Ήταν ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και σχεδίασε το λάβαρο του Καρναβαλιού αλλά και αυτός που γέννησε την ιδέα της Δημοτικής Πινακοθήκης
Για τον εικαστικό και αρχιτέκτονα Στάθη Χρυσικόπουλο που έφυγε από τη ζωή αφήνοντας σημαντικό έργο μίλησε στο thebest.gr ο Ορέστης Σκαλτσάς, πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού αλλά και πρώην διευθυντής της Κοινωφελούς Επιχείρησης για το Καρναβάλι.
Το Πατρινό Καρναβάλι τους ένωσε ενώ η επαφή που είχαν ήταν στενή για αρκετά χρόνια. Για τον Ορέστη Σκαλτσά ο Στάθης Χρυσικόπουλος ήταν ένας «ανώνυμος χορηγός του πολιτισμού».
Όπως αναφέρει, «Με τον Στάθη είχαμε μία μακρόχρονη σχέση που ξεκίνησε το 1987 με την αλλαγή της δημοτικής αρχής και την αλλαγή της Καρναβαλικής επιτροπής. Θεωρήσαμε τότε ότι πρωταγωνιστής του Καρναβαλιού έπρεπε να είναι πλέον τα πληρώματα. Προχωρήσαμε τότε στην επιλογή στελεχών πληρωμάτων που είχαν διακριθεί για τις πρωτοβουλίες τους, την αισθητική τους και τη δουλειά τους. Πρώτος και καλύτερος ο Στάθης που με την οικογενειακή φωτογραφία, το πλήρωμα των αθανάτων και πολλά άλλα είχε ήδη αποκαλύψει την πρωτοπόρα αντίληψή του για το Καρναβάλι. Από τότε διατηρήσαμε μία σχέση για πολλά χρόνια.
Γράφτηκαν και ειπώθηκαν πολλά αυτές τις μέρες για τον Στάθη και την προσφορά του στον πολιτισμό. Εγώ θα ήθελα να προσθέσω και να αναφερθώ σε κάποιες από τις άπειρες διορατικές ιδέες του, όπως για παράδειγμα τη διοργάνωση της Καρναβαλιάδας. Εκτός από τη συνεδρίαση των εκπροσώπων των καρναβαλικών πόλων είχε την ιδέα της πραγματοποίησης συναντήσεων χαρακτηριστικών ομάδων του κάθε καρναβαλιού σε μία τριήμερη γιορτή με παρέλαση κ.λπ.
Η Καρναβαλιάδα
Ήταν ένας άνθρωπος που έβλεπε πολύ μακριά, οραματικά, με εφικτούς οραματικούς στόχους και είχε και την επιμονή αλλά και την οργανωτική δεινότητα να τους υλοποιήσει. Η ιδέα είχε εγκριθεί από το ίδρυμα καρναβαλικών πόρων της Ευρώπης. Θα πραγματοποιούσαμε την πρώτη Καρναβαλιάδα με τη συμμετοχή των 25 μεγαλύτερων Καρναβαλιών της Ευρώπης τον Σεπτέμβριο του 1991 και με ανοιχτή τη δυνατότητα να καθιερωθεί να γίνεται κάθε δεύτερο χρόνο στην Πάτρα καθώς θα ήταν η ιδρύτρια πόλη του θεσμού. Θα ήταν τεράστια προβολή για το Καρναβάλι, για την πόλη μας, πανευρωπαϊκά. Αυτό τελικά δεν έγινε γιατί τότε ο πολιτισμός στου δήμους είχε υποστεί μία ανατροπή καθώς η τότε κυβέρνηση ακύρωσε κάποιες προγραμματικές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί για διάφορους τομείς με το υπουργείο πολιτισμού. Χάθηκε τότε μία ευκαιρία.
«Το λάβαρο ήταν δική του ιδέα»
Μία δεύτερη ιδέα του Στάθη ήταν το λάβαρο του Πατρινού Καρναβαλιού. Το σχεδίασε και υπάρχει μέχρι σήμερα.
Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος που πρόσφερε. Θα τον αδικούσα αν έλεγα ότι ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές του πολιτισμού τις δεκαετίες που πέρασαν, στην πόλη. Ήταν ένας μεγάλος ανώνυμος χορηγός. Πρόσφερε έχοντας μία αντίληψη. Ποτέ δεν επεδίωξε καμία αναγνώριση είτε υλική είτε ηθική. Ποτέ δεν αναφερόταν στο τι έχει δημιουργήσει και στο τι έχει κάνει.
Ειδικά από το 1987 μέχρι το 1992 είχαμε στενή επαφή. Εγώ που έζησα κοντά του τόσα χρόνια, το εικαστικό έργο του το κατάλαβα τώρα, όπως και την παρουσία σε διάφορα μουσεία, τις διεθνείς συνεργασίες του, τις εκθέσεις του στο εξωτερικό. Ποτέ δεν μιλούσε γι αυτά.
Η Δημοτική Πινακοθήκη
Πήγαμε πολλές φορές μαζί στη Δημοτική Πινακοθήκη. Η δημιουργία της ήταν δική του ιδέα, και η επιμέλεια της διαμόρφωσής της. Ποτέ όσες φορές πήγαμε εκεί, δεν είπε έστω ως ανάμνηση κάτι τέτοιο. Πίστευε ότι η ύπαρξη του καθενός δεν εξαντλείται τον εργασιακό του χώρο ή στο στενό ιδιωτικό του χώρο αλλά αδιάσπαστα συνεχίζεται στην παρουσία του, στην ενέργεια του, στην προσφορά του στο σύνολο μέσα στο οποίο ζει.
Θεωρούσε αυτονόητο αυτό που έκανε, την προσφορά του που σε πολλούς έμεινε άγνωστη. Γι’ αυτό λέω ότι έμεινε ανώνυμος χορηγός του πολιτισμού επειδή ο ίδιος το επεδίωξε».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr