Η Maria Grazia Chiuri έβαλε το χιτώνα στην καθημερινότητα του sportswear επιλέγοντας ένα δωρικό show, όπου super star ήταν το Καλλιμάρμαρο
Ηταν μια παρουσίαση λιτή και ξεκάθαρη αλλά και μια collection αμιγώς prêt- a- porter, που δεν πλησίασε την μαγεία και τη βαρύτητα των couture δημιουργιών, που είχε παρουσιάσει η Mary Katrantzou στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Η ιταλίδα creative director του κολοσσού της γαλλικής μόδας, στόχευε σε μια ανάλαφρη σειρά που διέθετε μεν ιστορική έμπνευση, αλλά δίχως να χάσει τα εμπορικά της χαρακτηριστικά που «σε κατεβάζουν στο δρόμο». Μεγάλο στοίχημα ο επαναπροσδιορισμός της ελευθερίας στην ένδυση με όχημα τον αρχαιοελληνικό χιτώνα, τον «πέπλο» και την απέριττη αισθητική της χώρας του Παρθενώνα. Με μεγάλο πρωταγωνιστή το λευκό των αγαλμάτων, θέλησε να εκσυγχρονίσει το Grecian style. Oμως η cruise collection για την προσεχή άνοιξη διέθετε και πολύ φωτεινό μπλε, μαύρο, μπεζ και metallics. Oι καρυάτιδες του σήμερα τυλίγονται σε αιθέριες πτυχές φορώντας ψηλές κάλτσες με γαλότσες και μποτίνια και κυρίως φουτουριστικά sneakers και μεγάλες logotote bags. Τα φορέματα -χιτώνια μπαίνουν πάνω από αέρινα εφαρμοστά bodytops και τα prints παραπέμπουν σε μουσειακά αγγεία.
Όπως έγινε γνωστό, ο ελληνοράπτης από το Άργος Αριστείδης Τζονευράκης ανέλαβε να κεντήσει μια νέα εκδοχή του θρυλικού bar jacket αλλά και μια τσάντα Book Tote με τις περίτεχνες βελονιές του, ενώ η ζωγράφος Χριστιάννα Σούλου φιλοτέχνησε εικόνες γυναικών πάνω σε κάποια από τα ρούχα. Η νηματουργία Μέντης–Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) επιμελήθηκε τα headpieces, ενώ ο make up artist Peter Philips επέλεξε πρόσωπα που ακτινοβολούν το φυσικό φως της Ελλάδας με natural μακιγιάζ, στολισμένο όμως με πέρλες στα μάτια και τα μαλλιά (μια παραπομπή στις κομμώσεις της αρχαίας Ελλάδας αλλά και στο μάτι-φυλαχτό). Η Maria Grazia Chiuri, που χειροκροτήθηκε στο φινάλε ντυμένη με εκρού πουκάμισο και παντελόνι, πέρα από την έρευνά της σε κορυφαία ελληνικά μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, εμπνεύστηκε επίσης από τον πρωτοπόρο του σουρεαλισμού Giorgio de Chirico, ο οποίος λάτρευε τις έντονες αντιθέσεις του φωτός και της σκιάς. Επιπλέον εξερεύνησε το σύμπαν του Αλέξανδρου Ιόλα και την πλούσια συλλογή του από αγγεία με σώματα παλαιστών. Κομμάτια από αυτές τις εικόνες έγιναν σκίτσα από τον καλλιτέχνη Pietro Ruffo, ο οποίος τα αποτύπωσε στα sportswear σύνολα. Περιττό να αναφέρουμε ότι το φωταγωγημένο Καλλιμάρμαρο υπερίσχυσε των εντυπώσεων όλης της βραδιάς. Αποφεύχθηκαν οι πολλές πομπώδεις φιοριτούρες μπροστά στο δωρικό μεγαλείο αυτού του μνημείου. Τα πανό που θρόιζαν, οι φλόγες, τα live έγχορδα και η Ιωάννα Γκίκα με τα τραγούδια της Receate και Messenger ήταν τα μόνα στοιχεία «ατμόσφαιρας»- ενδεχομένως τα πυροτεχνήματα να ήταν περιττά.
Εννοείται πως η εκδήλωση φιγουράρει στα σημαντικότερα ξένα media και έβαλε τη χώρα μας στο χάρτη της fashion επικαιρότητας υψηλού status. Η γαλλική Vogue επισημαίνει πως το show αυτό λανσάρει την τάση του αέρινου, τα αρχαικά prints στα αθλητικά ρούχα και βέβαια το all white για την άνοιξη 2022.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr