ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Τουρισμός: Ώρα αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της Αχαΐας

Αντώνης Ποταμίτης
Κοινοποίηση
Tweet

Πώς θα αναδείξουμε τουριστικά την περιοχή – Η συνεργασία με τους Φορείς και οι προτεραιότητες/ Του Αντώνη Ποταμίτη – Υποψηφίου Προέδρου Επιμελητηρίου Αχαΐας

Ο τουρισμός παραμένει το μεγαλύτερο και πιο προσοδοφόρο προϊόν της Ελλάδας εδώ και δεκαετίες, ειδικότερα μάλιστα μετά την κρίση στα παραγωγικά τμήματα της Ελληνικής Οικονομίας.

Μπροστά στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Αχαΐα τα επόμενα χρόνια είναι η ουσιαστική ένταξη της περιοχής μας στον τουριστικό χάρτη της χώρας, καθώς μέχρι σήμερα την τουριστική ανάπτυξη υπονόμευαν παθογένειες και ελλείψεις που κρατούσαν και κρατούν ακόμη την ευρύτερη ζώνη σε τουριστικό «χαμηλό βαρομετρικό».

Τι είναι αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της περιοχής; Πώς θα τονώσουμε την επισκεψιμότητα και θα κάνουμε τον τόπο μας πιο ελκυστικό; Ποιος είναι ο ρόλος που το Επιμελητήριο Αχαΐας μπορεί να παίξει;

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Το Επιμελητήριο, παρά το γεγονός ότι τυπικά δεν ανήκει ως Φορέας σε αυτούς που έχουν την βασική θεσμική αποστολή (όπως η Περιφέρεια, οι Ενώσεις Ξενοδόχων κ.ο.κ.) πρέπει να είναι σταθερός αρωγός κάθε προσπάθειας υποστήριξης του τουρισμού, αλλά και εμπνευστής σχετικών πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν να βελτιώσουμε το τουριστικό προϊόν της Αχαΐας;

Έχει η περιοχή την δυνατότητα να παρουσιάσει δυναμικά και ανταγωνιστικά τουριστικά «προϊόντα» στην ελληνική και διεθνή αγορά; Ασφαλώς έχει και είναι αρκετά. Αρκεί να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο δουλειάς και συνεργασίας ώστε να τα αναδείξουμε. Πριν λοιπόν να δούμε πού μπορούμε να επενδύσουμε τουριστικά περισσότερο, θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε αυτό το πλαίσιο χάραξης της πολιτικής.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας με τη δική μας Διοίκηση θα επιδιώξει τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας όλων των φορέων της Αχαΐας, ώστε να θέσουμε τις προτεραιότητες. Δεν μπορεί ο κάθε φορέας στην περιοχή να έχει τη δική του πολιτική, γιατί αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει στον κοινό στόχο.

Ως Φορέας το Επιμελητήριο μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο σε αυτή την συνεργασία ως παράγοντας σύνθεσης, ενώνοντας τις δυνάμεις της περιοχής, αφού δεν αποτελεί πολιτικό Φορέα, αλλά φορέα στήριξης της αγοράς και επιχειρηματικότητας.

Αυτή η θεσμική συνεργασία θεωρούμε ότι θα βοηθήσει να επιλυθούν όλες οι εκκρεμότητες στο επίπεδο των υποδομών της περιοχής που δεν βοηθούν σήμερα να υλοποιηθεί ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός.

Πρέπει να ολοκληρώσουμε το δίκτυο μεταφορών της περιοχής με το νέο εμπορικό λιμάνι και το τρένο που θα φτάνει σε αυτό και σε ένα αεροδρόμιο όπως αυτό του Αράξου που να είναι πραγματικά διεθνές.

Για να καταλάβουμε πόσο πολύ μπορεί να αναδειχθεί η περιοχή ως πρώτος σταθμός τουρισμού – έχοντας κοντά μας και την Αρχαία Ολυμπία – είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι που πέρασε, χωρίς το αεροδρόμιο του Αράξου να είναι στο επίπεδο που πρέπει, υπήρξε αύξηση των επισκεπτών 15% σε σχέση με το 2023.

Μάλιστα, τα επίσημα στοιχεία μας δίνουν αριθμό-ρεκόρ με 162.000 αφίξεις στον Άραξο, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν προβλήματα γεωπολιτικά (όπως ο πόλεμος στο Ισραήλ και την Ουκρανία) που υπήρχε φόβος ότι θα επηρεάσουν βασικές εθνικότητες τουριστών που παραδοσιακά φτάνουν στην περιοχή μας.

 

ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ

Το Επιμελητήριο έχει ήδη από τα προηγούμενα χρόνια εντάξει την τουριστική διάσταση στις επιχειρηματικές αποστολές σε διεθνείς εκδηλώσεις που συμμετέχουμε και σε διεθνείς εκθέσεις όπου προβάλλουμε την Ελλάδα και ειδικά την Αχαΐα διαρκώς. Αυτό θα συνεχιστεί και θα στηριχτεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, διευρύνοντας τη βάση των μελών μας που θα συμμετάσχουν στις αποστολές και τις εκθέσεις αυτές και εντάσσοντας περισσότερους κλάδους στην εξωστρεφή αυτή τακτική.

Επίσης, μια ξεχωριστή δράση που εξελίσσεται επί 11 πλέον χρόνια κάθε καλοκαίρι στην Αχαΐα και αποτελεί αμιγώς πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου είναι το Πρόγραμμα «Culture @ Shopping». Είναι μια ιδέα που θα συνεχιστεί και θα οργανωθεί ακόμη καλύτερα και έχει βραβευτεί μάλιστα από την TOYRISM AWARDS. Είναι ένα πρόγραμμα προσέλκυσης και υποδοχής τουριστών στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή, στο πλαίσιο του οποίου μοιράζονται στους τουρίστες που φτάνουν στην περιοχή χιλιάδες ενημερωτικοί χάρτες για την περιοχή, με τα αξιοθέατα και τις επιλογές για αγορές, εστίαση και διασκέδαση στην Πάτρα. Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι αυτοί οι χάρτες για την Πάτρα είναι οι μοναδικοί που υπάρχουν στην περιοχή και απευθύνονται στους τουρίστες.

Πέρα από τις δικές μας δράσεις ως Επιμελητήριο, θέτουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες που περιγράφονται στο πρόγραμμά μας και θα εφαρμοστούν σε συνεργασία με Δήμους, την Περιφέρεια, την Ιερά Μητρόπολη Πατρών και Αιγιαλείας - Καλαβρύτων ή και ιδιώτες.

Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Πατρών οργανώνουμε πλάνο αξιοποίησης της μεγάλης μοναδικότητας της Αποστολής Εκκλησίας του Αγίου Ανδρέα και μέσα από αυτόν την ανάδειξη συνολικά της πόλης του Απόστολου Ανδρέα ως θρησκευτικού προορισμού. Ήδη έχουμε συζητήσει με τον Μητροπολίτη για έναν εκκλησιαστικό χάρτη της Πάτρας με την ψηφιακή και φυσική δημιουργία εκκλησιαστικού περιπάτου για τους επισκέπτες που θα έχει ως τελικό προορισμό τον Άγιο Ανδρέα. Επίσης, θα επιδιώξουμε συνεργασία και την Μητρόπολη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων για την περαιτέρω ανάδειξη του Μέγα Σπηλαίου, επίσης μοναδικού θρησκευτικού αξιοθέατου που έχουμε στην περιοχή μας.

Από εκεί και πέρα, στις πρώτες ενέργειές μας είναι να στηρίξουμε ακόμη περισσότερο την εξωστρέφεια του Πατρινού Καρναβαλιού, σε συνεργασία και με τον Δήμο Πατρέων. Ήδη το Επιμελητήριο έχει τα προηγούμενα χρόνια συμβάλλει στην ενίσχυση του θεσμού της Πάτρας με πολλές πρωτοβουλίες και χρηματοδοτήσεις δράσεων μέσω προγραμμάτων. Ωστόσο είναι κοινή παραδοχή ότι πρέπει να ενισχυθεί η εξωστρέφεια του Καρναβαλιού και να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες.

Υπάρχουν επίσης στην περιοχή μας τα υπέροχα Καλάβρυτα με τον χειμερινό τουρισμό, όπου θα πρέπει να ενισχύσουμε και την λειτουργία του Χιονοδρομικού, που τα τελευταία χρόνια λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει υποστεί ανατροπές στον προγραμματισμό του (την περσινή χρονιά λόγω έλλειψης χιονιού λειτούργησε σχεδόν μόνο έναν μήνα…) και να ολοκληρωθούν τα έργα βελτίωσης της οδικής πρόσβασης σε αρκετά σημεία.

Έχουμε τον γαστρονομικό και θεματικό Τουρισμό που επίσης μπορούμε να ενισχύσουμε. Γι’ αυτό και στο πρόγραμμά μας προβλέπουμε τη δημιουργία Οινικού Μουσείου στην Αιγιάλεια, Μουσείου Μπύρας, Θεματικού Ιστορικού και Θεματικού Οικολογικού Πάρκου, Πλανητάριου στην Πάτρα καθώς και μόνιμου Εκθεσιακού Κέντρου.

Για όλα αυτά θα έχουμε έτοιμες μελέτες και μπορούμε να τα δημιουργήσουμε σε συνεργασία με Δημους, την Περιφέρεια ή και ιδιώτες και Συλλόγους που μπορούν να ενταχθούν σε φορείς λειτουργίας και αξιοποίησης τέτοιων υποδομών που μπορούν να φέρουν στην περιοχή επισκέπτες και να αναδείξουν περισσότερο την περιοχή μας.

Όλα αυτά μπορούν και πρέπει να γίνουν.  Κυρίως όμως και πάνω από όλα χρειάζεται να έχουμε όλοι κουλτούρα εξωστρέφειας. Από την Περιφέρεια, τους Δήμους, τα Επιμελητήρια και τους Συλλόγους, τους Ξενοδόχους και την Εστίαση.

Αυτή η λογική πρέπει να υπάρχει σε όλους ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και να δυναμώσει το τουριστικό προφίλ της Αχαΐας.

Και αυτή τη λογική υπηρετούμε ως «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ με όραμα».

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Σχόλια

Απόψεις