Το σύστημα ETCS
Τα στοιχεία που έρχονται στο «φως» για τα συστήματα που δεν τέθηκαν ποτέ σε λειτουργία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, μετά την τραγωδία στα Τέμπη, είναι όλα και περισσότερα.
Μάλιστα, με έγγραφο που αποκαλύπτει το OPEN, αναδεικνύεται ακόμη ένα σοβαρό συμβάν, κατά το οποίο ουσιαστικά «αχρηστεύτηκε» το σύστημα ETCS (European Train Control System) για το οποίο δόθηκαν 25 εκατομμύρια ευρώ για την απόκτησή του και το οποίο έχει τη δυνατότητα να σταματά τρένα αυτόματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιάννη Φώσκολου, πρόκειται για την κήρυξη ενός νέου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ προκειμένου να επαναφέρουν αυτό το σύστημα, το οποίο έχει εγκατασταθεί στα τρένα, αλλά δεν είναι πια λειτουργικό.
Είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που αν λειτουργούσε στις γραμμές και στα τρένα θα μπορούσε αυτόματα -μέσω υπολογιστή- να φρενάρει την αμαξοστοιχία χωρίς να μεσολαβήσει ο μηχανοδηγός και έτσι να αποτραπεί ένα δυστύχημα.
Οι συμβάσεις αυτές ξεκίνησαν από το 2007 με κόστος 25 εκατ. ευρώ, έγινε μια αρχική παράδοση το 2016 και ενώ τα συστήματα που είχαν μπει στα τρένα και δεν λειτουργούσαν είχαν ήδη υποστεί φθορές, σύμφωνα πάντα με το OPEN. Η τελική παράδοση έγινε το 2018, με την Αρχή που είχε αναλάβει το έργο να ισχυρίζεται πως υπάρχουν φθορές στο συγκεκριμένο σύστημα.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ επανήλθε κάνοντας νέο διαγωνισμό ώστε το σύστημα να ξαναγίνει λειτουργικό.
Υπογραμμίζεται, τέλος, πως το σύστημα είχε εγκατασταθεί σε 88 συρμούς και 129 βαγόνια και δεν λειτούργησε ποτέ γιατί δεν υπήρχε στις ράγες και χάλασε. Οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν τους τελευταίους δύο μήνες βγήκαν άγονοι.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr