Θέμα συζήτησης η μετάθεση του ιερέα στου Ζωγράφου
Τη μετάθεση του παπά Δημήτρη φαίνεται πως επιλέγει η ανώτατη ηγεσία της Εκκλησίας αντί μιας ριζικής «θεραπείας» του γνωστού ζητήματος περί τους Αγίους Ισιδώρους Λυκαβηττού. Για την ακρίβεια, το σίριαλ με το μέλλον του πολυσυζητημένου και εξαιρετικά αμφιλεγόμενου εφημερίου, κ. Δημητρίου Λουπασάκη, δεν τελειώνει. Αντιθέτως, παρατείνεται με ένα νέο επεισόδιο -αλλά σε μια προηγούμενη έδρα του εν λόγω ιερέα: Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών καλεί τον παπά Δημήτρη να επανέλθει στην οργανική θέση του και να επανενταχθεί στο δυναμικό του ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου. Δηλαδή εκεί όπου ανήκει ούτως ή άλλως, εφόσον στους Αγίους Ισιδώρους ιερουργεί βάσει προσωρινής απόσπασης.
Υποτίθεται ότι ο παπα Δημήτρης έχει λάβει εγγράφως την εντολή να αποχωρήσει από το Λυκαβηττό, ομού μετά των διακόνων-πνευματικών τέκνων του, εντός συγκεκριμένης διορίας. Υποτίθεται επίσης ότι ο ίδιος ο κ. Λουπασάκης δεν έχει ανακοινώσει τι προτίθεται να πράξει, ήτοι εάν σκοπεύει να συμμορφωθεί προς τις άνωθεν εντολές και να πειθαρχήσει στη βούληση του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, ή να παραστήσει τον μάρτυρα και να παραμείνει στο Λυκαβηττό. Στο δεύτερο ενδεχόμενο, θα ικανοποιηθεί το πολυπληθές και ένθερμο ποίμνιο που συρρέει στους Αγίους Ισιδώρους, κυρίως με την προσδοκία να παραστεί σε κάποιο θαύμα, από αυτά που κατά δεκάδες αποδίδονται στις υπερφυσικές δυνάμεις ενός αντιγράφου του Τιμίου Σταυρού. Τον οποίον χειρίζεται κατ' αποκλειστικότητα ο πάτερ Λουπασάκης.
Μπορεί να θεωρείται ως δεδομένο ότι, σε περίπτωση που ο παπα Δημήτρης κήρυττε «ανένδοτο» και ταμπουρωνόταν στους Αγίους Ισιδώρους αρνούμενος να αποχωρήσει, οι αφοσιωμένοι οπαδοί του θα στέκονταν μαζικά στο πλευρό του. Κάτι τέτοιο θα προκαλούσε ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στην Εκκλησία, η οποία το τρέχον διάστημα τείνει να απασχολεί την επικαιρότητα μόνο για λάθος λόγους. Η ανακίνηση του ζητήματος Λουπασάκη, φερ' ειπείν, συμπίπτει με τις αλλεπάλληλες, ζοφερές αποκαλύψεις για ό,τι φέρεται να συνέβαινε στα άδυτα της «Κιβωτού του Κόσμου». Μολονότι η Αρχιεπισκοπή έχει τονίσει επανειλημμένως ότι ο πατήρ Αντώνιος Παπανικολάου, ο ιθύνων νους της Κιβωτού, δρούσε εντελώς αυτόνομα, η τεράστια αρνητική προβολή που πυροδοτεί η όλη υπόθεση, μοιραία και αναπόφευκτα, παρασύρει προς τη δυσφήμιση την Εκκλησία της Ελλάδος εν όλω.
Πάντως, σε ό,τι αφορά στους Αγίους Ισιδώρους, τις προηγούμενες εβδομάδες, με την ανοχή ή ακόμη και την διαταγή της ανώτατης εκκλησιαστικής διοίκησης, ο κ. Λουπασάκης είχε αποσυρθεί προσωρινά από το προσκήνιο. Λόγοι ασθενείας τον κράτησαν για αρκετές ημέρες μακριά από το αγαπημένο εκκλησίασμά του, με έναν άλλο ιερέα να αναπληρώνει το κενό του εφημερίου -προς μεγάλη απογοήτευση των πιστών που προσέρχονται στους Αγίους Ισιδώρους μόνο και μόνο διότι εκεί ιερουργεί ο παπα Δημήτρης, ο επιλεγόμενος και «θαυματουργός». Κάπως έτσι το παρεκκλήσιο του Λυκαβηττού μετετράπη τα προηγούμενα χρόνια σε τόπο προσκυνήματος και λατρείας -τρόπον τινά- όχι μόνο του Μεγαλοδύναμου, αλλά και του πατρός Λουπασάκη.
Το «φύλλο πορείας» στον παπα Δημήτρη, για τη μετεγκατάστασή του από τους Αγίους Ισιδώρους στον Άγιο Γεώργιο Ζωγράφου και ασχέτως της όποιας απόφασης λάβει για το μέλλον του ο ίδιος ο ιερέας, δεν ικανοποιεί καθόλου τη μερίδα εκείνη των μητροπολιτών που έχουν λάβει ξεκάθαρη θέση δημοσίως εναντίον του κ. Λουπασάκη. Μεταξύ αυτών, η πλέον χαρακτηριστική προσωπικότητα είναι ο Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος, κατεξοχήν γνώστης του «φακέλου» με τα παρελθόντα στραβοπατήματα του παπα Δημήτρη. Ως εκ τούτου, ο κ. Ιερώνυμος είναι ο πλέον σκληρός επικριτής, εξαπολύοντας διάπυρους μύδρους κατά των μεθόδων που χρησιμοποιεί κατά κόρον ο κ. Λουπασάκης προκειμένου να προσελκύσει πιστούς στο Λυκαβηττό.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ιερώνυμος είχε δηλώσει σε τηλεοπτική συνέντευξή του πριν από έναν μήνα, μεταξύ πολλών άλλων ότι ο παπά Δημήτρης ανήκει στους εχθρούς της Εκκλησίας εφόσον προωθεί τη θρησκοληψία, διαπράττει το βαρύ παράπτωμα της ετεροδιδασκαλίας καθώς αποκλίνει από τους παραδεδεγμένους κανόνες της Εκκλησίας, με τις πρακτικές του εξευτελίζονται η ιερωσύνη και η Εκκλησία, ότι μετατρέπει σε καρικατούρα ιερά πρόσωπα, όπως ο Άγιος Δημήτριος, ομοίωμα του οποίου εμφάνισε με πετραχήλι, ενώ ο συγκεκριμένος άγιος δεν υπήρξε ποτέ ιερωμένος. Κατά τον Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου ο κ. Λουπασάκης «βγάζει βόλτα» τα Τίμια Δώρα και δεν μνημονεύει μόνον ζώντες και κεκοιμημένους, αλλά αγίους κ.λπ., ενώ αποτελεί κακό παράδειγμα για άλλους κληρικούς, οι οποίοι βλέπουν την ατιμωρησία του και σκέφτονται πως, ίσως θα έπρεπε να μιμηθούν και αυτοί ό,τι κάνει ο παπά-Δημήτρης. Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος φτάνει έως του σημείου να παρατηρεί ότι «η Εκκλησία διδάσκει πως και ο Διάβολος κάνει θαύματα» αποδομώντας τελείως τα υποτιθέμενα θαύματα των Αγίων Ισιδώρων.
Κατά συνέπεια, λοιπόν, η μετάθεση του παπα Δημήτρη στου Ζωγράφου, μοιάζει περισσότερο με έναν ελιγμό τακτικής εκ μέρους της Αρχιεπισκοπής ώστε να κερδηθεί χρόνος, παρά αποτελεί βήμα προς μια οριστική και αποτελεσματική λύση. Επομένως, σε μεγάλο βαθμό η εξέλιξη είναι προδιαγεγραμμένη: Το ποίμνιο απλώς θα αλλάξει προορισμό, αντί για Λυκαβηττό θα κατευθύνεται προς Ζωγράφου, μιας και ο πόλος έλξης είναι, ξεκάθαρα, ο παπα Δημήτρης.
Εξάλλου, τουλάχιστον για όσους ευλαβείς εξυπηρετούνταν από τους Αγίους Ισιδώρους λόγω της θέσης του ναού, δεν θα χρειαστεί να ταξιδεύουν ως τη Βάρη, όπου θα μετετίθετο ο παπα Δημήτρης, όπως προέβλεπε ένα σενάριο το οποίο διακινήθηκε έντονα πριν από περίπου δύο μήνες. Επίσης, η εντολή επιστροφής του κ. Λουπασάκη και των νεαρών διακόνων του στου Ζωγράφου, συνάδει -έστω και με μια διεσταλμένη ερμηνεία- το τελεσίγραφο, με προθεσμία μερικών ημερών που είχε θέσει προ καιρού ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος για την απομάκρυνση του παπα Δημήτρη.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr