Η πρόταση για τη θέσπιση χαμηλότερων ορίων ταχύτητας για τα αυτοκίνητα και διαφοροποιημένων ορίων ταχύτητας για τις μοτοσυκλέτες Α1, Α2 και Α απορρίφθηκαν από την Επιτροπή Μεταφορών.
Η πρόταση για χαμηλότερα όρια ταχύτητας στα αυτοκίνητα και διαφοροποιημένων ορίων ταχύτητας για κατόχους αδειών μοτοσικλέτας Α1, Α2 και Α απορρίφθηκαν κατά τη διάρκεια ψηφοφορίας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η εισηγήτρια Karima Delli ευρωβουλευτής, μέλος της Ομάδας των Πρασίνων/Ευρωπαϊκής Ελεύθερης Συμμαχίας είχε προτείνει διαφορετικά όρια ταχύτητας για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.
Συγκεκριμένα πρότεινε να ορισθεί μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 90 χιλιόμετρα για την κατηγορία Α1, 100 χιλιόμετρα για την κατηγορία Α2 και 110 χιλιόμετρα για την κατηγορία Α.
Στην ψηφοφορία που έγινε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023, τα μέλη της επιτροπής Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απέρριψαν την πρόταση για τα νέα χαμηλότερα όρια ταχύτητας και ψήφισαν προτάσεις για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για τις άδειες οδήγησης.
Ορισμένες από αυτές είναι:
Υποχρεωτικός ιατρικός έλεγχος για την ανανέωση άδειας οδήγησης
Δύο χρόνια δοκιμαστική περίοδος για αρχάριους οδηγούς
Προγράμματα εκπαίδευσης με στόχο την προετοιμασία για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης
Άδειες οδήγησης που ανεβαίνουν σε smartphone
Η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού συμφώνησε ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν τουλάχιστον για 15 χρόνια για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα και πέντε χρόνια για φορτηγά και λεωφορεία.
Ο Γενικός Γραμματέας της FEMA Βιμ Ταάλ είπε: «Αυτή είναι μια μεγάλη νίκη για τους μοτοσυκλετιστές. Διαφορετικές ταχύτητες για διαφορετικούς κατόχους άδειας είναι η πιο γελοία και επικίνδυνη πρόταση που έχω ακούσει εδώ και καιρό. Αυτό όχι μόνο θα αποθάρρυνε πολλούς χρήστες του δρόμου να στραφούν σε μηχανοκίνητα δίκυκλα, αλλά θα έφερνε επίσης τον μοτοσικλετιστή σε μια απαράδεκτη επικίνδυνη κατάσταση. Μια νίκη σαν αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν ισχυρές οργανώσεις μοτοσικλετιστών σε όλη την Ευρώπη».
Το τελικό σχέδιο για την αναθεώρηση των κανόνων οδήγησης της ΕΕ θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.
Με βάση τις μελέτες της FEMA τα περισσότερα περιστατικά στα οποία εμπλέκονται μοτοσυκλετιστές συμβαίνουν με χαμηλότερες ταχύτητες σε αγροτικούς και αστικούς δρόμους.
Μόνο το 8% των θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες συμβαίνουν σε αυτοκινητόδρομους.
Τα διαφοροποιημένα και χαμηλότερα όρια ταχύτητας θα οδηγήσουν σε καταστάσεις όπου οι μοτοσυκλετιστές θα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα με υψηλότερα όρια ταχύτητας στους ίδιους δρόμους.
Μια κατάσταση επικίνδυνη γιατί οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα καθυστερούν εξ αιτίας των βραδυπορούντων μοτοσυκλετιστών και θα κάνουν περισσότερες προσπεράσεις.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr