σούπερ μάρκετ

Ο ΙΣΑ ζητά να ληφθούν μέτρα σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία για την κατ οίκον εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων και την αποφυγή συγχρωτισμού στους χώρους τους

· Να δημιουργηθεί τετραψήφιο νούμερο για παραγγελίες και κατ’ οίκον παράδοση.

· Να οριστεί ο ανώτατος αριθμός πελατών με βάση τα τετραγωνικά του μαγαζιού.

· Να δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα με τα φαρμακεία που κάνουν κατ’ οίκον παράδοση και ειδική τηλεφωνική γραμμή.

· Να ληφθούν αυστηρά μέτρα υγιεινής για τους υπαλλήλους των καταστημάτων τροφίμων.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών εκφράζει την ανησυχία του για το συνωστισμό που παρατηρείται τις τελευταίες ώρες στα σούπερ μάρκετ και στις λαϊκές αγορές καθώς μπορεί να συμβάλλει στη μετάδοση του κορωνοϊού.Ο ΙΣΑ καλεί τις ευπαθείς ομάδες να μην επισκέπτονται τους χώρους αυτούς όταν υπάρχει συνωστισμός και ζητά να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα προστασίας

.Ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ και στα φαρμακεία, θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις κατά την εξυπηρέτηση των πελατών και να οριστεί ανώτατος αριθμός ατόμων που μπορεί να βρίσκονται στο χώρο.

Οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα τροφίμων, τις λαϊκές αγορές και τα delivery θα πρέπει να λαμβάνουν σχολαστικά μέτρα υγιεινής (μάσκες, γάντια, απολυμαντικά κ.τ.λ. ειδικά αν βρίσκονται στο ταμείο).

Επίσης ζητά να ληφθούν μέτρα για την εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων εξ αποστάσεως από τα καταστήματα τροφίμων και τα φαρμακεία.Ειδικότερα ο ΙΣΑ προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες να παραμείνουν στο σπίτι τους προτείνει τη λήψη των εξής μέτρων:

1. Οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ να διευρύνουν την κατ’ οίκον παράδοση προϊόντων μέσω τηλεφωνικής γραμμής -καθώς πολλοί ηλικιωμένοι δεν μπαίνουν στο διαδίκτυο- με προσωπικό που θα είναι σωστά εκπαιδευμένο στην αυστηρή τήρηση των μέτρων υγιεινής κατά την παράδοση των προϊόντων.

2. Να γίνεται από τα φαρμακεία κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων να δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα με τα φαρμακεία που το αναλαμβάνουν και τετραψήφιο νούμερο για τις παραγγελίες

.3. Να οριστεί ο ανώτατος αριθμός πελατών με βάση τα τετραγωνικά του μαγαζιού

.4. Να γίνεται κατ’ οίκον παράδοση των τροφίμων σε όσους σιτίζονται από κοινωνικά παντοπωλεία και συσσίτια.

Τονίζεται ότι οι ευπαθείς ομάδες πρέπει να αποφεύγουν να επισκέπτονται αυτούς τους χώρους ενώ σε περίπτωση που αυτό είναι αναγκαίο, να γίνεται με τη χρήση όλων των ατομικών προφυλάξεων και τις ώρες που δεν υπάρχει μεγάλη κινητικότητα

.Επίσης θα πρέπει να ληφθούν μέτρα τόσο για τους χώρους που έχουν τοποθετηθεί υπαίθρια όργανα γυμναστικής, όσο και για τους αύλειους χώρους των σχολείων που έχουν κλείσει προληπτικά και διαπιστώνεται ότι συγκεντρώνονται παιδιά.Σχολιάζοντας το θέμα, ο θέμα ο Πρόεδρος του ΙΣΑ και Περιφερειάρχης Αττικής Γ.Πατούλης τόνισε τα εξής:

«Στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού, οφείλουμε όλοι να λαμβάνουμε αυξημένα μέτρα. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται να δείξουν οι ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας όταν κινούνται σε πολυσύχναστα μέρη όπως οι λαϊκές αγορές και τα σούπερ μάρκετ. Θα πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα για να διευκολυνθούν να παραμένουν στο σπίτι τους. Όλοι μαζί μπορούμε να συμβάλουμε στην προάσπιση της υγείας των πολιτών και ενισχύουμε τα μέτρα πρόληψης στο τομέα ευθύνης μας».

 

 

 

 

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις