ART

/

«Ηθελε τις δαντέλες αυθεντικές, τα κρύσταλλα τέλεια»: Εκθεση για τη Νόνικα Γαληνέα στο Μέγαρο

Κοινοποίηση
Tweet

Τα κοστούμια της διάσημης Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριτζ πρωταγωνιστούν στο ισόγειο

Αν βρεθείτε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, θα θαυμάσετε μια έκθεση που τιμάει τη θεατρική προσωπικότητα της Νόνικα Γαληνέα.

Η αείμνηστη πρωταγωνίστρια, μνημονεύεται με την εκδήλωση  «Νόνικα Γαληνέα: η Δωρεά» που έκανε opening πρόσφατα στο Φουαγέ του ισογείου, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

Οκτώ κοστούμια, σχεδιασμένα από τη βραβευμένη με Οσκαρ Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριτζ αποκλειστικά για την ηθοποιό, η οποία έφυγε από τη ζωή πριν από σχεδόν πέντε μήνες στις 2 Ιουνίου, παρουσιάζονται μαζί με έξι πρωτότυπα σχέδιά τους, πορτρέτα της ηθοποιού, προγράμματα θεατρικών παραστάσεων, οπτικο-ακουστικό υλικό με αποσπάσματα ρόλων. Επίσης, εκτίθενται τα βιβλία που έγραψε, οι μεταφράσεις που έκανε, καθώς και από έναν πίνακα φιλοτεχνημένο από την εικαστικό Βάνα Ξένου, ο οποίος θα κοσμεί μόνιμα πλέον τον χώρο των Φίλων του Μεγάρου. Ο εντυπωσιακός πίνακας αποτελείται από επεξεργασμένες ζωγραφικά φωτογραφίες, όλες τους στιγμιότυπα από παραστάσεις όπου είχε πρωταγωνιστήσει η μεγάλη ηθοποιός.

Μπορείτε να πάτε έως και 19 Νοεμβρίου (εκτός από τις 17/11).

Πρόκειται για ένα μόνο δείγμα μιας θεατρικής κληρονομιάς 60 χρόνων, μιας ολόκληρης ζωής.  Παράλληλα, στον χώρο της έκθεσης το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την ταινία με τίτλο «50 χρόνια θέατρο – Νόνικα Γαληνέα», σε σκηνοθεσία Κώστα Αυγέρη. Η έκθεση διαπνέεται από τη στενή και δυνατή φιλία της Νόνικα Γαληνέα με τον Χρήστο Λαμπράκη (1934-2009), ο οποίος υπήρξε ο πρωτεργάτης της δημιουργίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.  Η ξεχωριστή, αρχοντική αισθητική της άφησε εποχή μέσα από τις εξαιρετικές συνεργασίες της στο Μέγαρο, με καλλιτέχνες όπως ο Διονύσης Φωτόπουλος, ο Μίνως Βολανάκης κ.α.

Αναμφισβήτητα, το πιο εντυπωσιακό και σημαντικό κομμάτι της έκθεσης είναι τα κοστούμια που δώρισε η ηθοποιός στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τα οποία δημιουργήθηκαν για το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο του έτους 1991-1992 στο θέατρο Ιλίσια. Οι παραστάσεις «Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας» του γερμανόφωνου ελβετού συγγραφέα Φρίντριχ Ράινχολντ Ντίρενματ (1921-1990) καθώς και η «Κυρία του Μαξίμ» του γάλλου θεατρικού συγγραφέα, ζωγράφου και συλλέκτη έργων τέχνης Ζορζ Φεντό (1862-1921), την οποία σκηνοθέτησε ο βρετανός Λέον Ρούμπιν, ήταν όπως είχε αποκαλύψει η ίδια στην αυτοβιογραφία της ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, το οποίο όμως έδεσε την επαγγελματική της μοίρα με τη Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριτζ (1922-2011), η οποία ανέλαβε τα κοστούμια και για τα δύο έργα.

 

Οπως είχε πει χαρακτηριστικά σε μία από τις συνεντεύξεις της η καταξιωμένη ηθοποιός για τη Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριτζ: «Η συνεργασία μας ήταν η πρώτη της στην Ελλάδα, έως τότε δεν το σκεφτόταν. Είχε ήδη κερδίσει το Οσκαρ για την ταινία «Ο μεγάλος Γκάτσμπι», της τηλεφώνησα χωρίς να τη γνωρίζω και της είπα: «Θέλω να ανεβάσω δύο έργα, δύο εντελώς διαφορετικές παραστάσεις και η μεγαλύτερη ευτυχία της ζωής μου θα είναι να συνεργαστείτε μαζί μου και ας μη με γνωρίζετε. Ρωτήστε για εμένα, αν θέλετε». Και τότε εκείνη μου αποκρίθηκε: «Δεν χρειάζεται, έρχομαι».

Από την πλευρά της η διάσημη ενδυματολόγος αναφέρει: «Μαζί κάναμε και πολλά ταξίδια στο Λονδίνο, γιατί ήθελε τις δαντέλες αυθεντικές, τα κρύσταλλα τέλεια… Μου κόστισε ο κούκος αηδόνι, αλλά χαλάλι της, γιατί τα κοστούμια έκαναν θραύση. Ηταν υπέροχος άνθρωπος, δεν έχω νιώσει κάτι τέτοιο µε άλλη ελληνίδα καλλιτέχνιδα». 

 

 

 

Ειδήσεις Τώρα

Ριάνα: Ανάρπαστη η κατακόκκινη φόρμα της στο Super Bowl (Loewe με τιμή 2.900 δολάρια)

Red Home Collection: Εστρωσε τραπέζι στο Athenee η Themis Z, statement color το κόκκινο

Τηλεθέαση: Σκληρή μάχη για την πρωτιά στο δυναμικό κοινό

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Best View