SPOTLIGHT

/

Η σούπερ σταρ Φέι Ντάναγουεϊ εξομολογείται μέσα από το ντοκιμαντέρ "Faye" τη διάγνωσή της με διπολική διαταραχή

Μαρτάτος Tάκης
Κοινοποίηση
Tweet

Η 83χρονη σήμερα ηθοποιός είχε τη φήμη της δύστροπης στα γυρίσματα και πως συχνά είχε έντονα ξεσπάσματα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το ντοκιμαντέρ «Faye» του HBO, για τη θρυλική ηθοποιό του Hollywood, την βραβευμένη με Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου στην απονομή του 1977 για το φιλμ «Το Δίκτυο», Φέι Νταναγουέι.

Είναι ένα ντοκιμαντέρ όπου η σούπερ σταρ των 60ς και 70ς Faye Dunaway μιλά αποκαλυπτικά και με περισσή ειλικρίνεια για τους θριάμβους και προκλήσεις της καριέρας και της ζωής της. Η ταινία του HBO έκανε πρεμιέρα στις 13 Ιουλίου 2024 ‪στην πλατφόρμα του καναλιού, StreamOnMax.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο για τη Φέι Ντάναγουεϊ που μετά το φιλμ Mommie Dearest» του Φρανκ Πίρσον, παραγωγής 1981, είδε την καριέρα της να παίρνει την κατιούσα, είναι πως στο ντοκιμαντέρ μιλά & εξομολογείται τη διάγνωσή της με διπολική διαταραχή, πρόβλημα που εντάθηκε με τα χρόνια και εξηγεί την συχνά δύστροπη και με εντάσεις συμπεριφορά της στα κινηματογραφικά σετ.

Η καριέρα της Φέι Ντάναγουεϊ στα 83 της χρόνια σήμερα, έχει γνωρίσει πολλές διακυμάνσεις ανά τα χρόνια. Η γοητευτική σταρ του Χόλιγουντ όπως αναφέρει ανάρτηση του flix.gr, μετρά πλήθος διακρίσεων στο ενεργητικό της, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ένα Όσκαρ, ένα βραβείο Emmy, τρεις Χρυσές Σφαίρες και ένα BAFTA, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει σε εμβληματικές κλασικές ταινίες όπως το «Chinatown» (1974) του Ρομάν Πολάνσκι μαζί με τον Τζακ Νίκολσον, το «Το Δίκτυο» (1976) του Σίντνει Λιούμετ που προαναφέραμε, το «Μπόνι και Κλάιντ» (1967) του Άρθουρ Πεν όπου έπαιξε με τον Γουόρεν Μπίτι, τις «Τρεις Μέρες του Κόνδορα» του Σίντνει Πόλακ το 1975 όπου έπαιξε στο πλάι του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και το «Υπόθεση Τόμας Κράουν» το 1968 σε σκηνοθεσία Νόρμαν Τζούισον όπου γοήτευσε τον Στιβ Μακουίν. Συγχρόνως, η Νταναγουέι έχει απασχολήσει και με αρνητικό τρόπο τον κινηματογραφικό κόσμο, εξαιτίας της έντονα φημολογούμενης άσχημης συμπεριφοράς της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, η οποία κορυφώθηκε όταν ενσάρκωσε τον ρόλο της απαιτητικής ντίβας του Χόιλιγουντ, Τζόαν Κρόφορντ, στην καλτ πλέον ταινία «Mommie Dearest» του 1981.

Το «Μommie Dearest» με την συχνά υπερβολική ερμηνεία της Νταναγουέι προβλήθηκε το φετινό καλοκαίρι στην Αθήνα, στο σινέ Ριβιέρα στο πλαίσιο της σινεφίλ ενότητας "Ξαφνικά Φέτος το καλοκαίρι.

Επίσης όπως θυμίζει η ανάρτηση του flix.gr, αξέχαστο στους σινεφίλ είναι και το λάθος που έκανε κατά τη διάρκεια της απονομής του Βραβείου για την Καλύτερη Ταινία στην τελετή των Όσκαρ του 2017, όπου μαζί με τον Γουόρεν Μπίτι ανακοίνωσαν ως νικητήρια ταινία το «La La Land», ενώ στην πραγματικότητα τον τίτλο είχε κερδίσει το «Moonlight». Βέβαια η Νταναγουέι και ο Μπίτι στην ουσία δεν έφταιγαν μιας και τους είχε δοθεί ο λάθος φάκελος!

Το βιογραφικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Faye», λοιπόν έχει ως στόχο να εμβαθύνει στο ποια είναι η πηγή της «δύσκολης» προσωπικότητας της Ντάναγουεϊ, μίας εξαιρετικής είναι αλήθεια ηθοποιού με status & βεληνεκές ανάλογο των σταρ του παλιού Χόλιγουντ.

Σε πρόσφατη συνέντευξή της στην Βρετανική εφημερίδα The Independent η θρυλική ηθοποιός μίλησε, τόσο για τη διαδικασία της περεταίρω διερεύνησης της ζωής της, όσο και για την αποκάλυψη πτυχών του εαυτού της που προσπαθούσε να κρατήσει κρυφές.

«Στην πραγματικότητα έχω, ας το πούμε, μια διάγνωση διπολικής διαταραχής», δήλωσε η Ντάναγουεϊ, μια αλήθεια που παρουσιάζεται έντονα & στο ντοκιμαντέρ. Επιπλέον, προσέθεσε πως οι εναλλαγές στη διάθεσή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ικανότητά της να ερμηνεύει ως ηθοποιός.

«Η μανία στην οποία εμβαθύνουμε, αλλά και η θλίψη, φυσικά… Δεν ξέρω πώς ακριβώς λειτουργεί όλο αυτό, αλλά καταλαβαίνω ότι τα χρειάζομαι όλα αυτά, προκειμένου να τα αξιοποιήσω στην τέχνη μου […] Γνωρίζω ότι έχω υπάρξει ένα δύσκολο άτομο ορισμένες φορές. Είναι κάτι με το οποίο έπρεπε να ασχοληθώ, να ξεπεράσω και να κατανοήσω. Αποτελεί μέρος του ποια είμαι, και πλέον μπορώ να το καταλάβω και να το διαχειριστώ πολύ καλύτερα» συμπλήρωσε τα λεγόμενα της.

Όταν ρωτήθηκε αν η κοινοποίηση της διάγνωσής της στην κάμερα είχε κάποιου είδους «καθαρτική» επίδραση, η Ντάναγουεϊ απάντησε πως η λέξη «καθαρτική» πράγματι αποδίδει την ουσία της εμπειρίας, παρά τη δυσκολία που είχε το να μοιραστεί κάτι τόσο προσωπικό για εκείνη. Ακόμη, εξήγησε πως υπήρξε επιφυλακτική βλέποντας το υλικό που προέκυψε να βγαίνει στη δημοσιότητα, αναγνωρίζοντας όμως συγχρόνως πως ο στόχος της ταινίας ήταν η καταγραφή του ποια πραγματικά είναι, κάτι το οποίο απαιτούσε να «σκάψουν βαθιά» για να φέρουν εις πέρας.

Παρά το γεγονός ότι η κατά την περίοδο που η Ντάναγουεϊ βρέθηκε στην ακμή της καριέρας της η βιομηχανία του θεάματος ήταν ένας βαθιά ανδροκρατούμενος -και κατ’ επέκταση απαιτητικός για μία γυναίκα- χώρος, η Αμερικανίδα σταρ αρνήθηκε να ρίξει την ευθύνη στις συνθήκες για τα προβλήματα που αντιμετώπισε αναφορικά με την ψυχική της υγεία. Αντ’ αυτού δήλωσε ότι «υπάρχουν σκαμπανεβάσματα. Η καριέρα είναι ένας καμβάς. Υπάρχουν υπέροχα πράγματα. Και υπάρχουν πράγματα που είναι λιγότερο υπέροχα».

Να θυμίσουμε πως από τις πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες της καριέρας της τις τελευταίες δεκαετίες ήταν το 1993 όταν και έπαιξε στην ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα «Arizona Dream» μαζί με τον Τζόνι Ντεπ και τη Λίλι Τέιλορ, ταινία που συμπτωματικά πρόβαλλε το βράδυ της Τετάρτης 7-8-2024 το τοπικό κανάλι Patra Tv.

Τέλος αναφορικά με τη φήμη της "κακιάς" που είχε η Φέι Νταναγουέι, να αναφέρουμε πως κάποτε η μεγάλη ντίβα και σταρ Μπέτι Ντέιβις είχε χαρακτηρίσει την Ντάναγουεϊ ως "το χειρότερο πρόσωπο στο Χόλιγουντ".

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Spotlight