ΒΙΒΛΙΟ

/

Πάτρα: Παρουσιάζεται το τρίτομο βιβλίο του Αθανασίου Λερούνη για την φυλή των Καλάσσα

Κοινοποίηση
Tweet

Την Τετάρτη 27/3/2024 στις 19.00 στο Μηχανουργείον - Θα μιλήσουν ο αρχαιολόγος Ιωάννης Μόσχος και η εκπαιδευτικός Μαρία Μανέτα

Την Τετάρτη 27/3/2024 στις 19.00 στο Μηχανουργείον στην οδό Ευμήλου, πίσω από το ναό του Αγ. Ανδρέου στην Πάτρα θα παρουσιαστεί το τρίτομο βιβλίο του Αθανασίου Λερούνη, ο οποίος έζησε στους ορεινοὺς οικισμοὺς των Καλλάσσα στο βορειοδυτικό Πακιστάν συμμετέχοντας στις αποστολὲς οργάνωσης των «Ελλήνων Εθελοντών /Φίλων των Καλάσσα» από το 1995 έως το 2009.

Πρόκειται για το βιβλίο με τίτλο «52 ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΚΑΛΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΙΝΔΙΚΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΣΤΟ Β.Δ. ΠΑΚΙΣΤΑΝ» και στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν και οι 3 τόμοι του.

Τα έσοδα απὸ τις πωλήσεις του βιβλίου πρόκειται να διατεθούν για την στήριξη της Παράδοσης των Καλλάσσα.

Στην εκδήλωση στην Πάτρα, θα μιλήσουν ο αρχαιολόγος Ιωάννης Μόσχος και η εκπαιδευτικός Μαρία Μανέτα, η οποία έχει εμπειρία πολυετούς εθελοντικής εργασίας στην συγκεκριμένη φυλή.

Ο Αθανάσιος Λερούνης είναι εκπαιδευτικός με καταγωγή στα Καλάβρυτα όπου έχει γεννηθεί το 1954. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, στο τρίτομο ἔργο του ἐπιχειρεῖται μία λεπτομερὴς περιγραφὴ τῶν ἠθῶν,  τῶν ἐθίμων, τῶν ἱεροτελεστικῶν δρώμενων, τῶν ἐποχιακῶν ἑορτῶν  καὶ ὅλων ὅσων χαρακτηρίζουν τὴν ἀρχέγονη παράδοση τῶν Καλλάσσα.  Παράλληλα γίνεται ἀναφορὰ στὰ κοινωφελῆ ἔργα ποὺ κατασκευάστηκαν στοὺς οἰκισμοὺς τους ἀπὸ τὴν Ὀργάνωση τῶν «ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ / ΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΛΛΑΣΣΑ», στὶς ἀποστολὲς τῆς ὁποίας συμμετεῖχε, καθὼς καὶ στὸ θέμα τῆς θρυλικῆς καταγωγῆς τῶν Καλλάσσα ἀπὸ τοὺς στρατιῶτες τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου. 

Τὸ βιβλίο ἀποτελεῖ τὸν ἀπολογισμὸ τοῦ συγγραφέα γιὰ τὴν 15ετή δραστηριότητά του στὶς κοιλάδες τῶν Καλλάσσα καὶ τὸ χρέος του πρὸς ὅλους τοὺς Ἕλληνες ποὺ συνέδραμαν στὶς προσπάθειες τῶν «ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ / ΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΛΛΑΣΣΑ»  καὶ ἐνδιαφέρθηκαν γιὰ τὴν διατήρηση τῆς μοναδικῆς παράδοσής τους.

Ὁ ἐπιστολικὸς τρόπος γραφῆς, ἡ πολυετὴς ἔρευνα καὶ ἡ βιωματική ἐμπειρία τοῦ συγγραφέα βοηθοῦν τὸν ἀναγνώστη νὰ μεταφερθεῖ νοερά στὴν χώρα τῶν Καλλάσσα, νὰ γίνει κοινωνὸς τῆς κοσμοθεωρίας τους, νὰ διαλευκάνει σημεῖα ποὺ δημιουργοῦν ἀσάφειες γιὰ τὴν παράδοσή τους, νὰ μάθει τὰ ἀποτελέσματα τῆς 15χρονης δραστηριότητας  τῶν Ἑλλήνων Ἐθελοντῶν στὰ  Καλλασσοχώρια τοῦ Ἰνδικοῦ Καυκάσου καὶ νὰ πάρει ἐμπεριστατωμένες ἀπαντήσεις σὲ ἐρωτήματα ὅπως:

·      Πῶς κατάφεραν οἱ Καλλάσσα, οἱ τελευταῖοι Καφίρς τοῦ Ἰνδικοῦ Καυκάσου, νὰ διατηρήσουν μέχρι σήμερα τὴν ἀρχέγονη παράδοσή τους;

·       Γιατὶ ἐξισλαμίστηκαν οἱ ὑπόλοιπες φυλὲς τῶν Καφίρς;

·       Ποιὰ εἶναι τὰ ἔθιμα τῶν Καλλάσσα;

·       Σὲ τί θεοὺς πιστεύουν;

·       Πῶς ἐκδηλώνουν τὴν πίστη τους;

·       Ποιὰ εἶναι τὰ δρώμενα τῶν μεγάλων ἐποχιακῶν ἑορτῶν τους;

·       Ποιὰ στοιχεῖα τῆς Καλλασσικῆς Παράδοσης παραπέμπουν σὲ ἀντίστοιχα τῆς Ἀρχαίας Ἑλληνικῆς;

·       Τί γνώσεις ἀπεκόμισε ὁ συγγραφέας, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς δεκαπενταετούς δραστηριότητάς του στοὺς οἰκισμοὺς τῶν Καλλάσσα;

·       Τί ἀπέγιναν τὰ ἔργα ποὺ κτίστηκαν μὲ τὰ χρήματα τῶν Ἑλλήνων;

·       Τί ἀποτέλεσμα εἶχε τὸ πρόγραμμα τῶν ‘‘οἰκονομικῶν ὑιοθεσιῶν’’ τῶν καλλασσοπαίδων;

·       Πῶς ἐξηγεῖται ὁ θρύλος τῆς ἑλληνικῆς καταγωγῆς τῶν Καλλάσσα;

   Τὰ παραπάνω ἐρωτήματα μαζὶ μὲ πολλὰ ἄλλα ἀπαντῶνται στὰ 52 κεφάλαια τοῦ βιβλίου ποὺ εἶναι γραμμένα σὲ μορφὴ ἐπιστολῶν.   

Ο Αθανάσιος Λερούνης ἔζησε στοὺς ὀρεινοὺς οἰκισμοὺς τῶν Καλλάσσα συμμετέχοντας όπως προείπαμε, στὶς ἀποστολὲς τῆς ὀργάνωσης τῶν «Ελλήνων Εθελοντών/Φίλων των Καλάσσα» την περίοδο ατὸ 1995 ἕως τὸ 2009. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς συνεχοῦς ἐνεργοὺς δράσης τους κατασκευάστηκαν πάνω ἀπὸ 25 κοινωφελῆ ἔργα ποὺ βελτίωναν τὶς συνθῆκες ἐκπαίδευσης τῶν μαθητῶν τῆς περιοχῆς, ἀναβάθμιζαν τὶς συνθῆκες ὑγιεινῆς τῶν κατοίκων της καὶ στήριζαν τὴν ἀρχέγονη παράδοση τῆς Φυλῆς τῶν Καλλάσσα. Τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2009 συλλαμβάνεται ἀπὸ τοὺς Ταλιμπάν καὶ κρατεῖται αἰχμάλωτός τους γιὰ ἑπτὰ μῆνες στὶς ὀρεινὲς περιοχὲς τοῦ Νουριστάν, πρώην Καφιριστάν, στὸ Β.Α. Ἀφγανιστάν. Ἀπελευθερώνεται τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2010 μετὰ ἀπὸ τὶς ἐπίμονες προσπάθειες τῆς Ἑλληνικῆς καὶ τῆς Πακιστανικῆς Διπλωματίας. 

Ἀπὸ τὸ 2011 διδάσκει στὸ Λαϊκὸ Πανεπιστήμιο τῆς Ἑταιρείας τῶν Φίλων τοῦ Λαοῦ κεφάλαια ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Παρουσία στὴν Κεντρικὴ Ἀσία καὶ τοὺς ἀπόηχούς της στὶς Παραδόσεις τῶν Καλλάσσα καὶ τῶν ἄλλων Φυλῶν τοῦ Ἰνδικοῦ Καυκάσου καὶ τῶν Ἰμαλαΐων.

*Σχετικά με τον δεύτερο τόμο του βιβλίου, τα κεφάλαια του, ανάμεσα στα άλλα αναφέρονται:

•        στὸν θεσμὸ τοῦ ‘’Μπασάλι’’ (τοῦ ἄβατου γιὰ τοὺς ἄνδρες ‘’Οἴκου Μητρότητας’’ ποὺ προστατεύεται ἀπὸ τὴν θεότητα τῶν τοκετῶν Ντεζάλικ),

•        στὶς ἀνθρωπομορφικὲς ἀπεικονίσεις τῶν θεοτήτων τοῦ Καλλασσικοῦ Πανθέου,

•        στὴν καυσία, τὸν μακεδονικὸ πίλο, ποὺ φοροῦν οἱ ἄντρες τῆς Φυλῆς,

•        στοὺς νερόμυλους τῶν κοιλάδων τους (ἀντίγραφα τῶν νερόμυλων τῶν ἑλληνιστικῶν χρόνων),

•         στὸ ἔθιμο τῶν ‘’Γκαντάο’’ καὶ τῶν ‘’Κουντουρίκ’’, (τῆς ἐπαναφορᾶς τῶν προγόνων στοὺς οἰκισμούς), 

•         στὴν μουσικὴ καὶ στοὺς κύκλιους καὶ σπειροειδεῖς χοροὺς τους,

•         στὸν ἔρωτα, στὸ ἔθιμο τῆς ἀπαγωγῆς τῆς νύφης, στὶς σχέσεις ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν  καὶ στὸν γάμο,

•         στὰ ἔθιμα γιὰ τὰ παιδιὰ καὶ τὴν σταδιακὴ ἔνταξή τους στὴν κοινωνία τῶν ἐνηλίκων, 

•         στὸ ἐθιμικὸ δίκαιο τῆς μεταβίβασης τῆς περιουσίας,

•         καὶ στὰ ταφικὰ ἔθιμα, μὲ τὰ τριήμερα συμπόσια – νεκρόδειπνα ποὺ συνοδεύονται ἀπὸ μοιρολόγια, νεκρικοὺς χοροὺς καὶ ἐπικήδειους λόγους. 

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture