«Οι Πατρινοί μουσικοί» «Οι γιε-γιέδες – η Δεκαετία – Τέλος εποχής»
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Διονύση Μπονέλη «ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ» «Οι γιε-γιέδες – η Δεκαετία – Τέλος εποχής» από τις «Εκδόσεις ΓΚΟΤΣΗ».
Το βιβλίο θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 στις 7.30 το απόγευμα στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών (Ρήγα Φεραίου και Γκότση).
Για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι δημοσιογράφοι Γωγώ Καραλή και Παναγιώτης Ρηγόπουλος και ο Τάκης Αγουρίδης. Την παρουσίαση θα συντονίσει η δημοσιογράφος Ελευθερία Μακρυγένη.
Την εκδήλωση υποστηρίζει η ΚοινοΤοπία, Εταιρία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού.
Στην πρόσκλησή της η ΚοινοΤοπία αναφέρει:
Οι εκδόσεις GOTSIS με την υποστήριξη της Εταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr στα πλαίσια της προαγωγής του Πολιτισμού και της γνωριμίας με ιστορικές αναφορές στην πόλη της Πάτρας παρουσιάζουν το νέο βιβλίο του Διονύση Μπονέλη Οι Μουσικοί της Πάτρας <<Οι γιε-γιέδες – Η δεκαετία – Τέλος εποχής>> την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 7.30μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής Εταιρίας - Ωδείο Πατρών (Ρήγα Φεραίου 5 και Γκότση, Πάτρα).
Για το συγγραφέα και το βιβλίο θα μιλήσουν Γωγώ Καραλή (δημοσιογράφος), Παναγιώτης Ρηγόπουλος (δημοσιογράφος), Τάκης Αγουρίδης. Την παρουσίαση θα συντονίσει η Ελευθερία Μακρυγένη (δημοσιογράφος). Θα ακολουθήσει παρέμβαση από το συγγραφέα και διάλογος με τους παραβρισκόμενους. Στην εκδήλωση θα προβληθούν μαγνητοσκοπημένα στιγμιότυπα της εποχής και θα ολοκληρωθεί με live μουσικά ακούσματα του ‘60 και ’70.
Για το βιβλίο ο Διονύσης Μπονέλης στον πρόλογο του αναφέρει:
Στο συγκεκριμένο βιβλίο πραγματοποιείται μια έρευνα αναφορικά με τους Πατρινούς μουσικούς που διασκέδασαν τη νεολαία δημιουργώντας τα πρώτα συγκροτήματα με ξένους τίτλους, αντίγραφα του εξωτερικού, και έπαιξαν στα νυχτερινά μαγαζιά της Πάτρας τη δεκαετία του 1960 και του 1970. Έπαιξαν μουσική στα κλαμπ μιας πρώιμης νέας εποχής. Η αναφορά πρωτίστως και ιδιαιτέρως γίνεται στους μουσικούς που άρχισαν την καριέρα τους στη δεκαετία του 1960, παίζοντας ξένα τραγούδια από το νέο ρεύμα, που άρχισε ν’ αλλάζει τα δεδομένα της εποχής.
Γίνεται ταυτόχρονα καταγραφή των κυριότερων μουσικών γεγονότων και των μουσικών που συμμετείχαν στη δεκαετία του ’60, οι οποίοι κατά κάποιο τρόπο ήταν και οι πρωταγωνιστές.
Να διευκρινίσω ότι δε γίνεται καταγραφή όλων των μουσικών της περιοχής μας. Ενδεικτικά καταγράφονται και μουσικοί που πέρασαν από την Πάτρα ή διέμειναν μόνιμα σ’ αυτή. Σίγουρα θα υπάρχουν ελλείψεις, αλλά θέλω να πιστεύω ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να μελετηθούν τα γεγονότα και να καταγραφούν δειγματοληπτικά οι περισσότεροι μουσικοί.
Επίσης, περιγράφονται τα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα της εποχής, όπως αυτή καθορίζεται βιωματικά από τον κάθε μουσικό.
Ο Διονύσης Μπονέλης γεννήθηκε το 1955 στην Πάτρα. Σπούδασε Μουσική και εργάστηκε ως Ειδικός Μουσικός Παραγωγός στην ΕΡΤ Πάτρας από το 1985. Δίδαξε Μουσική παραγωγή και Ηχοληψία στο ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Έχει γράψει μουσική για θεατρικές παραστάσεις, ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Ασχολείται με τη συγγραφή λογοτεχνικών βιβλίων καθώς και με την ποίηση.
Το βιβλίο, αφορά στους Πατρινούς μουσικούς που διασκέδασαν την νεολαία στα νυχτερινά μαγαζιά της Πάτρας την δεκαετία του ’60 και του ‘70. Γίνεται ταυτόχρονα καταγραφή, των κυριότερων μουσικών γεγονότων της εποχής και στους μουσικούς που συμμετείχαν σε αυτήν, οι οποίοι ήταν κατά κάποιο τρόπο οι πρωταγωνιστές. Επίσης αναφέρονται οι μουσικοί που ακολούθησαν το λαϊκό και το ρεμπέτικο τραγούδι.
Yπάρχει περιγραφή των κοινωνικών και πολιτιστικών δρώμενων της εποχής, όπως αυτή καθορίζεται βιωματικά, από τον καθένα μουσικό. Γίνεται επίσης γενική αναφορά στην εποχή όπως την βίωσε ο ίδιος ο συγγραφέας, μέσα από βιώματα και ιστορικές αναφορές. Υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό από πρόβες, πάρτι σε σπίτια, εκδηλώσεις όπως και τα Κέντρα διασκέδασης της εποχής.
Καθημερινότητα στην Πάτρα τη δεκαετία του ‘60
Στην Πάτρα τα πράγματα ήταν όπως σε όλη την Ελλάδα. Οι γονείς προσπαθούσαν να ορθοποδήσουν και οι νέοι ή να μορφωθούν η να πιάσουν δουλειά. Οι περισσότεροι μουσικοί ήταν εργαζόμενοι που ασχολήθηκαν και με την μουσική. Η επικοινωνία και η γνώση της μουσικής ήταν δύσκολη γιατί δεν υπήρχαν τα χρήματα για δασκάλους και Ωδεία για όλους.
Πολλοί πήραν τις αρχικές πρώτες γνώσεις μουσικής, από την Μπάντα του Δήμου Πατρέων και μετά μόνοι τους, μέσα από το πατάρι και τις συνεργασίες με άλλους μουσικούς.
Έφτιαχναν συγκροτήματα για παίζουν μουσική τα τραγούδια που τους άρεσαν και όπως λένε πολλοί για να αρέσουν στις παρέες και στα κορίτσια.
Έπαιξαν σε πολλά Πάρτι σε σπίτια, στα σαλόνια, η σε ταράτσες τα καλοκαίρια, με τοπικό Βερμούτ, με λιγοστά όργανα αλλά πολύ ενθουσιασμό. Πάρτι που γνωρίστηκαν παρέες και εξακολουθούν μέχρι σήμερα να αναπολούν τη νιότη τους και τα αγνά ωραία χρόνια μιας μόνιμης εφηβείας, αναφέρει το δελτίο Τύπου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
«ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΜΟΥΙΚΟΙ»
«Οι γιε-γιέδες – η Δεκαετία – Τέλος εποχής»
«Εκδόσεις ΓΚΟΤΣΗ»
ISBN:978-618-5560-31-7
info@gotsis.net.gr
Τηλ.: 2610 226453
Αράτου 41 και Κανακάρη 26221 Πάτρα
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr