ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δεν θα σφυρίξει το τρένο στην Κ. Αχαΐα, λέει τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γιατί δεν βγαίνει το ωριαίο πρόγραμμα!

Κοινοποίηση
Tweet

Μπονάνος: Απαιτούμε άμεσα να λειτουργήσει η ένωση των δυο αστικών κέντρων

Ξεκόβει την αναμενόμενη σύνδεση του τρένου με την Κάτω Αχαΐα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ανακοίνωση που δημοσιοποίησε έπειτα από τρεις (αναπάντητες) επιστολές και επτά ατελέσφορες προσπάθειες τηλεφωνικής επικοινωνίας του αντιπεριφερειάρχη Χαράλαμπου Μπονάνου προς τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Φίλιππο Τσαλίδη.

Στην, περί ου ο λόγος, επιστολή που δημοσιοποίησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνείται ότι έλαβε επιστολές, ξεκόβει την αναμενόμενη σύνδεση του τρένου με την Κάτω Αχαΐα, ένα έργο που αποτελεί πάγιο ζητούμενο με σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις για την περιοχή, γιατί δεν ...βγαίνει το ωρολόγιο ωριαίο πρόγραμμα δρομολογίων!!! και αναφέρει ότι θα τεθούν τρία επιπλέον δρομολόγια στον Νότιο Κλάδο του Προαστιακού της Πάτρας. Θυμίζουμε ότι η τοπική κοινωνία αναμένει εδώ και 15 μήνες τη σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα, για την οποία τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πετάει το μπαλάκι στον ΟΣΕ αναφέροντας ότι απαιτούνται από την πλευρά του σοβαρές παρεμβάσεις με έργα που θα κάνουν πιο γρήγορα τα δρομολόγια. 

Για ένοχη σιωπή από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνει λόγο με δική του επιστολή ο Χαράλαμπος Μπονάνος, ενώ παράλληλα επιρρίπτει ευθύνες και στην προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή για "εντυπωσιασμούς χωρίς αντίκρισμα". 

 

 

Μπονάνος: Απαιτούμε άμεσα να λειτουργήσει η ένωση των δυο αστικών κέντρων

Όπως αναφέρει ο κ. Μπονάνος:

«Δυστυχώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απάντησή της επιβεβαιώνει την ενοχή σιωπή της και την απουσία ανταπόκρισης του διευθύνοντα συμβούλου στις 7 τουλάχιστον κλήσεις μας, το τελευταίο δεκαήμερο. Προσπερνάω την ασέβεια και την προσβολή στους θεσμούς και εξηγούμαι για την ουσία των θεμάτων.

Στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014 2020 εντάχθηκε από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων του προαστιακού από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα με συνολικό προϋπολογισμό 5.360402 ευρώ.

Το έργο δυστυχώς για όσα λέει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή δεν κατέστη λειτουργικό πριν από 15 μήνες. Αντίθετα υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις ασφαλείας, τις οποίες περιγράφει στην επιστολή του στις 29 / 1 /20 ο ΟΣΕ.

Όλοι έχουμε μνήμη και είναι και πρόσφατες εικόνες ένα μήνα πριν από τις εκλογές πανηγυρικό δρομολόγιο που φυσικά, στην πρεμούρα της παρουσίασης κάποιου έργου, προσχώρησαν στον πειρασμό του εντυπωσιασμού χωρίς δυστυχώς αντίκρισμα.

Εκκρεμότητες όπως:
Άδειες ηλεκτροδότησης από την ΔΕΗ
Περιφράξεις ασφαλείας
Βελτίωση λειτουργικότητας των σταθμών 
Σύστημα αυτόματης φύλαξης γραμμών σε Παραλία και Κόκκινο Μύλο και άλλες σημαντικές παραλείψεις.
Δικαιούχος να αναλάβει την ευθύνη και να το λειτουργήσει είναι ο ΟΣΕ που φυσικά αναφέρεται στην ταυτότητα πράξης και στο τεχνικό δελτίο.

Η διαχειριστική αρχή έχει αποστείλει τρεις επιστολές στις 29/1/20, στις 28/4/20 και στις 8/7/20. Στην πρώτη επιστολή απάντησε ο ΟΣΕ για τις ελλείψεις που υπάρχουν και ότι σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα κάλυπτε συρμούς, προσωπικό κίνησης κλπ θα ήταν έτοιμοι στις αρχές Φεβρουαρίου, η γραμμή θα μπορέσει να δοθεί σε κυκλοφορία.

Τα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 29/2/20 και διακόπηκαν λίγο αργότερα. Στην δεύτερη απάντηση μας ενημέρωνε ο ΟΣΕ ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως εταιρεία λειτουργίας και εκμετάλλευσης όλων των μεταφορών προέβη στην τακτική δρομολόγηση συρμών μεταξύ Πάτρας και κάτω Αχαΐας και ότι στις 17/3/20 λόγω COVID και για να αποφευχθούν οι άσκοπες μετακινήσεις ανέστειλε μέχρι νεοτέρας τα δρομολόγια.
Άκουσον άκουσον άσκοπες μετακινήσεις, καμία αναφορά στην αναγκαιότητα. Πουθενά στις απαντητικές επιστολές δεν αναφέρεται περί εκτίμησης χρόνου δρομολογίων, διότι υποτίθεται ότι είχε γίνει η απαραίτητη μελέτη.

Το εφεύρημα του χρόνου είναι ένα καινούργιο δεδομένο στην δικαιολόγηση της αναστολής.
8/7/20 η τελευταία επιστολή της διαχειριστικής αρχής που φυσικά έμεινε αναπάντητη από τον ΟΣΕ εφτά καταγεγραμμένα τηλέφωνα προς το Γραφείο του κ. Τσαλίδη και μερικά στο κινητό του. Καμία απάντηση, ήταν σε συσκέψεις. Ασέβεια στην αιρετότητα του θεσμού.

Οι επιστολές έχουν σταλεί στον ΟΣΕ και δίδονται στην δημοσιότητα γιατί ο μόνος υπεύθυνος και υπόλογος για την λειτουργία της γραμμής έναντι της περιφέρειας είναι αυτός.
Ποιον κοροϊδεύει ο κύριος αυτός με την απάντησή του;

Δεν επικοινωνεί με τον ΟΣΕ, δεν ξέρει για την σημαντική εκκρεμότητα που έχει διαστάσεις κοινωνικές, οικονομικές και νομικές;
Απαιτούμε άμεσα να λειτουργήσει η ένωση των δυο αστικών κέντρων, εμείς δεν θα γίνουμε μπαλάκι μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απαιτούμε σεβασμό στα θεσμικά όργανα και στις τοπικές κοινωνίες.
Χρηματοδοτήθηκε από ΠΔΕ και η αρχή της καλής πίστης απαιτεί την λειτουργικότητα του έργου.
Πάνω από όλα αυτά όμως είναι η βούληση των κοινωνιών που κάνεις δεν έχει δικαίωμα να παραγνωρίζει.
Φυσικά οι επιστολές στην διάθεση κάθε πολίτη.

Η απάντηση του Περιφερειακού Σύμβουλου και πρώην Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Κώστα Καρπέτα στον Χαράλαμπο Μπονάνο

«Σημασία έχει τι συμβαίνει τώρα, δεν γίνονται τα δρομολόγια.

Ο κ. Μπονάνος υποστηρίζει κάτι που δεν έχει βάση, καταλογίζει ευθύνες και αναφέρεται σε ελλείψεις που υπήρχαν όταν έγινε δοκιμαστικό δρομολόγιο τον Μάιο του 2019.

Από τις αρχές του 2020 αυτές οι ελλείψεις είχαν διευθετηθεί και τα δρομολόγια είχαν ξεκινήσει. Σταμάτησαν λόγω κορωνοϊού. Το αν δεν βγαίνουν τώρα οι χρόνοι είναι κάτι που θα πρέπει να λυθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία βέβαια με την Περιφέρεια η οποία πρέπει να πιέσει» ανέφερε στο thebest.gr ο κ. Καρπέτας.  

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα δεν είναι εφικτή

Τι είχε ανακοινώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε παρέλαβε επιστολές από μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με όσα σήμερα παρουσιάζονται στον τοπικό τύπο, και άρα δεν αγνόησε τις απόψεις ή τα αιτήματα των τοπικών αρχών. Αντίθετα, η εταιρεία έχει παρουσία στην Πάτρα από το 2010, οπότε και έδωσε ουσιαστική λύση στο πρόβλημα μετακινήσεων στην πόλη με μεγάλη επιτυχία.

Στις 04/07/2020 και μετά τη διακοπή κυκλοφορίας λόγω covid19, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έθεσε σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια του Νοτίου κλάδου του Προαστιακού Πάτρας από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια. Τα δρομολόγια είναι κάθε ώρα με μετεπιβίβαση στον Άγιο Ανδρέα για το κέντρο της Πάτρας – Ρίο/ Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο και Άγιο Βασίλειο.

Η σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα έχει νόημα μόνο με ωριαία συχνότητα. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό, αφού ο χρόνος δρομολογίου από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα είναι 38 λεπτά, και επομένως ο κύκλος δρομολογίου (Πάτρα – Κ. Αχαΐα – Πάτρα) αγγίζει τα 90’. Με αυτούς τους χρόνους, ο Νότιος κλάδος θα συναντιόταν με τον Βόρειο κλάδο κάθε 3 ώρες. Έτσι, δεν εξυπηρετείται πραγματικά ο προαστιακός στην Πάτρα και, ειδικότερα, κοντά στην πόλη, αφού νοτίως του Αγίου Ανδρέα κάποιος θα είχε την δυνατότητα να μεταβαίνει στο Νοσοκομείο ή στο Πανεπιστήμιο, κάθε τρεις ώρες μόνο. Για να υπάρξει ουσιαστική εξυπηρέτηση, το δρομολόγιο από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 27’.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι χρόνοι αυτοί (σύνδεση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα), απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις από τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, με έργα και, κυρίως, με τη άρση της βραδυπορείας των 30χλμ, έως το πρώην Δημαρχείο της Παραλίας Πατρών, η οποία έχει επιβληθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, μετά από δυστύχημα.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στηρίζει σταθερά τον Προαστιακό Πάτρας. Παρά τη χαμηλή επιβατική κίνηση του Νοτίου κλάδου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά με βάση το σχεδιασμό της και προσθέτει τις επόμενες ημέρες τρία (3) επιπλέον δρομολόγια, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τους εργαζομένους στην επιστροφή από την εργασία τους.

Οι μετέχοντες στο Περιφερειακό Συμβούλιο γνωρίζουν πολύ καλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο τμήμα αυτό της υποδομής και τους καλούμε να συνεργαστούν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., προκειμένου να δοθεί ουσιαστική λύση σε ένα στόχο που πρέπει να είναι κοινός: η σωστή εξυπηρέτηση των κατοίκων της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις