ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τι σημαίνει η εισαγγελική εντολή σίτισης για Κουφοντίνα- Μάρκου και Αμπατζής εξηγούν τα ηθικά διλήμματα

Τσίχλα Κωνσταντίνα
tsichlakonstantina@gmail.com , Facebook Page
Κοινοποίηση
Tweet

Μια υπόθεση που διχάζει επιστήμονες και πολίτες

Ενώπιον ηθικών διλλημάτων βρίσκονται γιατροί και δικαστές μετά τη τροπή που έχει πάρει η απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα. Ο «Λουκάς» της τρομοκρατικής οργάνωσης «17 Νοέμβρη» που έχει ως αίτημα τη μεταφορά του σε άλλη φυλακή, νοσηλεύεται, στο νοσοκομείο της Λαμίας, σε τόσο άσχημη κατάσταση που οδήγησε στην εισαγγελική εντολή σίτισης. Ωστόσο ο ίδιος όχι μόνο αρνείται να λάβει τροφή και νερό αλλά έχει ζητήσει αυτό να συνεχιστεί ακόμα κι αν έρθει η στιγμή που θα πέσει σε κώμα και δε θα έχει επαφή με το περιβάλλον. 

  • Η αναγκαστική- τεχνική σίτιση γίνεται μέσα από σωληνάκι που τοποθετείται στη μύτη του απεργού πείνας, όπως και η ενυδάτωση μέσα από ορό...

«Ο κώδικας ιατρικής δεοντολογίας πρεσβεύει ότι όταν κάποιος χάσει τις αισθήσεις του, ακόμα κι αν είναι απεργός πείνας, επειδή η προστασία της υγείας είναι υπέρτατο μέλημα των γιατρών, υποχρεώνονται να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να επαναφέρουν σε καλή κατάσταση την υγεία του απεργού. Η νομοθεσία είναι ρητή και βασισμένη στο πνεύμα της ιατρικής πράξης. Όταν κάποιος βρίσκεται σε ΜΕΘ, σε κατάσταση αναισθησίας, δεν αισθάνεται κάτι.

Όταν χαθούν οι αισθήσεις λοιπόν, οι γιατροί υποχρεούνται να παρέχουν όλες τις υπηρεσίες, για να κρατήσουν στη ζωή τον ασθενή. Η αναγκαστική- τεχνική σίτιση γίνεται μέσα από σωληνάκι που τοποθετείται στη μύτη του απεργού πείνας, όπως και η ενυδάτωση μέσα από ορό. Όσο ο απεργός έχει τις αισθήσεις του, παραμένει σε ισχύ η επιθυμία του, εκτός αν υπάρχει εισαγγελική παραγγελία» λέει στο thebest.gr η Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου της Πάτρας- Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Άννα Μαστοράκου.

Το χρονικό της υπόθεσης Κουφοντίνα- Τί ζητάει ο απεργός πείνας

Τι σημαίνει όμως αυτή η «εισαγγελική εντολή σίτισης» και ποια είναι τα ηθικά θέματα που φέρνει στην επιφάνεια; Ο δικηγόρος Θανάσης Αμπατζής και ο καθηγητής ιατρικής - βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Κώστας Μάρκου, εξηγούν στο thebest.gr τις ηθικές διαστάσεις πάνω στο θέμα, τα ιατρικά και νομικά ηθικά διλήμματα...

Να σημειώσουμε ότι οι γιατροί σέβονται, μέχρι αυτή τη στιγμή, την επιθυμία του απεργού πείνας καθώς το αντίθετο, θεωρείται βασανιστήριο.  Μάλιστα ο  εισαγγελέας ο οποίος έχει δώσει αυτή την εντολή, και όφειλε από την πλευρά του να τη δώσει, δεν έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με αυτή τη στάση των γιατρών.

Στο «κόκκινο» η αντιπαράθεση για τον Κουφοντίνα - Νικολάου:Τηρήθηκαν οι νόμοι

Υπάρχει ένα φοβερό ηθικό δίλλημα για τον εισαγγελέα ο οποίος παίρνει αυτή την απόφαση. Από η μία μεριά, η νομοθετική απαγόρευση του να κάνεις στον φυλακισμένο βασανιστήρια, από την άλλη, η επιθυμία να σώσεις έναν άνθρωπο που οδηγείται στο θάνατο

«Mε βάση την ισχύουσα νομοθεσία δικαιούται να κάνει απεργία πείνας και δίψας, που σημαίνει ότι μπορεί να αρνηθεί να λάβει νερό και τροφή μέχρι να πεθάνει. Αυτό βέβαια ισχύει αν παίρνει αυτή την απόφαση ευρισκόμενος σε κατάσταση όπου έχει τα λογικά του και καταλαβαίνει τι κάνει. Στην προκειμένη περίπτωση, ο Δημήτρης Κουφοντίνας όσο βρισκόταν σε κατάσταση όπου μπορούσε να αποφασίζει ο ίδιος, εκτός ότι αποφάσισε να μην παίρνει νερό και τροφή, έκανε σαφές στους δικούς του ανθρώπους, στο γιο του, στη δικηγόρο του, ότι ακόμα κι αν πέσει σε κώμα, δε θέλει να σιτιστεί. Αυτή του η επιθυμία πρέπει να γίνει σεβαστή. Οποιαδήποτε εκβιαστική χορήγηση τροφής η νερού, θεωρείται βασανισμός για τον κρατούμενο και απαγορεύεται από το ισχύον νομικό καθεστώς.

Αυτή είναι η απάντηση στο ερώτημα, αν η εισαγγελική εντολή πρέπει να εφαρμοστεί. Υπάρχει ένα φοβερό ηθικό δίλλημα για τον εισαγγελέα ο οποίος παίρνει αυτή την απόφαση. Από η μία μεριά, η νομοθετική απαγόρευση του να κάνεις στον φυλακισμένο βασανιστήρια, από την άλλη, η επιθυμία να σώσεις έναν άνθρωπο που οδηγείται στο θάνατο. Αυτό το δίλλημα, η Πολιτεία δεν έπρεπε να το θέσει στις δικαστικές αρχές, έπρεπε να το λύσει μόνη της. Και για τους γιατρούς απαγορεύεται να δώσουν δια της βίας τροφή, είναι βασανιστήριο να το κάνεις σε κάποιον που αποφάσισε σε ήρεμη ψυχική κατάσταση να μην λάβει νερό και τροφή» λέει μιλώντας στο thebest.gr o  o δικηγόρος Θανάσης Αμπατζής.

Σε ανακοίνωση σχετικά με το θέμα προχώρησε ο δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας

«Η εγκληματική οργάνωση της 17 Νοέμβρη έχει καταδικαστεί στη συνείδηση του δημοκρατικού ελληνικού λαού και τα στελέχη της έχουν καταδικαστεί από την Ελληνική Δικαιοσύνη.

Η Ελληνική Δημοκρατία πρέπει να αποδεικνύει στην κοινωνία ότι δεν απειλείται και δεν εκβιάζεται. Παράλληλα όμως ότι σέβεται και δεν αδιαφορεί για την ζωή ακόμα και αυτών που δεν σεβάστηκαν τις ζωές άλλων, λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ζωής τους, χωρίς να αφήνει περιθώρια αναγόρευσής τους σε λαϊκούς ήρωες ή πολιτικούς κρατούμενους.

Η Ελληνική Δημοκρατία πρέπει να αποδεικνύει ότι λειτουργεί με τις αρχές του Σωφρονιστικού μας Συστήματος, χωρίς εξαιρέσεις για κανένα κατάδικο ακόμα και όταν αυτός διακηρύσσει πολέμιός της. Το Κράτος Δικαίου πρέπει να είναι παντού ακόμα και όταν αυτός που το επικαλείται είναι αρνητής του. Μόνο έτσι αποκτά γερά θεμέλια στην κοινωνία. Και πάνω από όλα δεν πρέπει να μένουν σκιές μεροληψίας λόγω των εμπλεκομένων προσώπων που τυγχάνει να ηγούνται σήμερα της εκτελεστικής εξουσίας. Ο κύκλος της 17 Νοέμβρη πρέπει να κλείσει με νίκη της Δημοκρατίας και όχι με ένα ακόμα θάνατο!» αναφέρει.

«Ο Σύλλογος μας ήταν πρωτοπόρος. Μόνο αυτός και του Πειραιά, πήραν θέση πάνω στο θέμα. Μπήκαν τα πράγματα στη σωστή διάσταση, πραγματικά, κανείς δε συμφωνεί με τις πράξεις του Δημήτρη Κουφοντίνα. Το να τηρηθεί όμως ο νόμος και στην περίπτωση αυτού του ανθρώπου που έχει κάνει τόσα κακουργήματα, είναι άλλο. Είναι στη φυλακή, τιμωρείται για τα εγκλήματά του. Η δικαιοσύνη έχει τελειώσει μαζί του. Δε μπορεί να συνεχίσει να τιμωρείται και να τον πηγαίνεις σε άλλη φυλακή. Ο νόμος ο ίδιος προβλέπει  σε ποιες φυλακές έπρεπε να πάει, και είναι αυτές του Κορυδαλλού και όχι της Δομοκού» εξηγεί ο κ. Αμπατζής.

 

O Δημήτρης Κουφοντίνας δικάστηκε, δίκαια και καταδικάστηκε για τα εγκλήματα του, την επόμενη στιγμή, είναι ένας κρατούμενος όπως όλοι, και το κράτος πρέπει να τηρεί τους νόμους

«Το θέμα της αναγκαστικής σίτισης ενός απεργού πείνας είναι ένα πολύ μεγάλο και σοβαρό δίλλημα, το οποίο ευτυχώς δεν το συναντάμε συχνά, και το λέω αυτό ως γιατρός. Αυτή τη στιγμή μας ανάγκασε η κυβέρνηση και η πολιτική του κ. Μητσοτάκη, να βρεθούμε αντιμέτωποι με αυτό το θέμα που σχετίζεται και τον Ιπποκρατικό όρκο αλλά και με τα ατομικά δικαιώματα κάθε ανθρώπου.

Σχετίζεται και με την διεθνή ετυμηγορία σε αυτό το θέμα, και αναφέρομαι στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Εμπλέκονται φυσικά και οι δικαστικές αρχές της χώρας. Είμαστε η πρώτη χώρα στην οποία μετά από 45 χρόνια, τίθεται αυτό το θέμα και απευχόμαστε να έχουμε νεκρό από απεργία πείνας.

Μετά από πολλές διαδικασίες και εμπλοκή πολλών επιστημόνων, γιατρών, νομικών κ.α., ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει καταλήξει ότι η αναγκαστική σίτιση σε έναν απεργό πείνας, ο οποίος έχει εκφράσει τη βούληση ότι δε θέλει τροφή και νερό και έχει επικοινωνία με το περιβάλλον, και ο Δημήτρης Κουφοντίνας έχει, είναι βασανιστήριο. Αυτό προέχει στην ιατρική πρακτική και εδώ και κάποιες μέρες, οι γιατροί σέβονται την επιθυμία του Δημήτρη Κουφοντίνα και δεν έχουν προχωρήσει σε αναγκαστική σίτιση. Βεβαίως και ο εισαγγελέας ο οποίος έχει δώσει αυτή την εντολή, και όφειλε από την πλευρά του να τη δώσει, δεν έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με αυτή τη στάση των γιατρών του νοσοκομείου της Λαμίας όπου βρίσκεται ο Δημήτρης  Κουφοντίνας» λέει στο thebest.gr ο κ. Μάρκου.

Όπως εξηγεί: «Ο ίδιος ο κρατούμενος έχει δώσει οδηγίες και για την περίπτωση που χαθεί η επικοινωνία του με το περιβάλλον. Το ζήτημα είναι πολιτικό και όχι ιατρικό. Η λύση έπρεπε να δοθεί χθες- προχθές, από την κυβέρνηση. Φοβάμαι  όμως  ότι βρίσκεται σε μία διαδικασία που στοχεύει στο απευκταίο τέλος, από πλευρά πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης. Δεν δέχομαι ότι είναι εκδικητική η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Πιστεύω ότι είναι πολιτική επιλογή η οποία έχει στόχο, αφού οδηγήσει στο απευκταίο τέλος, να δημιουργήσει εντάσεις, άμεσα και μακροπρόθεσμα. Αποτέλεσμα να επέμβει ο «Σερίφης». Ο κ. Χρυσοχοΐδης για να πει στα συντηρητικά αντανακλαστικά πολιτών: «μόνο εγώ κρατάω το κράτος σε μια σοβαρότητα και ένα κύρος».

Εδώ πρόκειται όμως να τονίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με παρανομία. Κάθε κρατούμενος που δικάστηκε, και ο Δημήτρης Κουφοντίνας δικάστηκε, δίκαια και καταδικάστηκε για τα εγκλήματα του, την επόμενη στιγμή, είναι ένας κρατούμενος όπως όλοι, και το κράτος πρέπει να τηρεί τους νόμους. Εδώ υπάρχει μία παρανομία σε βάρος του Δημήτρη Κουφοντίνα, με την κυβέρνηση να μην εφαρμόζει τον ίδιο της το νόμο, σύμφωνα με τον οποίο όποιος φεύγει από τις αγροτικές φυλακές γυρίζει εκεί απ΄όπου προέρχεται.

Δεν γυρίζει λοιπόν στις φυλακές Κορυδαλλού κι έχουμε μία καραμπινάτη παρανομία από την πλευρά του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Αυτό δεν το λένε μόνο άνθρωποι που υπερασπίζονται τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα και η κα Μπακογιάννη κατά κάποιο τρόπο είπε πως ενώ δε θέλαμε ένα νέο κύκλο αίματος, φοβόμαστε ότι θα ανοίξει ξανά. Ο πατέρας του διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Πρωθυπουργού, είπε πως σήκωσε στους ώμους του το φέρετρο του Μπακογιάννη και πως όσο και αν πόνεσε δε θέλει να γίνει συνένοχος σε έναν ακόμα φόνο».

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις