"Τσουχτερό" πρόστιμο σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της αίτησης για το power pass διαπιστωθεί ότι έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία
Τις επόμενες μέρες θα αρχίσει να πληρώνεται στους δικαιούχους το ποσό του power pass που αντιστοιχεί στο 60% της ρήτρας αναπροσαρμογής που πληρώθηκε το 6μηνο από την 1η Δεκεμβρίου του 2021 έως και 31 Μαΐου, αφού πρώτα αφαιρεθούν οι επιδοτήσεις του κράτους και τυχόν εκπτώσεις που έχει κάνει ο πάροχος του καταναλωτή.
Όπως έχει ανακοινωθεί, η επιστροφή αφορά όσους έχουν επιβαρύνσεις από 30 ευρώ και πάνω και το ποσό της επιστροφής θα κυμαίνεται από τα 18 έως και τα 600 ευρώ τα οποία θα είναι αφορολόγητα, ακατάσχετα και μη συψηφισταία με άλλες οφειλές.
Κάθε αίτηση, εκτός από τον αρχικό, τυπικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή, θα πρέπει υπηρεσιακά να ελεγχθεί με την εταιρεία η οποία παρέχει το ρεύμα κατανάλωσης της περιόδου και να υπολογιστούν οι χρεώσεις της ρήτρας αναπροσαρμογής, να αφαιρεθούν οι κάθε είδους "εκπτώσεις" και να οριστικοποιηθεί το ποσό της επιστροφής πριν σταλεί το τελικό ποσό στον λογαριασμό που έχει δηλώσει ο καταναλωτής. Για τον λόγο αυτό, οι χρόνοι διεκπεραίωσης από αίτηση σε αίτηση, θα διαφέρουν κατά κάποιες μέρες. Στο μεταξύ, οι καταναλωτές που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν την πορεία της αίτησής τους μπορούν να ανατρέχουν στην πλατφόρμα του power pass, και να μπαίνουν στην αίτησή τους η οποία θα έχει σήμανση ανάλογα με την πορεία της.
Πώς ελέγχεται η πορεία της αίτησης
Οι ενδείξεις που μπορεί να δει ο καταναλωτής ανάλογα με την κατάσταση της αίτησης του είναι:
Απορριφθείσα: Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ψάξει γιατί απορρίφθηκε η αίτησή του καθώς εκτός από τη σήμανση θα υπάρχει και η αιτιολογία της απόρριψης. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχθούν και να υποβληθούν ξανά.
Υπό έλεγχο: Με αυτή τη σήμανση, η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου σε ό,τι αφορά:
1. Το ΑΦΜ του δικαιούχου/ συνδικαιούχου στο δηλωθέν IBAN.
2. Τον αριθμό των αιτήσεων που έχει καταθέσει ο αιτών/αιτούσα και ότι δεν έχει ξεπεράσει τη μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.
Υπό εκκαθάριση: Αυτή η σήμανση υπάρχει στις αιτήσεις για τις οποίες, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.
Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα: Με αυτήν τη σήμανση έχουν ολοκληρωθεί και οι έλεγχοι για τις καταναλώσεις και το ποσό που θα προκύπτει το οποίο θα σταλεί μέσα στις δύο επόμενες εργάσιμες μέρες στον λογαριασμό που έχει δηλώσει ο καταναλωτής κάνοντας την αίτηση.
Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα: Σε αυτό το σημείο τα χρήματα έχουν εγκριθεί και το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
Εγκριθείσα: Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο. Το επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει απαντήσει ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή και ο δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του.
Ποινές για ψευδή και ανακριβή στοιχεία
Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο του αιτούντος από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο διαπιστωθεί ότι έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, τότε το ποσό είναι απαιτητό και μάλιστα σε ύψος διπλάσιο από εκείνο της ενίσχυσης. Δηλαδή αν κάποιος λάβει ενίσχυση 450 ευρώ και έχει δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία τότε θα κληθεί να πληρώσει 900 ευρώ.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr