ΣΙΝΕΜΑ

/

Ο Μπιλ Μάρει και η Σοφία Κόπολα ξανασυνεργάστηκαν στο "On the Rocks" μετά το έξοχο "Χαμένοι στη Μετάφραση"

Κοινοποίηση
Tweet

Η Κόπολα το 2004 είχε προταθεί για Όσκαρ σκηνοθεσίας κερδίζοντας τελικά αυτό του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου - Στο "On the Rocks" παίζουν ο Μάρει & η Rashida Jones

Η 49χρονη Sofia Coppola, κόρη του σπουδαίου auteur Φράνσις Φορντ Κόπολα, δημιουργού της τριλογίας του «Νονού» και του «Αποκάλυψη τώρα», είχε κάνει την μεγάλη έκπληξη το 2003 σκηνοθετώντας το τρυφερό και μελαγχολικό «Lost in translation – Χαμένοι στη Μετάφραση» με τον Bill Murray & την Σκάρλετ Γιόχανσον. Η Κόπολα έγινε τότε μόλις η τρίτη γυναίκα στην ιστορία των Όσκαρ που προτάθηκε για το βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών τεχνών και επιστημών για καλύτερη σκηνοθεσία για να «παρηγορηθεί» τελικά με το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου στην απονομή του 2004.

Το «Χαμένοι στη Μετάφραση» έβγαλε τότε στην επιφάνεια έναν διαφορετικό Bill Murray, πλάθοντας ένα ρόλο μοναχικό, ευαίσθητο όσο και εύθραυστο και τρυφερό κατά βάθος. Ο ρόλος αυτός ενός μεσήλικα ηθοποιού που γνωρίζεται με την ηρωίδα της Γιόχανσον στο μπαρ ενός ξενοδοχείου του Τόκυο, του χάρισαν μία Χρυσή Σφαίρα και ένα BAFTA της Βρετανικής Κινηματογραφικής Ακαδημίας ενώ προτάθηκε και για το Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου αλλά δεν κέρδισε (έχασε από τον Sean Penn για το «Σκοτεινό ποτάμι») και ο Μάρει αυθεντικός στις αντιδράσεις έδειξε στην κάμερα, την απογοήτευση του.

Με μία γόνιμη και πλούσια καριέρα που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’70 με το «Saturday Night live», ο Bill Murray ξανασυνεργάστηκε τη χρονιά που μας πέρασε με τη Sofia Copolla στο φιλμ «On the Rocks» που δεν αποκλείεται να τον φέρει ξανά στα Όσκαρ ως υποψήφιο.

Στη νέα αυτή ταινία παίζει έναν γκριζαρισμένο γόη στη Ν. Υόρκη που οδηγεί φορώντας την τραγιάσκα του μία Alfa Romeo, έτοιμο για ένα κοκτέιλ για δύο. Το σενάριο επικεντρώνεται στη 40χρονη συγγραφέα κόρη του Λόρα (στο ρόλο η Rashida Jones) και στα προβλήματα με τον άνδρα της (Marlon Waynans). Το φιλμ είναι διανθισμένο με τζαζ ρυθμούς του αξέχαστου Chet Baker  ενώ όπως έγραψε το περιοδικό Entertainment Weekly, στα 70 του πια ο «παρεξηγημένος» Μπιλ Μάρει που είναι αλήθεια πως τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έκανε στροφή στην καριέρα του με φιλμ όπως τα «Rushmore – Ο Αρχάριος», «The Royal Tenenbaums» του Γουές Άντερσον και «Τσακισμένα λουλούδια» του Τζιμ Τζάρμους, με τη σπινθηροβόλα, «περιπαικτική» ματιά του γοητεύει ξανά ασκώντας έναν μαγνητισμό αναλλοίωτο από το χρόνο.

Ο Μάρει που θα τον δούμε μέσα στο 2021 και στη νέα ταινία του Γουές Άντερσον, το «The French Dispatch», ξεκίνησε και αγαπήθηκε ως «μάστερ» της κωμωδίας. Χωρίς ποτέ να είναι πολύ ωραίος, εν τούτοις ο Μάρει με το λίγο «σκαμμένο» πρόσωπο αποτέλεσε μέσα από τις κινηματογραφικές του παρουσίες και το δημόσιο βίο του έναν freelance – ελεύθερο άνδρα, έναν σύγχρονο «σάτυρο» με ασημένια μαλλιά που φορά παντελόνια του γκολφ αλλά και έναν άνθρωπο με χιούμορ και εσωτερικότητα που η Σοφία Κόπολα τόσο εύστοχα αξιοποίησε στο «Χαμένοι στη Μετάφραση» και τώρα στο «On the Rocks».

Τον θυμόμαστε φυσικά στο «Ghostbusters» του Ιβάν Ρέιτμαν, το απόλυτο χιτ των 80ς αλλά και στο «Scrooged», στο «What about Bob» και στη «Μέρα της Μαρμότας» πλάι στην Άντι Μακ Ντάουελ, από τις έξυπνες και καλές ταινίες της δεκαετίας του ’90.

Είχαν προηγηθεί οι επιτυχημένες κωμωδίες «Meatballs» και «Stripes» επίσης του Ιβάν Ρέιτμαν, το «Caddyshack» του Χάρολντ Ράμις ενώ στους αξιοσημείωτους κατοπινούς του ρόλους ήταν και αυτός του Φραγκλίνου Ρούζβελτ στο «Hyde Park on Hudson» του Ρότζερ Μισέλ το 2012.

Το μυστήριο και «αινιγματικό» στοιχείο της προσωπικότητας του Bill Murray, ο οποίος ως ηθοποιός αποτελεί πλέον μία ολόκληρη κατηγορία από μόνος του, παραμένουν άθικτα και το αποδεικνύει με τον διττό ρόλο του Felix που γοητεύει όσο και εκνευρίζει ταυτόχρονα τους γύρω του, με φόντο το Μανχάταν της Νέας Υόρκης στο «On the Rocks» της Σοφίας Κόπολα.

Όσο για τη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο όπως είπε στο Entertainment Weekly, από τις πηγές έμπνευσης της έχουν υπάρξει τόσο η θαυμάσια «Τούτσι» του Σίντνει Πόλακ (μία έξυπνη, σοφιστικές κωμωδία που αποτύπωσε την ενέργεια της μεγαλούπολης της Ν. Υόρκης, όπως είπε) όσο και το «Rumble Fish – Ο Αταίριαστος» του πατέρα της, Φράνσις Φορντ Κόπολα με τον Ματ Ντίλον του 1983.

Αξίζει τέλος να αναφερθεί πως παρότι η Σοφία Κόπολα θεωρείται «μάστερ» γενικά της σιωπής και των βλεμμάτων, εν τούτοις το «On the Rocks» μάλλον είναι το πλέον «διαλογικό» της έργο.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture