Τι απαντά η Πρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού στα αρνητικά σχόλια
Στους λόγους για τους οποίους επί της ουσίας ξεχνάμε για φέτος τις εκδηλώσεις και τις παραστάσεις στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας αναφέρθηκε μιλώντας στο thebest.gr η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη.
Η ερώτηση τής έγινε από το thebest.gr με αφορμή της παράσταση «Οθέλλος» την οποία οι Πατρινοί παρακολούθησαν στο Εργοστάσιο Τέχνης και όχι στο Αρχαίο Ωδείο όπου ομολογουμένως έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τέτοιους είδους θεάματα.
Πολλοί αισθάνθηκαν ότι ο χώρος δεν είναι κατάλληλος να φιλοξενεί μία τέτοια θεατρική παράσταση με τους θεατές να κάθονται σε πλαστικές καρέκλες. Με αφορμή αυτό η κα Γεροπαναγιώτη απάντησε στο γιατί δεν ανεβαίνουν οι παραστάσεις στο Αρχαίο Ωδείο, στο ποιοι και με ποια κριτήρια αποφασίζουν για το που θα ανέβει μία παράταση ενώ αναφέρεται και σε άλλους χώρους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.
«Κατανοούμε ότι το να παρακολουθείς ένα θεατρικό έργο σε μια πλαστική καρέκλα, δεν είναι ό,τι καλύτερο αισθητικά» ανέφερε ενώ τόνισε ότι « προσπάθεια από τον Πολιτιστικό Οργανισμό, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, είναι να φέρει σε επαφή τον λαό της Πάτρας με αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις».
Φέτος όπως και πέρυσι, είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τους ανθρώπους της τέχνης και του πολιτισμού. Με δεδομένα τα υγειονομικά πρωτόκολλα (π.χ. 700 θεατές στο Ρωμαϊκό Ωδείο), στην ουσία αναγκάστηκαν θεατρικές παραγωγές να ζητήσουν το χώρο του Εργοστασίου Τέχνης, προκειμένου να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες σύμφωνα με το πρωτόκολλο συνθήκες.
Μάλιστα, για να διαμορφωθεί κατάλληλα αυτός ο χώρος, οι εργαζόμενοι του Πολιτιστικού Οργανισμού και του Δήμου Πατρέων υπερέβησαν τους εαυτούς τους. Κατανοούμε ότι το να παρακολουθείς ένα θεατρικό έργο σε μια πλαστική καρέκλα, δεν είναι ό,τι καλύτερο αισθητικά. Ωστόσο είναι άδικο για την ίδια την παράσταση, το κείμενο, τους συντελεστές, τις εκπληκτικές ερμηνείες, τους σκηνογράφους και όλους όσοι εργάστηκαν για την επιτυχία της, η κριτική να εστιάζει στο ζήτημα της καρέκλας και όχι στην ουσία και στο περιεχόμενό της.
Τις δύο παραστάσεις του «Οθέλλου», παρακολούθησαν πάνω από 2000 θεατές, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι συνδημότες μας, που στερήθηκαν για πάνω από ένα χρόνο και το θέατρο, αγκάλιασαν την προσπάθεια.
Να υπενθυμίσω, ότι το 2014 μας παραδόθηκαν το «Εργοστάσιο Τέχνης», ή αίθουσα «Da Vinci» όπως και ο χώρος των παλαιών Σφαγείων λεηλατημένοι. Άλλοι χώροι πολιτισμού, όπως το Δημοτικό Ωδείο μας παραδόθηκαν υπό κατάρρευση.
Σήμερα, ο πολυχώρος των παλαιών Σφαγείων έχει αποκατασταθεί και αποδίδεται στον πατραϊκό λαό με πληθώρα εκδηλώσεων και στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ. Προχωράει η αποκατάσταση του Εργοστασίου Τέχνης, μπαίνει ο εργολάβος στο θεατράκι της Κρήνης, δημοπρατείται το παλαιό Νοσοκομείο και ο Α.ΣΟ. ως πολυχώρος πολιτισμού. Παράλληλα προχωράει η διαδικασία μετατροπής του χώρου της Ιχθυόσκαλας σε Εικαστικό Εργαστήρι. Προσωρινά το Δημοτικό Ωδείο φιλοξενείται σε ένα θαυμάσιο νεοκλασικό κτίριο. Δηλαδή εν τοις πράγμασι, με έργα και όχι με παχιές κουβέντες, αυτή η δημοτική Αρχή, με όσα μέσα διαθέτει, χτίζει πολιτιστικές δομές για το λαό της Πάτρας, ώστε να καλύψει αυτό που παρέλαβε, δηλαδή ανεπαρκείς ή υποτυπώδεις πολιτιστικές δομές.
Η προσπάθεια από τον Πολιτιστικό Οργανισμό, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, είναι να φέρει σε επαφή τον λαό της Πάτρας με αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις, παρόλο που δεν ρέει άφθονο το χρήμα όπως σε εποχές όπου για μία μελέτη ανοιχτού θεάτρου στο Ρηγανόκαμπο δαπανήθηκαν 1.5 εκ. ευρώ και έμεινε στα αζήτητα.
ΘΕΑΤΡΟ
Εργοστάσιο Τέχνης: Είδαμε "Οθέλλο, στην πλαστική καρέκλα δεν σε θέλω"- Ο χώρος δεν "σηκώνει" το θέατρο
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr