«Έχτισαν» μια ψηφιακή πλατφόρμα χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς και με ορμητήριο την Ολλανδία «κατακτούν» την Ευρώπη
Είναι αδέλφια και μεγαλώνοντας μαζί, απέκτησαν κοινά βιώματα και κοινές αγάπες. Και μπορεί να κατάφεραν και οι δύο σημαντικές διακρίσεις στο τένις, αλλά το μεγάλο τους success story είναι «γραμμένο» σε ξύλο! Τυχαίο; Κάθε άλλο. Το ξύλο για την οικογένεια Ανδρουτσέλη, είναι κάτι σαν οικογενειακή παράδοση. Ο Γιάννης και ο Τόμμυ Ανδρουτσέλης ξεκίνησαν την επαγγελματική τους διαδρομή με τον κλασικό τρόπο: με ανώτατες σπουδές.
Ο Γιάννης σπούδασε στο Πολυτεχνείο στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και εργάστηκε στην Αθήνα και την Πάτρα (στο οικογενειακό γραφείο ΘΓΜ Ανδρουτσέλης), ενώ ο Τόμμυ με σπουδές στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών στο Πολυτεχνείο και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο SUNY Buffalo (ΗΠΑ) εργάστηκε για τέσσερα χρόνια ως engineering consultant στη Νέα Υόρκη και για δύο χρόνια ως management consultant σε έργα σχετικά με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Σαν Φρανσίσκο.
Το υλικό που έμελλε να τους κερδίσει, αλλά και να τους κατευθύνει στην ίδια διαδρομή, ήταν το ξύλο και πεδίο δράσης η startup που δημιούργησαν μαζί με άλλους δύο συνεργάτες τους. Στόχος της Timberhub, είναι η ψηφιοποίηση όλης της διαδικασίας μεταξύ προμηθευτών και πριονιστηρίων, υποστηρίζοντας κατασκευαστές και εργολάβους στην αγορά, τη μεταφορά και τη χρηματοδότηση των πρώτων υλών τους. Οι αγοραστές βρίσκουν μέσω της πλατφόρμας τις ποσότητες, τις διαστάσεις και το είδος του ξύλου που χρειάζονται. Στη συνέχεια συνδέονται με τους παραγωγούς, από τους οποίους η Timberhub αγοράζει τα ξύλα και αναλαμβάνει τη μεταφορά και την παράδοση στους αγοραστές.
«ΠΆΝΤΑ ΥΠΉΡΧΕ ΜΙΑ ΙΔΙΑΊΤΕΡΗ ΣΧΈΣΗ ΜΕ ΤΟ ΞΎΛΟ»
«Η πραγματικότητα είναι πως η ενασχόλησή μας με τον χώρο της ξυλείας προέκυψε έπειτα από μεθοδική αξιολόγηση ιδεών και και[1]νοτόμων λύσεων σε προβλήματα του κλάδου των κατασκευών. Με στόχο-αφετηρία την αύξηση της παραγωγικότητας στις κατασκευές, εστιάσαμε αρχικά στη διαδικασία προμηθειών και σταδιακά προχω[1]ρήσαμε κάθετα μελετώντας διάφορα οικοδομικά υλικά με μεγάλη αξι[1]οποίηση, ένα από τα οποία είναι το ξύλο. Όσο περισσότερο εμβαθύνα[1]με στον τομέα της ξυλείας γινόταν όλο και πιο ξεκάθαρο πως έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να χτιστεί μια ψηφιακή πλατφόρμα χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς που θα φέρει σημαντικά οφέλη σε όλα τα μέλη της εφοδιαστικής αλυσίδας», λέει ο Γιάννης. Όπως εξηγεί ο Τόμμυ «προερχόμαστε από μια οικογένεια όπου οι ξύλινες κατασκευές αποτελούσαν θέμα συζήτησης σε καθημερινή βάση από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Ξεκινώντας από τον αείμνηστο παππού μας Τόμμυ Ανδρουτσέλη, πάντα υπήρχε ιδιαίτερη αδυναμία στο ξύλο σαν κατασκευαστικό υλικό και μάλιστα πολλές ξύλινες κατασκευές ανά την Ελλάδα έχουν μελετηθεί και κατασκευαστεί από το μελετητικό μας γραφείο. Πάντα, λοιπόν, υπήρχε μια ιδιαίτερη σχέση με την ξυλεία και πιστεύω ότι χαροποιεί και τους δυο μας ότι συνεχίζουμε κατά κάποιον τρόπο κάτι που συνδέεται τόσο στενά με την οικογένειά μας.
«ΒΡΙΣΚΌΜΑΣΤΕ ΑΚΌΜΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΉ»
Όπως τονίζει ο Γιάννης «αντικειμενικά βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή, οπότε η ιδέα είναι να αναπτύξουμε μια b2b πλατφόρμα που να διευκολύνει το εμπόριο ξυλείας μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών, τη διαφάνεια τιμών και ποιότητας των υλικών και την πιστοποίηση της προέλευσης ξυλείας από βιώσιμα δάση. Πρακτικά, συνδέουμε προμηθευτές με παντός είδους αγοραστές ξυλείας, όπως βιομηχανίες και κατασκευαστικές εταιρείες, αναλαμβάνοντας όλη τη διαδικασία (εύρεση αγοράς, πώληση και μεταφορά των ξύλων). Το όραμα της εταιρείας είναι να δημιουργήσουμε ένα τεχνολογικό οικοσύστημα που θα επιτρέψει σε όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας - προμηθευτές, βιομηχανίες / κατασκευαστές, εταιρείες μεταφορών, πιστωτικούς παρόχους - να συνεργάζονται πιο αποδοτικά και να καταστεί το ξύλο ως το υλικό του μέλλοντος για τον κλάδο των κατασκευών, καθώς, σε αντίθεση με το σίδερο και το μπετόν, είναι το μόνο υλικό που απορροφά διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα».
«ΟΙ ΕΚΠΛΉΞΕΙΣ ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΛΈΣ»
Ο ίδιος μιλάει και για όσα τους έχουν εντυπωσιάσει από την ενασχόλησή τους με τον κλάδο της ξυλείας. «Η πρώτη έκπληξη ήταν αρχικά πως παρά το οικονομικό μέγεθος του κλά[1]δου της ξυλείας ακόμα και σήμερα το εμπόριο πραγματοποιείται τόσο παρωχημένα και χωρίς την παρουσία τεχνολογίας. Όσο παράξενο κι αν ακουστεί, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που ακόμα χρησιμοποιούν φαξ στην επικοινωνία τους» λέει. «Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως με το ξύλο είναι πως διαθέτει τις μηχανικές ιδιότητες ώστε να αντικα[1]ταστήσει τα παραδοσιακά υλικά των κατασκευών, όντας ταυτόχρονα από τη φύση του ανανεώσιμο και οπτικά ελκυστικό. Σε αυτό που πρέ[1]πει να εκπαιδευτεί ο κόσμος είναι πως με την αειφόρο διαχείριση δα[1]σών, κάτι τέτοιο μπορεί να πραγματοποιηθεί αυξάνοντας μάλιστα τις δασικές εκτάσεις!» συμπληρώνει.
ΕΞΑΣΦΑΛΊΖΟΝΤΑΣ ΜΕΓΆΛΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΉΣΕΙΣ
Η εταιρεία κατάφερε να εξασφαλίσει ήδη μεγάλες χρηματοδοτήσεις. ‘Όπως αναφέρει ο Τόμμυ, «τον Μάρτιο εξασφαλίσαμε την πρώτη μας χρηματοδότηση ύψους €1.5m από την Speedinvest (αυστριακό VC fund) και έπειτα τον Αύγουστο ακολούθησε μια δεύτερη χρηματοδότηση ύψους €5.8m από την HV capital (γερμανικό VC fund) και την Creandum (σουηδικό VC fund που μεταξύ άλλων έχει επενδύσει από νωρίς σε εταιρείες όπως το Spotify και η Klarna). Οι επενδυτές ειδικά στα πρώτα στάδια ανάπτυξης των εταιρειών αξιολογούν κυρίως τα εξής πράγματα: την ηγετική ομάδα, το μέγεθος της αγοράς, την ανάγκη για το προϊόν που χτίζεται και το μερίδιο της αγοράς που είναι εφικτό να αποκτηθεί. Όπως προανέφερα, οι τρεις τελευταίες παράμετροι ήταν από τους βασικούς λόγους που μας οδήγησαν στην ενασχόληση με τον χώρο της ξυλείας και αυτό επιβεβαιώθηκε σύντομα με την πρώτη χρηματοδότηση. Για την επόμενη χρηματοδότηση τον μεγαλύτερο ρόλο έπαιξε η σωστή στελέχωση της ομάδας με άτομα με εμπειρία στον χώρο, αλλά κυρίως η ταχύτητα εκτέλεσης της ομάδας τόσο σε εμπορικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο». Όπως εξηγεί ο Γιάννης, «κατά τη διάρκεια της έρευνας αγοράς που κάναμε και πριν ακόμα ξεκινήσουμε, καταλάβαμε από τις συζητήσεις με τους υποψηφίους τότε πελάτες και προμηθευτές την ανάγκη που υπάρχει στον κλάδο γι’ αυτό που θέλουμε να χτίσουμε. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε να έχουμε τόσο γρήγορα θετικά δείγματα, καθώς είναι ένας κλάδος που λειτουργεί παρωχημένα εδώ και πολλά χρόνια και χρειάζεται χρόνο ώστε να αλλάξουν οι συνήθειες των εταιρειών, αλλά οι πελάτες και οι προμηθευτές μας συνειδητοποίησαν από την πρώτη στιγμή την αξία της υπηρεσίας που τους προσφέρουμε»
Η ΣΤΕΛΈΧΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΆΔΑΣ
Όσο για το πώς έχουν αξιοποιηθεί αυτές οι χρηματοδοτήσεις και τι έχει καταφέρει μέχρι τώρα η εταιρεία «η στελέχωση της ομάδας με ανθρώπους που θα συνεισφέρουν όχι μόνο στο εκτελεστικό κομμάτι, αλλά και στην πρόοδο της σκέψης αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι για μια startup στο στάδιό μας. Οι χρηματοδοτήσεις που εξασφαλίσαμε μας βοήθησαν λοιπόν να στελεχώσουμε την ομάδα σε 4 βασικούς πυλώνες - sales, operations, product και tech - με άτομα που έχουν εργαστεί σε τεχνολογικές εταιρείες όπως η Amazon, η Uber αλλά και σε μεγάλες εταιρείες στον χώρο της ξυλείας. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή απασχολεί 17 άτομα με σκοπό να φτάσει στα 25 μέσα στον επόμενο χρόνο για να είναι δυνατή η ανάπτυξη με τον ίδιο ρυθμό. Μέσα σε 8 μήνες η Timberhub έχει καταφέρει να δραστηριοποιείται σε 15 χώρες στην Ευρώπη χτίζοντας ένα δίκτυο από 60 πελάτες και 40 προμηθευτές ξυλείας και καταγράφοντας ένα συνολικό τζίρο της τάξεως των €3.000.000» λέει ο Γιάννης Ανδρουτσέλης.
ΜΕ ΈΔΡΑ ΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΊΑ
Ως έδρα της εταιρείας έχει επιλεγεί η Ολλανδία και ο Τόμμυ Ανδρουτσέλης εξηγεί το λόγο. «Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή και κατανάλωση πριστής ξυλείας βρίσκονται στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη/Σκανδιναβία. Από την πρώτη στιγμή που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε με την ιδέα της Timberhub, είχαμε συμφωνήσει ότι για να έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχουμε τους στόχους μας θα χρειαζόταν να μετακινηθούμε προς κάποια χώρα με μεγάλη δραστηριότητα ώστε να βρισκόμαστε κοντά στους πρώτους προμηθευτές και πελάτες μας και να καταλάβουμε καλύτερα τα προβλήματά τους. Παράλληλα, παρά το ξεκάθαρο ελληνικό DNA, η ολλανδική έδρα προσδίδει έναν πιο ευρωπαϊκό χαρακτήρα στο προφίλ της εταιρείας που μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε - επιτυχώς έως τώρα - επενδυτές, διεθνή ταλέντα για να στελεχώσουμε την ομάδα αλλά και να “κλείσουμε” μεγάλους πελάτες/προμηθευτές, ευκολότερα ενδεχομένως από το αν παραμέναμε στην Ελλάδα» λέει.
Ο ίδιος αναφέρεται και στις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν. «Θεωρώ πως οι δυσκολίες που καλούμαστε να αντιμετωπίσου[1]με είναι παρόμοιες με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε νεοφυής εταιρεία με φιλόδοξους στόχους και πλάνα για γρήγορη ανάπτυξη. Η στελέχωση της ομάδας με άτομα όχι μόνο ικανά, αλλά που να μοιράζονται και την ίδια φιλοσοφία, είναι σίγουρα μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε. Επίσης, στο επιχειρηματικό κομμάτι μια σημαντική πρόκληση θα είναι η αλλαγή των συνηθειών των χρηστών μας, που όπως προαναφέραμε λειτουργούν παρωχημένα εδώ και πολλά χρόνια, και πρέπει να εκπαιδευτούν ώστε να υιοθετήσουν καινούργιες τεχνολογίες». Όσο για τα μελλοντικά σχέδια και την εξέλιξη της εταιρείας, «ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος και φιλόδοξος: η Timberhub να γίνει η πρώτη παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα που συνδέει ενεργά προμηθευτές και αγοραστές στον κλάδο της ξυλείας. Ξεκινώντας από την Ευρώπη σκοπός μας είναι να αποδείξουμε ότι λύνουμε αποτελεσματικά τα προβλήματα των προμηθευτών και πελατών μας και στη συνέχεια με επόμενους γύρους χρηματοδότησης να επεκταθούμε σταδιακά και σε άλλες ηπείρους» καταλήγει ο Τόμμυ Ανδρουτσέλη
*Η συνέντεξη είναι από το TheBest Magazine Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα της Πάτρας
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr