Ηδη έχει σχεδιαστεί μια πορεία «εξιλέωσης» και ανάκαμψης για τον οίκο καθώς οι πωλήσεις έχουν καταρρεύσει
Στο τέλος της περασμένης χρονιάς οι εικόνες της διαφημιστικής εκστρατείας για την Gift Shop σειρά του οίκου Balenciaga επικρίθηκαν με καταιγιστικές αντιδράσεις: Οι τσάντες έκρυβαν BDSM αναφορές και η παρουσία παιδιών στην φωτογράφιση θεωρήθηκε αποτρόπαια κακοποίηση και σεξουαλικοποίησή τους. Σήμερα, με τις πωλήσεις του label να έχουν πέσει κατακόρυφα, παρά την επίσημη ανακοίνωση για την απόσυρση της καμπάνιας με παραδοχή του λάθους, ο ίδιος ο καλλιτεχνικός διευθυντής (συστήνεται πια μόνο ως Demna) αναγκάστηκε να «απολογηθεί» στη Vogue.
Oπως ανέφερε μεταξύ άλλων: «Δεν συνειδητοποίησα πόσο ακατάλληλο ήταν να τοποθετήσω αυτά τα αντικείμενα στην εικόνα και το παιδί στη μέση. Κανείς, ούτε εγώ, δεν σκεφτήκαμε πως ήταν ακατάλληλο. Υπήρχαν διαδικασίες ελέγχου, εσωτερικοί και εξωτερικοί συνεργάτες, αλλά δεν προσέξαμε πως ήταν κάτι προβληματικό. Αυτή ήταν μια λάθος κρίση. Το μετανιώνω πραγματικά. Μου έχουν πει απαίσια πράγματα, τα οποία δεν αντιπροσωπεύουν εμένα και τον Balenciaga. Καταλαβαίνω πως η δουλειά μου στο παρελθόν έχει θεωρηθεί προκλητική κατά καιρούς και σίγουρα έπαιξε ρόλο αυτό, στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος είδε τη δουλειά μου. Αλλά τώρα δεν ήταν αυτή η περίπτωση. Έπρεπε να σκεφτώ τι πήγε λάθος με την κρίση μου. Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο (με τα έγγραφα και τα props), εγώ, η ομάδα μου, όλοι σοκαριστήκαμε. Δεν ξέρω πώς κατέληξαν εκεί. Δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Ήμουν εντελώς σοκαρισμένος. Σίγουρα κάναμε ένα τεράστιο και ηλίθιο λάθος με την gifting καμπάνια και σίγουρα μάθαμε από αυτό. Νιώθω πως όλη η οικογένεια Balenciaga βρέθηκε σε κίνδυνο. Ξέρω πως πολλοί εργαζόμενοι του οίκου υπέφεραν από αυτή την κατάσταση. Ξέρω επίσης πως αυτό το λάθος πλήγωσε κάποιους ανθρώπους που αγαπούν το brand. Αυτή η εμπειρία με ανάγκασε να επανεκτιμήσω πολλά πράγματα στον τρόπο που εγώ, εμείς, εργαζόμαστε».
Mέρος των εικόνων με παιδιά που καταδικάστηκαν
Πλέον όπως ανάφερε ο οίκος προχωράει με την αναδιάρθρωση του τμήματος της εικόνας και την καθιέρωση νέων κανόνων ελέγχου και επικύρωσης. Ο ίδιος θα έχει μια πιο ώριμη και σοβαρή προσέγγιση σε ο,τιδήποτε κυκλοφορεί σαν ιδέα ή σαν εικόνα. Έχει αποφασίσει να επιστρέψει στις ρίζες του στη μόδα και τις ρίζες του Balenciaga, δηλαδή στο να φτιάχνει ποιοτικά ρούχα, όχι εικόνες ή θόρυβο. Η αλλαγή πλεύσης ξεκίνησε με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό National Children’s Alliance (NCA), για μια πολυετή συνεργασία, που θα βοηθήσει χιλιάδες παιδιά στην διαδικασία του να ξεπεράσουν ένα τραύμα και να διαχειριστούν την ψυχική υγεία τους.
SS 2023 σε συνεργασία με την Adidas
SS 2023 με την Νικόλ Κίντμαν σε office style
Όπως δήλωσε επίσης ο Demna: «Η προκλητική πλευρά της δουλειάς μου πολλές φορές παρερμηνεύτηκε και δεν έγινε κατανοητή. Παρά τα όσα πιστεύουν πολλοί άνθρωποι, το θέμα με τις καμπάνιες σε καμία περίπτωση δεν ήταν μέρος της προκλητικής σχεδιαστικής γλώσσας μου, πότε μα ποτέ δεν θα είχα την ιδέα να παίξω με ένα απαίσιο πράγμα όπως η παιδική κακοποίηση. Η αξία μου ως creative είναι το να σχεδιάζω το προϊόν και όχι το να είμαι showman. Η κληρονομιά του Cristóbal Balenciaga, το να την υπερασπίζομαι και να την εξελίσσω, είναι ο βασικός λόγος που βρίσκομαι εδώ. Πιστεύω πως στη συλλογή του Μαρτίου θα σας εκπλήξω με τρία μέρη: Ένα μέρος βασισμένο στο tailoring και πολλοί πειραματισμοί με αυτό. Cutting, αποδόμηση και αναδόμηση, που είναι και η βάση μου στο dressmaking. Θα υπάρξει και ένα κομμάτι που η δουλειά θα αφορά τις σιλουέτες, θα είναι περισσότερο orientated, με σχήμα. Και στο τρίτο μέρος, που πιστεύω είναι το πιο συνδεδεμένο με την κληρονομιά του οίκου, όχι με την couture αλλά με τον τρόπο που βλέπω εγώ τη μοντέρνα κομψότητα».
(Πηγή Vogue.com)
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr