Τι λέει στο thebest.gr o συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος
Την τάση της χρήσης ηλεκτρικών πατινιών ακολουθεί και η Πάτρα όπως όλες οι πόλεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Παρά το γεγονός ότι πολλοί τα επιλέγουν ελάχιστοι φαίνεται πως είναι εκείνοι που γνωρίζουν τους κανόνες που πρέπει να τηρούν για την ασφάλεια τους. Αυτός είναι και ο λόγος- σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Δημήτρη Σαρδελιάνο- που έχουν σημειωθεί ήδη δυστυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο thebest.gr, «τα πατίνια δεν έχουν αυξηθεί μόνο στην Πάτρα αλλά σε όλες τις αστικές περιοχές.
Η αύξηση είναι ίδια παντού σε Ελλάδα και εξωτερικό, εκεί ίσως και περισσότερο. Είναι ένα φθηνό και βολικό μέσο για τις αστικές μετακινήσεις, αυτός είναι ο λόγος. Βολεύει κυρίως τους νέους που το επιλέγουν αντί για το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι. Το ερώτημα που μπαίνει είναι κατά πόσο οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούν είναι ενημερωμένοι για τους κινδύνους και τους περιορισμούς που υπάρχουν.
Το ποδήλατο για παράδειγμα είναι ένα ωραίο μέσο αλλά δε έχουν όσοι το χρησιμοποιούν τη σωστή οδική συμπεριφορά. Μπορεί να περνάνε ακόμα και με κόκκινο. Τα ατυχήματα λοιπόν σχετίζονται με το πόσο ενημερωμένοι και πειθαρχημένοι είναι οι χρήστες. Η μη καλή χρήση του οχήματος σύμφωνα με τον κώδικα και τους κανόνες ασφαλείας μπορεί να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Από την άλλη παίζει ρόλο και πόσο ενημερωμένοι είναι και οι οδηγοί των αυτοκίνητων για τη χρήση αυτών των οχημάτων. Τα ατυχήματα λοιπόν έχουν να κάνουν με τη μη ενημέρωση των οδηγών.
Αυτά τα οχήματα είναι ενταγμένα στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και αμφιβάλλω αν το γνωρίζουν οι περισσότεροι. Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί. Σύμφωνα με τον κοκ όταν αυτά τα οχήματα κινούνται με μικρή ταχύτητα 5-6 χλμ. θεωρούνται πεζοί. Από εκεί και πέρα η μέγιστη ταχύτητα που επιτρέπεται είναι 25 χλμ την ώρα και τότε αντιμετωπίζονται όπως τα ποδήλατα.
Στην περίπτωση που έχουν την ταχύτητα ποδηλάτου, είναι υποχρεωμένα να είναι πάνω στον ποδηλατόδρομο, αν υπάρχει. ‘Ένα πατίνι στην Όθωνος Αμαλίας πρέπει να είναι μέσα στον ποδηλατόδρομο, αν δεν υπάρχει, τότε κινείται δεξιά του οδοστρώματος όπως ένα ποδήλατο. Το βράδυ πρέπει να έχουν υποχρεωτικά φως μπροστά και πίσω ενώ ο οδηγός πρέπει να φορά αντανακλαστικό γιλέκο. Το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό, όπως συμβαίνει και με τα ποδήλατα. Δεν επιτρέπεται επίσης η χρήση κινητού όσο οδηγείς ηλεκτρικό πατίνι
Όλα αυτά γενικότερα έχουν να κάνουν τη φιλοσοφία κυκλοφοριακής αγωγής που ισχύει σε μία πόλη. Στην Πάτρα η φιλοσοφία είναι να διευκολύνουμε το αυτοκίνητο που έχει πάντα δίκιο. Δεν έχει. Οι οδηγοί αυτοκινήτων δεν προσέχουν τα μηχανάκια, τα ποδήλατα, τα ηλεκτρικά πατίνια. Υπάρχουν και στους ποδηλάτες παραβατικές συμπεριφορές αλλά περισσότερες είναι αυτές των αυτοκινήτων»
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr