Για το θέμα υπήρξε ενημέρωση σε πρόσφατη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Aκόμη και με απένταξη κινδυνεύει το έργο του ποδηλατόδρομου της Πάτρας, καθώς ο χρόνος «τρέχει» και με βάση τη συμβατική υποχρέωση, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του έτους, κάτι που πλέον φαίνεται κάθε άλλο παρά ορατό.
Για το θέμα υπήρξε ενημέρωση σε πρόσφατη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου αποφασίστηκε, η 3η κατά σειρά παράταση περαίωσης των εργασιών του μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε από τη δημοτική Αρχή κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, η ολοκλήρωση των εργασιών δεν είναι εφικτή, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η απόφαση του Σώματος, επειδή: «ο Ο.Λ.ΠΑ. παρά την σύμφωνη γνώμη του κατά την σύνταξη της μελέτης από την Υπηρεσία, όταν ενημερώθηκε για την έναρξη των εργασιών εκ μέρους του Δήμου, έθεσε αντιρρήσεις προβάλλοντας θέμα ασφάλειας των χρηστών ποδηλάτων και πεζών.
Προκειμένου να ξεπεραστεί το πρόβλημα, ο Ο.Λ.ΠΑ εξέφρασε την επιθυμία του στον Δήμο Πατρέων για σημειακή τροποποίηση του ποδηλατόδρομου με τις διαδικασίες να είναι σε εξέλιξη χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Από την τελευταία συνάντηση, η οποία ήταν στις 19/01/2022 παρουσία όλων των εκπροσώπων (ΔΑ, ΕΣΠΑ, ΟΛΠΑ, ΔΗΜΟΣ), όπου και διαβεβαίωναν ότι εντός δύο μηνών το αργότερο θα έχει δρομολογηθεί και έως σήμερα δεν έχει βρεθεί οριστική λύση.
Μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Νεολόγος», έχει ολοκληρωθεί το 83% του έργου, ενώ το υπόλοιπο 17% αφορά σε εργασίες κατασκευής του ποδηλατόδρομου στη θέση του Επιβατικού Σταθμού «Π. Κανελλόπουλος» ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ.
Πρόκειται για το σημείο της Ηρώων Πολυτεχνείου, στο ύψος της οδού Νόρμαν, όπου σύμφωνα με την αρχικήΩχάραξη του ποδηλατόδρομου και εγκεκριμένη από τον φορέα χρηματοδότησης του έργου, προβλεπόταν ο δρόμος να πηγαίνει ευθεία και να συνεχίζει έξω από τον επιβατικό σταθμό «Π. Κανελλόπουλος».
Ωστόσο, σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, ο ποδηλατόδρομος διερχόταν μέσα από κυκλικό κόμβο, η κατασκευή του οποίου προβλεπόταν ήδη από το 2004 και
επαναβεβαιώθηκε το 2012!
Όπως προκύπτει από την επίσημη αλληλογραφία, μετά από αυτοψία που έγινε στις αρχές του 2022 από εκπροσώπους της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ, του ΟΛΠΑ και της Δημοτικής Αρχής διαπιστώθηκε το πρόβλημα, καθώς θα ήταν αδιανόητο να κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος στο σημείο και στη συνέχεια να ξηλωθεί, επειδή θα κατασκευαζόταν ο κυκλικός κόμβος. Έτσι εκ μέρους του Δήμου ζητήθηκε στις 26 Ιανουαρίου 2022 από τον Οργανισμό Λιμένος, να επιτρέψει την μετατόπιση της χάραξης προς τα δυτικά, δίπλα από την πύλη 6 του παλαιού λιμανιού, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικής κατασκευής του προβλεπόμενου κόμβου.
Πράγματι, όπως λέει ο «Νεολόγος», στις 5 Μαΐου του 2022 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠΑ αποφάσισε την έγκριση της τροποποίησης της όδευσης του ποδηλατόδρομου για να προχωρήσει το έργο.
Ωστόσο, επειδή ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών ανήκει κατά 100% στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της συγκεκριμένης έκτασης θα πρέπει να υπάρξει η σχετική έγκριση τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και από τον αρμόδιο Υπουργό, οι οποίοι για να εγκρίνουν την παραχώρηση θα πρέπει να συνεκτιμήσουν το ζήτημα της λειτουργικότητας των παρεμβάσεων, αλλά και αυτό της διασφάλισης της ασφάλειας, οδηγών και ποδηλατών, καθώς σε περίπτωση τυχόν ατυχήματος στο σημείο, υπεύθυνος σύμφωνα με το νόμο είναι ο ιδιοκτήτης του χώρου. Σε αυτό, το πέρα από ανησυχητικό σημείο βρισκόμαστε σήμερα.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr