Με αφορμή το «Προστάτεψέ με», μιλάει στο thebest.gr για τον Νότη Μαυρουδή που τον έβαλε στην δισκογραφία, για την Πάτρα, το κοινό της και τα μουσικά του ζητούμενα
Γεννημένος στην Πάτρα, την οποία επισκέπτεται συχνά πυκνά ως ερμηνευτής, διατηρώντας άρρηκτους δεσμούς με το κοινό της, αλλά και με τους ανθρώπους της και φυσικά με τους δημιουργούς της πόλης, ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος, επιστρέφει με ένα υπέροχο τραγούδι και ένα music video που μας μεταφέρει στον αμμόλοφο της παραλίας της Καλογριάς, ζωντανεύοντας μια εικόνα που είχε πάντα μέσα του αλλά και ένα πλήθος συναισθημάτων που αντανακλούν την ανάγκη μας για την παρουσία ενός αγγέλου στη ζωή μας: του δικού μας αγγέλου.
Επιμένοντας πεισματικά να διατηρεί έναν ρομαντισμό και μια ποιητικότητα στη μουσική του, ο Χρήστος, επιμένει να στέκεται απέναντι στην «εμπορικότητα» του τραγουδιού, με την αρνητικά φορτισμένη έννοια, δηλώνοντας: «Δε με νοιάζει να ξέρουν το όνομά μου και δε θέλω να με γνωρίζει ο κόσμος αν δεν μπορεί να ανακαλύψει τη δική μου αλήθεια και τον τρόπο που εγώ επιθυμώ να εκφράζομαι στο χώρο της μουσικής μέσα από τις παραστάσεις μου».
Σήμερα, με αφορμή το «Προστάτεψέ με», μιλάει στο thebest.gr για τον Νότη Μαυρουδή που τον έβαλε στην δισκογραφία, για την Πάτρα, το κοινό της, τα μουσικά του ζητούμενα και την παράσταση στη «Σφίγγα» στις 28 του Νοέμβρη.
Νέο, δυνατό τραγούδι και ένα εντυπωσιακό video. Πώς γεννήθηκε το «Προστάτεψέ με;» Τι λες μέσα από αυτό;
Είναι ένα τραγούδι που ξεκίνησα να γράφω πολλά χρόνια πριν. Συνήθως μου συμβαίνει το αντίθετο. Δηλαδή όταν έχω έμπνευση ανοίγω το μαγνητοφωνάκι μου και καταγράφω τη μελωδία και το στίχο ενίοτε, μετά παίζω το τραγούδι στην κιθάρα και σε 1-2 μέρες έχω ολοκληρώσει το κομμάτι.
Το «Προστάτεψέ με» μου πήρε αρκετά χρόνια για να ολοκληρωθεί. Όσο μεγάλωνα άλλαζα κάποιους στίχους, έφυγα από κάποιες κλισέ φράσεις που είχα γράψει στην αρχή, έγινα πιο τολμηρός σε σχέση με αυτό που τελικά ήθελα να πω. Δοκίμαζα διαφορετικές ενορχηστρώσεις ώσπου να φτάσω στον ηλεκτρονικό ήχο με τις μυστήριες εναλλαγές του Στέργιου Τσιρλιάγκου, πρόσθετα φωνητικά μέρη τα οποία γεννιόνταν καθώς ωρίμαζα, και το έφτασα στην καλύτερή του εκδοχή.
Πραγματικά, όταν σκέφτομαι ότι υπάρχει μια ψυχή που με προστατεύει από οτιδήποτε κακό, δακρύζω. Αυτό θέλει να εκφράσει αυτό το τραγούδι. Την βαθιά ευγνωμοσύνη που νιώθει κάποιος όταν αισθάνεται την προστασία και την αγάπη κάποιου άλλου.
Ένας φύλακας άγγελος… Πόσο λείπει από το σύγχρονο άνθρωπο αυτή η αίσθηση ασφάλειας;
Ο σημερινός δυτικός άνθρωπος θεωρώ ότι έχει «μασήσει» από το πρότυπο που τον θέλει τέλειο σε όλα. Να είναι ο καλύτερος επαγγελματίας, ο καλύτερος σύντροφος, ο καλύτερος γονέας, ο καλύτερος φίλος. Να τα προλαβαίνει όλα έχοντας αυστηρό πρόγραμμα και πειθαρχία. Η εποχή τον θέλει άψογο και καθωσπρέπει σε όλους τους τομείς. Αυτή η ευτυχιοκρατία που αναγκάζεται να κυνηγάει τον έχει απομακρύνει από τα αληθινά συναισθήματα της ζωής. Εγώ όμως βλέπω πίσω από την επίπλαστη ζωή του την ανασφάλειά του αλλά και τη μοναξιά του.
Αυτό που τελικά κατά τη γνώμη μου όμως χρειάζεται για να νιώσει ασφαλής είναι έναν άνθρωπο - φύλακα άγγελο κοντά του. Που να τον φροντίζει και να τον νοιάζεται γι' αυτό που πραγματικά είναι. Να νιώσει δηλαδή ότι αγαπάει και αγαπιέται αληθινά.
Μίλησέ μου για τους συνεργάτες σου στο music video. Πώς επιλέχθηκε η γκόθικ αισθητική και ποιος είναι αυτός ο εντυπωσιακός αμμώδης τόπος;
Η ιδέα ήταν να βρεθώ σε ένα έρημο τοπίο έχοντας το ρόλο ενός μοναχικού περιπατητή ο οποίος μέσα από τις σκοτεινές του διαδρομές έχει ως στόχο να βγει στο φως και να αισθανθεί ότι έχει κοντά του έναν φύλακα άγγελο να τον προστατεύει. Κατευθείαν το μυαλό μου πήγε στον αμμόλοφο της παραλίας της Καλόγριας Αχαΐας. Σκέφτηκα ότι θέλω να ζωντανέψει μια εικόνα που είχα πάντα μέσα μου καθώς πήγαινα από μικρός σε αυτό το πανέμορφο μέρος.
Ο Νίκος Πατρώνας έκανε αυτή την εντυπωσιακή σκηνοθεσία του music video, ο οποίος είναι εξαιρετικός στο αντικείμενό του, έχει ιδιαίτερη αντίληψη και υψηλή αισθητική. Είχαμε χημεία από την πρώτη στιγμή. Μπήκε αμέσως στο κλίμα του τραγουδιού και κατάλαβε τι θέλω να βγάλω προς τα έξω. Η ταλαντούχα Έφη Μεσίρη κατάφερε μοναδικά αυτή την γκόθικ μεταμόρφωση του έντονου και σκοτεινού μακιγιάζ του προσώπου μου και του hair styling όπου σε συνδυασμό με τα επιβλητικά μαύρα ρούχα λειτούργησε ως μάσκα προστασίας απέναντι στην αγριότητα της εποχής καθώς και το φόβο που κυριεύει τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.
Παραμένεις πιστός στον ποιοτικό ήχο και τον ποιητικό λόγο. Δεν υπέπεσες ποτέ στην αμαρτία της σκέψης του λεγόμενου εμπορικού τραγουδιού;
Θέλω πάντα να κρατάω έναν ρομαντισμό στη μουσική μου. Μπορεί να είναι η δουλειά μου και να βιοπορίζομαι από αυτήν αλλά δε με ενδιέφερε ποτέ να πασάρω την εικόνα ενός τύπου που τραγουδάει στις πίστες καψουροτράγουδα και από κάτω να εκτονώνονται. Το δοκίμασα και αυτό στην αρχή της πορείας μου αλλά ευτυχώς γρήγορα κατάλαβα ότι εμένα η αποστολή μου είναι άλλη σε αυτή τη ζωή. Ένας καλλιτέχνης που έχει όραμα οφείλει να εξελίσσεται, να προτείνει διαφορετικά πράγματα στον κόσμο ώστε να τον πηγαίνει κι ένα βήμα παραπέρα. Δε με νοιάζει να ξέρουν το όνομά μου και δε θέλω να με γνωρίζει ο κόσμος αν δεν μπορεί να ανακαλύψει τη δική μου αλήθεια και τον τρόπο που εγώ επιθυμώ να εκφράζομαι στο χώρο της μουσικής μέσα από τις παραστάσεις μου.
Πόσο εύκολο είναι να κινείσαι σήμερα πεισματικά σε αυτό το χώρο;
Είναι πολύ δύσκολο και υπερβολικά ψυχοφθόρο. Το μόνο που με κρατάει ακόμα ζωντανό σε αυτή τη δουλειά είναι ο αιώνιος έρωτάς μου για τη μουσική. Έχω δουλέψει πολύ σκληρά κι έχω δοκιμαστεί σε επικίνδυνες αποστολές. Ο κόσμος που με ξέρει νομίζω ότι το αναγνωρίζει αυτό. Έχω αφοσιώσει όλη μου τη ζωή σε αυτό το χώρο. Δε γίνεται λοιπόν να μου επιβληθεί κανένα σύστημα γιατί η αγάπη μου για το τραγούδι είναι τόσο αγνή και απέραντη που τίποτα δεν μπορεί να την μετακινήσει. Θα το φτάσω μέχρι τέλους κι ό, τι γίνει. Εξάλλου για ένα όνειρο ζούμε!
Η σχέση με την Πάτρα; Πόσο υποστηρικτική είναι η πόλη;
Έχω κρατήσει μια συνέπεια με την πόλη που με μεγάλωσε κι όσο κι αν φαίνεται να είμαι μακριά της κατά βάθος είμαι μονίμως μέσα στον σφυγμό της. Τις περισσότερες παραστάσεις που κάνω στην Αθήνα φροντίζω να τις παρουσιάζω και στην Πάτρα. Οι φορείς της βέβαια δεν είναι πάντα υποστηρικτικοί μαζί μου. Έχω εισπράξει την αδιαφορία τους αλλά αυτό θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητα προσωπικό. Οι άνθρωποι που υποτίθεται ότι έχουν αναλάβει τον πολιτισμό στην πόλη δυστυχώς είναι άσχετοι με αυτόν και πραγματικά ανύπαρκτοι. Όμως υπάρχουν άνθρωποι που διατηρούν δικούς τους χώρους τέχνης και μουσικής αλλά και καλλιτέχνες που θέλουν να συμπράττουν μαζί μου που συνεργαζόμαστε εξαιρετικά. Και το κοινό της πάντα με υποδέχεται με πολλή αγάπη και ιδιαίτερη θέρμη. Αισθάνομαι την βαθιά στήριξη του κόσμου της κάθε φορά που εμφανίζομαι σε έναν χώρο στην πόλη μου και πραγματικά τους ευχαριστώ γι' αυτό. Θα ήθελα να μην τελειώσει ποτέ αυτή η σχέση κι εύχομαι να κάνουμε για αρκετά χρόνια ακόμα μαζί πολλά μουσικά ταξίδια.
Να φανταστώ ότι στις παραστάσεις σου στην Αθήνα έρχονται και πολλοί φίλοι από Πάτρα;
Συμβαίνει αρκετά συχνά αυτό και με χαροποιεί ιδιαιτέρως. Ζουν όμως εδώ και κάποιοι Πατρινοί ή άνθρωποι που έχουν ζήσει αρκετά στην Πάτρα - και κάποιοι συνάδελφοί μου - και συναντιόμαστε σε παραστάσεις μας. Παλιότερα έρχονταν πιο συχνά γιατί τα πρώτα χρόνια που ήρθα στην Αθήνα έδωσα βάση περισσότερο εδώ για να βρω τα πατήματά μου και να μπορέσω να συνεργαστώ με σπουδαίους ανθρώπους του χώρου μου, να καταφέρω να επικοινωνήσω τη μουσική μου σε μια ξένη τότε για μένα πόλη, κι έτσι έκαναν καιρό να με δουν σε κάποια παράσταση στην Πάτρα. Όμως τα τελευταία χρόνια - όπως ανέφερα και πριν - φροντίζω να εμφανίζομαι πιο τακτικά στην γενέτειρά μου οπότε και περιμένουν να με δουν εκεί. Και αυτό έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για μένα.
Ποια θεωρείς τη μέχρι σήμερα ποιο σημαντική στιγμή στην μουσική σου διαδρομή;
Σίγουρα τη συνύπαρξή μου με τον καλλιτεχνικό μου πατέρα Νότη Μαυρουδή που με έμαθε τι σημαίνει να είσαι καλλιτέχνης και μου έδωσε την ευκαιρία να μπω στην δισκογραφία γράφοντάς μου 4 υπέροχα τραγούδια στο άλμπουμ του «Στου χρόνου τις καταπακτές» το 2011.
Τι θα δούμε στην live παράσταση στη Μουσική Σκηνή «Σφίγγα», την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου;
Θα δείτε και θα ακούσετε καταρχάς το νέο μου τραγούδι «Προστάτεψέ Με» το οποίο για πρώτη φορά θα το παίξουμε ζωντανά με μια μπάντα που αποτελείται από 4 εξαιρετικούς μουσικούς. Επίσης, αρκετά τραγούδια από την προσωπική μου δισκογραφία από το «Σε Χρόνο Παρακείμενο» του Νότη Μαυρουδή μέχρι και την δική μου «Κλειστή μου θάλασσα» θα διαδέχονται τραγούδια μεγάλων Ελλήνων και ξένων συνθετών που με στιγμάτισαν από τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τον Jim Morrison μέχρι τη Χαρούλα Αλεξίου και τον Βασίλη Τσιτσάνη. Να είστε εκεί! Καλή αντάμωση!
Ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος
Ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος είναι τραγουδιστής & συνθέτης της έντεχνης και Ευρωπαϊκής μουσικής. Γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου, 1985 στην Πάτρα. Αδερφή του είναι η ποιήτρια Νίκη Κωνσταντοπούλου.
Παρακολούθησε μαθήματα μουσικής (θεωρητικά, σολφέζ, αρμονία), φωνητικής και κιθάρας στο ωδείο Paganini στην Πάτρα. Επίσης, παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής με την υψίφωνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Δέσποινα Κάτσαρη, στην Αθήνα καθώς και ένα διετές Σεμινάριο Μουσικής & Φωνητικής Εξερεύνησης στο Πυθαγόρειο Ωδείο στην Άνοιξη Αττικής.
Από το 2005 ξεκινάει να εμφανίζεται επαγγελματικά ως τραγουδιστής σε μουσικές σκηνές της Πάτρας (Χάραμα, Αίγλη, Ποικίλη Στοά κ.α.) αλλά και ως ερμηνευτής στις θεατρικές παραστάσεις Το παράπονο του νεκροθάπτου του Ε. Ροϊδη (Θέατρο Πολιτεία), και Η γυναίκα της Πάτρας του Γιώργου Χρονά (Θέατρο Παλαιό Πτωχοκομείο) κ.α.
Πρωτοεμφανίστηκε στη δισκογραφία το 2011 τραγουδώντας 4 τραγούδια στο άλμπουμ του Νότη Μαυρουδή Στου χρόνου τις καταπακτές (Protasis Music). Από το 2010 συνεργάστηκε με το συνθέτη πραγματοποιώντας πάνω από συναυλίες και μουσικές παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Το 2014 κυκλοφορεί το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ Προορισμός από τη Phonograph Music σε μουσική των Χρήστου Κωνσταντόπουλου και Γιώργου Δίπλα και στίχους των Διονύση Καρατζά, Χριστόφορου Μπαλαμπανίδη, Χρίστου Γ. Παπαδόπουλου, Νίκης Κωνσταντοπούλου, Κωνσταντίνου Μάγνη και Νίκου Λαδικού.
Τον Απρίλιο του 2017 κυκλοφορεί μέσω του καναλιού του ChristosKonstantopoulos Official στο youtube το τραγούδι Σκουριά σε μουσική Χρίστου Θεοδώρου και στίχους Μάνου Ορφανουδάκη.
Τον Οκτώβριο του 2018 παρουσιάζει το τραγούδι Τα αντίθετα μαζί σε μουσική Χρίστου Θεοδώρου και στίχους Νίκου Μωραΐτη. Κυκλοφορεί από την Celestial Keys Records.
Τον Οκτώβριο του 2020 κυκλοφορεί μέσω του καναλιού του ChristosKonstantopoulos Official στο youtube το τραγούδι Κλειστή Μου Θάλασσ σε μουσική και στίχους δικούς του.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές μουσικές & θεατρικές παραστάσεις καθώς και στην μουσική παράσταση της ΕυρυδίκηςΕγώ, η Edith & o Elvis..Το μπλε ταξίδι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στην Αθήνα και στο Θέατρο Βεργίνα στη Θεσσαλονίκη.
Έχει συνεργαστεί με την Πολυφωνική Χορωδία Πατρών (αφιέρωμα στους Μάνο Χατζιδάκι & Μίκη Θεοδωράκη) στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας, την Πατραϊκή Μαντολινάτα (αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι), το Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο Αντηχώ (αφιέρωμα στον Νίκο Καββαδία), Αφιέρωμα στο συνθέτη Θάνο Μικρούτσικο κ.α.
Τηλεοπτικά, έχει εμφανιστεί στις εκπομπές Στην υγειά μας ρε παιδιά του Σπύρου Παπαδόπουλου (ΕΡΤ), Οι παρέες φτιάχνουν ιστορία του Σεραφείμ Φυντανίδη (ΕΡΤ), Μεγάλοι Έλληνες συνθέτες (ΕΡΤ) κ.α.
Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους συνθέτες και τραγουδιστές: Γιάννης Σπανός, Angélique Ionatos (Αγγελική Ιονάτου) , Ελένη Βιτάλη, Μανώλης Μητσιάς, Γιώτα Νέγκα, Μίλτος Πασχαλίδης κ.α.
Κατά καιρούς, παρουσιάζει δικές του μουσικές παραστάσεις (Προορισμός, Έρωτα εσύ, Το ταξίδι στα λιμάνια του κόσμου κ.α.) σε μουσικές σκηνές και θέατρα της Ελλάδας (Half Note, Athenaeum, Ιανός,[23] Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Σφίγγα, Ίλιον Plus, Το τρένο Στο Ρουφ, Χυτήριο, Αγορά κ.α.)
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr