Πλάτωνας Μαρλαφέκας: Επιχειρηματικότητα και τουρισμός - Οι υποδομές, οι υπηρεσίες, τα οικονομικά μεγέθη

Για την συνεργασία των φορέων μίλησε στο Travel West Forum ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας

TRAVEL WEST FORUM

/

"Επιχειρηματικότητα και τουρισμός - Οι υποδομές, οι υπηρεσίες, η τουριστική προβολή, τα οικονομικά μεγέθη και η συνεργασία των φορέων" ήταν το θέμα που ανέπτυξε στο πλαίσιο της θεματικής συνεδρίας "Η Δυτική Ελλάδα και οι διεθνείς τάσεις στον τουρισμό, τα δεδομένα και οι προοπτικές", του Travel West Forum ο πρόεδρος του επιμελητήριου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας.

Η ομιλία του Προέδρου του Επιμελητήριου Πλάτωνα Μαρλαφέκα

Η σημερινή είναι μια σημαντική ημερίδα, γιατί πρέπει να αρχίσουμε στον τόπο μας να μιλάμε σοβαρά για το θέμα του τουρισμού.
Να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους, να συμφωνούμε και να προχωράμε παρακάτω. Εμείς σαν Επιμελητήριο Αχαΐας στηρίζουμε αυτή την πρωτοβουλία.

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο τουριστικός κλάδος δεν εντάσσεται στα επιμελητήρια αλλά είναι ανεξάρτητος. Ο τουριστικός κλάδος έχει δικό του επιμελητήριο, άρα εμείς, προσπαθούμε να δούμε πού μπορούμε να βοηθήσουμε για την οικονομία της περιοχής.

Η Αχαΐα και η Δυτική Ελλάδα έχουν πλεονεκτήματα τα οποία όμως δεν έχουν αναδειχθεί, όσο θα έπρεπε.
Προφανώς πλέον η περιοχή μας έχει μια στρατηγική. Προφανώς έχει πλέον ένα brand. Συμφωνούμε, δεν συμφωνούμε, έχουμε κάτι διαφορετικό.Το σίγουρο είναι ότι ξεκινήσαμε και έχουμε μια στρατηγική κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Νομίζω ότι η περιοχή μας και κυρίως η Αχαΐα υστερεί σε κάτι βασικό.Τον τουρισμό στην περιοχή φέρνουν οι σοβαρές επενδύσεις. Οι ιδιωτικές σοβαρές επενδύσεις πέραν από τις υποδομές που χρειάζονται για να έρθει ένας επενδυτής και να καλύψει ένα χώρο. Χρόνια λέγαμε ότι από το λιμάνι της Πάτρας απλά περνάνε οι τουρίστες. Στο pick της εποχής πάνω από ένα εκατομμύριο τουρίστες περνούσαν από εδώ και πήγαιναν σε άλλα μέρη της Ελλάδος.

Η Πάτρα ήταν μια βιομηχανική περιοχή, στην οποία μετά τα τέλη δεκαετίας του ‘70 άρχισε η αποβιομηχάνιση και ακόμα και τώρα πληρώνουμε το λόγο της αποβιομηχάνισης της περιοχής μας. Γιατί, κι αυτό είναι η προσωπική μου άποψη όλα αυτά τα χρόνια σαν επιχειρηματίας , οφείλεται στο ότι η περιοχή μας και μιλάω για την Αχαΐα, είναι εκτός στρατηγικών επενδύσεων.

Τα συμπεράσματα σας θα βγάζετε μόνοι σας..

Από εκεί και πέρα λοιπόν.

Αν δεν καταφέρουμε να έρθουν μεγάλες επενδύσεις στο κομμάτι τουρισμού, δεν θα μπορέσουμε να πιάσουμε κάποιους στόχους από τον τουρισμό που έρχεται στην Ελλάδα και δεν κάθεται στην περιοχή.

Εμείς σαν Επιμελητήριο αυτό που σκεφτήκαμε τα τελευταία 10 χρόνια ήταν απλό. Ήταν ότι για να βοηθήσουμε την οικονομία της περιοχής, θα έπρεπε να συνεργαστούμε με τους tour operators, για τους τουρίστες που έρχονται στην περιοχή μας κατ’αρχάς.

Άρα λοιπόν σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα, το culture and shopping, ήρθαμε σε συνεργασία με τους με τους tour operators και με τους τουρίστες που έρχονται στην περιοχή μας αλλά και στην Ηλεία και στην Αιτωλοακαρνανία, ακόμα και στην Φθιώτιδα και κάναμε ένα πρόγραμμα το οποίο το χρηματοδοτούμε.

Πλέον βέβαια έχει αρχίσει να γίνεται από μόνο του αυτοχρηματοδοτούμενο. Σχεδιάσαμε λοιπόν εκδρομές που πλέον οι tour operators «πωλούσαν» στους τουρίστες που φέρναν στην περιοχή και υπήρχαν μέσα στην εβδομάδα 2 με 3 προγραμματισμένες επισκέψεις στην αγορά της Πάτρας

Πρώτα τους δείχναμε το πολιτιστικό κομμάτι και μετά ήταν ελεύθεροι να κυκλοφορήσουν και να κάνουν τις αγορές τους.

Αυτό λοιπόν έδωσε μία τόνωση.

Είχαμε όμως τις ατυχίες, πρώτον με την πανδημία και δεύτερον με τον πόλεμο στην Ουκρανία, γιατί στην περιοχή μας είχαμε πάρα πολλούς Ρώσους και Ουκρανούς οι οποίοι πλέον δεν υπάρχουν. Όμως από ό,τι μαθαίνω σιγά σιγά από φέτος θα αρχίσουν από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες να αντικαθίστανται οι τουρίστες από τη Ρωσία και την Ουκρανία και μάλιστα οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Εμείς λοιπόν, με αυτό το πρόγραμμα καταφέραμε να υπάρχει ο μοναδικός τουριστικός χάρτης της Αχαΐας με όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής αλλά και αυτά της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Έτσι, ένας τουρίστας ερχόμενος στην περιοχή μπορεί να ανοίξει και να δει τι υπάρχει και τι μπορεί να κάνει στα μέρη μας. Και σας λέω δεν υπάρχει κάτι άλλο, ενώ όπου και να ταξιδέψουμε όλοι, όποιος ταξιδεύει βλέπει στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων δεκάδες χάρτες κα προσκλήσεις για διάφορα event οργανωμένα κι έτσι ο τουρίστες βλέπει τις επιλογές που έχει στο μέρος που επισκέπτεται.

Εμείς λοιπόν, φτιάχνουμε αυτούς τους χάρτες ή περίπου 25.000 χάρτες σε 5 γλώσσες και τους μοιράζουμε σε 56 ξενοδοχεία στην περιοχή μας. Με αυτό τον τρόπο σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα της ψηφιακής εποχής.

Από την άλλη, τα πρώτα βήματα που μπορούμε να κάνουμε στην περιοχή είναι στο θεματικό τουρισμό.Ο θρησκευτικός τουρισμός είναι πάρα πολύ σημαντικός. Έχουμε πολλά μεγάλα ιστορικά  μνημεία στην περιοχή μας.
Αρκεί να θυμίσω ότι έχουμε τον μοναδικό Αποστολικό τάφο στον κόσμο.

Ο οινοτουρισμός είναι πάρα πολύ σημαντικός σε συνεργασία με την Αιγιάλεια που είναι η μεγαλύτερη αμπελουργός περιοχή σε έκταση στην χώρα και με προγράμματα οίνου που εκτελούνται στο πλαίσιο της εξωστρέφειας καθώς επίσης προσπαθούμε να βγάλουμε και πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ.

Από την άλλη με την ιδιότητα του προέδρου του ΕΦΕΠΑΕ, προσπαθώ να πείσω να βγει ένα πρόγραμμα ώστε να δοθούν χρήματα για να γίνουν επισκέψιμες επιχειρήσεις κυρίως οινοτουρισμού αλλά και οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση που θέλει να γίνει επισκέψιμη από τουρίστες που είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι βιωματικό.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να γίνει αυτό που έχει ξεκινήσει με το Υπουργείο Τουρισμού. Έχουμε καταφέρει να έχουμε μια έγκριση 10 εκατομμυρίων ευρώ για την τουριστική μαρίνα που θα την κάνει ο ΟΛΠΑ.

Ο Ιατρικός τουρισμός είναι πάρα μα πάρα πολύ σημαντικός. Έχουμε τις υποδομές και μάλιστα με την καινούργια ενεργειακή αναβάθμιση που γίνεται στο νοσοκομείο του Ρίου μπορούμε να φέρουμε ιατρικό τουρισμό. Έρχονται οικογένειες, μήνες και κάθονται σε μια περιοχή, γιατί ένας άνθρωπος του έχει ένα πρόβλημα και τον βοηθάνε έτσι .

Η αναβάθμιση των Καλαβρύτων επίσης πάρα πολύ σημαντική αφού πλέον θα έχουμε ένα χιονοδρομικό κέντρο πολύ σύγχρονο σε επίπεδο εξοπλισμού.

Και βέβαια, πάντα πρέπει να προγραμματίζουμε και να σχεδιάζουμε για την περιοχή μας που είναι ο τρίτος πυλώνας της χώρας. Αν δεν έχουμε τέτοια στρατηγική στόχευση, δεν θα καταφέρουμε μεγάλα πράγματα.

Εμείς σαν Επιμελητήριο, ένα άλλο που τρέχουμε χρόνια όμως πέφτει στη λογική ότι στρατηγικά δεν γίνονται επενδύσεις στην περιοχή μας, είναι το αυτοκινητόδρομιο Πατρών.
Είναι ένα πολύ ώριμο έργο. Όλες οι κυβερνήσεις μας έφεραν σε επαφή με όλα τα μεγάλα funds που ερχόντουσαν στην Ελλάδα ή πήγαινα επιχειρηματική αποστολή στο εξωτερικό.

 Το τελευταίο που είχαμε κάνει και αξίζει να το πούμε ήταν πριν 2 χρόνια στο Ντουμπάι και στο Άμπου Ντάμπι, στα πλαίσια του του expo 2020  στο Ντουμπάι. Είμαστε μία από τις 18 στρατηγικές επενδύσεις της Ελλάδας που παρουσιάσαμε σε αυτές τις ώρες σε μεγάλα funds και επενδυτές.

Όμως κάτι σταματάει την επένδυση, ενώ αρχικά είναι όλα θετικά γιατί είναι ένα ώριμο έργο, γιατί έχουμε όλες τις άδειες και δεν χρειάζεται κάποιος να ασχοληθεί με κάτι, με τα προβλήματα που έχει η χώρα μας σε επίπεδο αδειοδοτήσεων. Παρόλα αυτά όμως σταματάει και η περιοχή μας είναι εκτός στρατηγικών επενδύσεων από τους ξένους, όχι από την Ελλάδα.
Κι εδώ χτυπάει ένα καμπανάκι, θα μείνουμε πάρα πολύ πίσω.

Τελειώνοντας λοιπόν, θα πω ότι το Επιμελητήριο προσπαθεί.

Να αλλάξει αυτή τη νοοτροπία.

Προσπαθούμε να πείσουμε και να αναδείξουμε τις ευκαιρίες που έχει η περιοχή.

Έχει δίκιο σε αυτό που είπε ο περιφερειάρχης ότι είμαστε «value for many».

Αλλά πρέπει να το πιστέψουν και οι ξένοι επενδυτές.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια