Οι πίνακες του ιστορικού ζωγράφου Ανδρέα Βουρλούμη έχουν τοποθετηθεί πλάι στις φωτογραφίες της εγγονής του Ειρήνης Βουρλούμη
Ευχάριστη έκπληξη με άρωμα Πάτρας στην επανεκκίνηση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο πρώην εργοστάσιο Φιξ στη λεωφόρο Συγγρού της Αθήνας. Η διεθνής φωτορεπόρτερ Ειρήνη Βουρλούμη συνυπάρχει σε έκθεση με τον παππού της Ανδρέα Βουρλούμη, κορυφαίο πατρινό ζωγράφο και μετρ της ακουαρέλας. Πρόκειται για έναν καλλιτεχνικό διάλογο με τίτλο «Στον ίδιο χώρο» όπου η εγγονή παραθέτει τις δικές της εικόνες από κινητό τηλέφωνο πλάι στους πίνακες του προγόνου της. Εννοείται πως έτσι μας δίνεται ακόμα μια αφορμή να επισκεφθούμε άμεσα το ΕΜΣΤ ανακαλύπτοντας το «νέο αίμα» της τέχνης με πρωτοποριακό DNA.
Θέμα και των δυο οι περιπλανήσεις στην πόλη της Αθήνας με διαφορετικά εκφραστικά μέσα. Η έκθεση παρουσιάζει 32 ζεύγη φωτογραφιών και ζωγραφικών έργων που έχει επιλέξει η ίδια η Ειρήνη Βουρλούμη. Η αντιπαραβολή επικεντρώνεται στην καταγραφή της πόλης της Αθήνας και της καθημερινής ζωής της, αλλά περιλαμβάνει και τη σύνδεση συναισθηματικών καταστάσεων με χρωματικές και μορφολογικές λεπτομέρειες σε τοπία και εσωτερικούς χώρους. Μέσα από τον συσχετισμό των εικόνων η φωτογράφος δημιουργεί γέφυρες μεταξύ της μεταπολεμικής Αθήνας, όπως την αποτύπωσε στα γρήγορα σχέδια του ένας ιστορικής σημασίας ζωγράφος και της ίδιας πόλης σήμερα, όπως την καταγράφει η ίδια. Από τις εικόνες αυτές αναδύεται ο διαχρονικός χαρακτήρας της πόλης, από την αρχιτεκτονική και το τοπίο ως τη ζωή των κατοίκων της, αλλά και μια εναλλακτική γενεαλογία απεικόνισης του αστικού τοπίου.
Η Ειρήνη Βουρλούμη έχει συνεργαστεί με μεγάλα μέσα ενημέρωσης όπως οι «New York Times», η «Guardian», η «Wall Street Journal» και οι «Financial Times», κυρίως για θέματα που σχετίζονται με την προσφυγική κρίση αλλά και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα αλλά και με εφημερίδες σε Κουίνς και Μπρούκλιν. Είναι πολύ σημαντικό που η δουλειά της επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση του ΕΜΣΤ στο πλαίσιο της προσπάθειας της δραστήριας καλλιτεχνικής διευθύντριας Κατερίνας Γρέγου να γίνει μια νέα αρχή. Η εν λόγω έκθεση λειτουργεί παράλληλα με την μεγάλη ομαδική έκθεση «Statecraft: Διαμορφώνοντας το Κράτος» με 39 ελληνες και διεθνείς καλλιτέχνες. Πλήθος κόσμου επισκέφθηκε το ανανεωμένο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης πριν λίγες μέρες γιόρταζοντας το νέο opening με ξενάγηση και ένα μεγάλο πάρτι, στην ανοιχτή βεράντα του τελευταίου ορόφου.
Θυμίζουμε πως ο Ανδρέας Βουρλούμης το όνομα του οποίου λαμπρύνει την ιστορία του χρωστήρα με πατρινές ρίζες, γεννήθηκε στην Πάτρα το 1910 και πέθανε στην Αθήνα το 1999. Σπούδασε χημεία, και εργάστηκε για ένα διάστημα ως χημικός, επικεντρώθηκε όμως στη μελέτη της ζωγραφικής, ζώντας μάλιστα για ένα διάστημα στο Παρίσι. Κατοικούσε στο Κολωνάκι ενώ διατηρούσε εργαστήριο στο Παγκράτι. Είχε πάντα μαζί του σημειωματάρια στα οποία ζωγράφιζε. Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Ανδρέας Βουρλούμης γέμισε εκατοντάδες τετράδια με σχέδια και ακουαρέλες, κυρίως με σκηνές από την καθημερινή ζωή στην Αθήνα. Έχουν γίνει δύο αναδρομικές εκθέσεις του έργου του, στην Εθνική Πινακοθήκη το 1990 και στο Μουσείο Μπενάκη το 1999. Εργα του υπάρχουν στη μόνιμη συλλογή της πινακοθήκης του Δήμου Πατρέων.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr