Όλα όσα είπε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα, Δημήτρης Δημητρόπουλος
Για δικαίωσή της, κάνει λόγο η Επιτροπή Αγώνα κατά της αντιδρόμησης της Κανακάρη, μετά την απόφαση της «Επιτροπής του αρ. 152» για το σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Πάτρας.
Ο Δήμος είχε προχωρήσει στην προσφυγή προκειμένου να αντικρούσει την Αποκεντρωμένη Διοίκηση που είχε αρνηθεί να δώσει εγκριτική απόφαση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αναφέροντας ότι ο Δήμος δεν έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει για εθνικές οδούς, όπως είναι η Κορίνθου και η Ελευθερίου Βενιζέλου.
Αναφερόμενος, στην τωρινή απόφαση, που βάζει «φρένο», όχι μόνο στην αντιδρόμηση της Κανακάρη αλλά και στις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης, που συνδέονται άμεσα με αυτή, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα, Δημήτρης Δημητρόπουλος, επισημαίνει στο thebest.gr: «Εμείς είχαμε προσφύγει στην Αποκεντρωμένη σχετικά με τις αντιδρομήσεις, τότε είχαμε πάρει την απάντηση ότι ο Δήμος δεν τους είχε στείλει τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που αναφέρονταν στις αντιδρομήσεις και τις πεζοδρομήσεις. Με βάση του άρθρο 52 του Κ.Ο.Κ. υποχρεούται η δημοτική αρχή, όποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προβλέπει να κάνει, να περάσουν από την Αποκεντρωμένη προκειμένου να πάρει εγκριτική απόφαση, κάτι που δεν έχει κάνει. Το γεγονός αυτό, εμείς το είχαμε εντοπίσει από το 2019. Όταν ο Δήμος την άνοιξη κατέθεσε φάκελο στην Αποκεντρωμένη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αυτή αποφάνθηκε ότι πρόκειται για εθνικούς δρόμους και σε αυτούς δεν έχει αρμοδιότητα ο Δήμος να παρέμβει. Στη συνέχεια, η αρμόδια αντιδήμαρχος κ. Τογιοπούλου, είπε ότι ο Δήμος θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να πάρουν την εγκριτική απόφαση. Να σημειωθεί όμως ότι προηγούμενα, το 2016, το ΣτΕ είχε απορρίψει υπόθεση του Δήμου Αμαρουσίου για αντιδρομήσεις, οι οποίες ομοίως δεν είχαν πάρει την εγκριτική απόφαση από την Αποκεντρωμένη Αττικής».
Ο κ. Δημήτροπουλος, ξεκαθάρισε ότι ο σκοπός της Επιτροπή Αγώνα, δεν είναι να ταλαιπωρήσει τους πατρινούς αλλά να τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες, που όπως λέει, δεν τις ακολούθησε ο Δήμος. «Η πρεμούρα του Δήμου, στο να κάνει έργα, να ολοκληρώσει έργα, χωρίς να ακολουθεί το γράμμα του νόμου, με ανορθόδοξο τρόπο θα έχει ως αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου αυτά τα έργα να βλάψουν την πόλη. Εμείς μόνο αυτό ζητάμε, εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας. Αν η δημοτική αρχή έχει τον φάκελο με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οφείλει να τον καταθέσει στην Αποκεντρωμένη. Το ίδιο αφορά και τις εθνικές οδούς, έπρεπε να κατατεθεί ο σχετικός φάκελος στην Περιφέρεια, να περάσει από Περιφερειακό Συμβούλιο και να πάρει εγκριτική απόφαση, αλλά ούτε αυτό έχει γίνει».
Μιλώντας για την διάνοιξη της Κανακάρη, ο κ. Δημητρόπουλος τονίζει ότι «από την αρχή είχαμε πει ότι το έργο αυτό είναι ένα έκτρωμα, διότι η μελέτη Δοξιάδη, δεν ακολουθήθηκε, παραβιάστηκε σε μεγάλο βαθμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι το στενό σημείο της Κανακάρη, όπου υπάρχουν ανύπαρκτα πεζοδρόμια 60 πόντων, συν ότι μέσα σε αυτά υπάρχουν κολώνες που δυσκολεύουν την οποιαδήποτε πρόσβαση. Ένας δρόμος που θα είναι η κύρια έξοδος της πόλης, που θα περνάνε χιλιάδες αυτοκίνητα, δεν θα έχει πεζοδρόμια. Ποιος θα εξασφαλίσει στον πολίτη, την αποφυγή μικρού ή μεγάλου τροχαίο ατυχήματος;». Επίσης, αναφέρθηκε και στις θέσεις πάρκινγκ που θα χαθούν και κάνει λόγο για πάνω από 1.000. «Ο Δήμος επιβαλλόταν να είχε προγραμματίσει, ετοιμάσει, κατασκευάσει άλλες θέσεις με βάση ολοκληρωμένες μελέτες που ήδη υπάρχουν για πάρκινγκ κάτω από την πλατεία Μαρούδα, την πλατεία Ομονοίας, την πλατεία Υψηλών Αλωνίων και στην Τριών Συμμάχων που θα αναπληρούσαν ένα μέρος των θέσεων που χάνονται».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr