Με την παράσταση της Νικαίτης Κοντούρη το βράδυ της Κυριακής 22/8 ξεκίνησε το 40ο Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος του ΟΚΠΕ
Με τον ιδανικότερο τρόπο άνοιξε η αυλαία του 40ου Φεστιβάλ Πάτρας 2021 – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, το βράδυ της Κυριακής 22 Αυγούστου 2021, στον φυσικό του χώρο, το Αρχαίο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, με την συγκλονιστική τραγωδία του Ευριπίδη «Βάκχες», ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη, μία ξεχωριστή παράσταση που τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου παίχθηκε στην Επίδαυρο.
Στην Πάτρα η παράσταση αρχαίου δράματος «Βάκχες» με τον Οδυσσέα Παπασηλιόπουλο στο ρόλο του Πενθέα, τον Άκη Σακελλαρίου ως θεό Διόνυσο και την Ιωάννα Παππά ως μάντης Τειρεσίας, παρουσιάστηκε με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη τήρηση όλων των υγειονομικών κανονισμών που επιβάλλονται λόγω Covid-19, και άφησε γενικά καλές εντυπώσεις.
Τελετουργία της συγκίνησης, του συναισθήματος, του μένους και του παραλόγου μπορούν να χαρακτηριστούν οι Βάκχες του Ευριπίδη». Έτσι ορίζει η Νικαίτη Κοντούρη την ανεξάντλητη τραγωδία του Ευριπίδη.
Το έργο ήταν μια sui generis τραγωδία, αφού είναι η μοναδική σωζόμενη με διονυσιακό θέμα και συνδύασε συγκλονιστική ένταση και απαράμιλλη τεχνική αρτιότητα.
Παράσταση λιτή και χωρίς καμία διάθεση για εντυπωσιασμούς, καθώς το κείμενο του Ευρυπίδη είναι δυνατό και οι ήρωες κατ’ εξοχήν τραγικοί.
Ο θεός Διόνυσος μεταμφιέζεται σε άνθρωπο και σαν «θηλύμορφος» ξένος επιστρέφει στη γενέθλια πόλη Θήβα, για να καθιερώσει τη λατρεία του.
Είναι ο θεός της ετερότητας, της διαφορετικότητας, της μεταμφίεσης και της αμφισεξουαλικότητας. Ο θεός που καταργεί τα σύνορα που υπάρχουν ανάμεσα στους ανθρώπους, τόσο του πλούτου όσο και του φύλου, της ηλικίας, ακόμα και τη διαφορά ανάμεσα στην ανθρώπινη και θεία ιδιότητα. Η πόλη που αρνείται την ύπαρξή του θα γνωρίσει τη δύναμη και την κυριαρχία του θεού μέσα από την τιμωρία. Ο ενθουσιασμός των Βακχών θα μετατραπεί σε έναν αιματηρό εφιάλτη.
Το σοφόν δ' ου σοφία... Ένας θεός με ανθρώπινη μορφή εδραιώνει τη λατρεία του στη Θήβα: «Είμαι ο Διόνυσος. Ήρθα. Εφανερώθηκα», θα πει και θα εκδικηθεί τη βασιλική οικογένεια της μητέρας του Σεμέλης, που δεν πίστεψε ότι απέκτησε γιο με τον Δία. Η φύση αντιπαρατίθεται στον ορθολογισμό. Η θρησκευτική εμπειρία της βακχείας εξελίσσεται σε τελετουργικό σπαραγμό και ωμοφαγία, παραπέμποντας στον κύκλο του θανάτου και της ανανέωσης.
Το αντιθετικό ζεύγος Διονύσου-Πενθέα υποδύθηκαν ο Άκης Σακελλαρίου και ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με εξαιρετικές ερμηνείες σε ένα κατάμεστο Ρωμαϊκό Ωδείο (σύμφωνα με πληροφορίες την παράσταση είδαν επτακόσιοι θεατές). Το χειροκρότημα του κοινού απέσπασαν και οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης Ιωάννα Παππά (Τειρεσίας), Κωνσταντίνα Τάκαλου (Αγαύη), Δημήτρης Πετρόπουλος (Κάδμος), Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Αγγελιοφόρος) ενώ μοιρασμένα ήταν τα σχόλια για τον χορό των Βακχών.
Το 40ο Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος με επικεφαλής και πολιτιστικό σύμβουλο, τον Ανδρέα Α. Ανδριόπουλο, συνεχίζεται την Τρίτη 24/8/2021 στις 21.30 στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο με την «Μήδεια» του Μποστ σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη με τον Μάκη Παπαδημητρίου.
Το 40ο Φεστιβάλ Πάτρας τελεί υπό την αιγόδα και την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
ΧΟΡΗΓΟΣ DUR
ΧΟΡΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ PRINT+COPY.
*Οι φωτ. είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr