ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πως το Honda Super Cub κατάκτησε τον κόσμο - Η ιστορία του

Κοινοποίηση
Tweet

Μπορεί μια μικρή μοτοσικλέτα να έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τον Σκαραβαίο και το Corolla;

Η πρόσφατη ανακοίνωση της Honda ότι θα σταματήσει την παραγωγή του θρυλικού Super Cub C50 γέμισε με νοσταλγία και θλίψη ένα μεγάλο μέρος του κοινού της μοτοσικλέτας.

Βλέπετε, το C50, το γνωστό μας στρογγυλοφάναρο, είναι κάτι σαν τοτέμ για τους δικυκλιστές έχοντας συνοδεύσει γενιές και γενιές στην μοτοσικλετιστική τους πορεία.

Από το 1958, αυτή η μικρή μοτοσικλέτα αποτελεί ένα αθάνατο μέρος της ιστορίας της Honda, στολισμένη με εργοστασιακή κόκκινη βαφή. Έχει πουλήσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια τεμάχια σε όλο τον κόσμο, κάτι που κάνει τον Σκαραβαίο της VW και το Corolla της Toyota να μοιάζουν… γατάκια.

 Τη σύλληψη της ιδέας του Honda Super Cub 50 επινοήθηκε ο Τακέο Φουτζισάβα, φίλος και συνεργάτης του Σοϊχίρο Χόντα. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του Super Cub, ο Σοϊχίρο Χόντα ήταν γνωστό ότι φώναζε συχνά «Baka-yaro» που σημαίνει «ηλίθιος ηλίθιος», δείχνοντας ότι όλα έπρεπε να είναι τέλεια σε αυτή τη μοτοσικλέτα.

Εμπνευσμένος από το να βλέπει Ευρωπαίους να κυκλοφορούν με μικρές NSU και Vespa, ο Φουτζισάβα παρουσίασε σχέδια για ένα νέο είδος μοτοσικλέτας. Ήθελε οι οδηγοί ντελίβερι να μπορούν να το χειρίζονται με το ένα χέρι. Παράλληλα έπρεπε να είναι αρκετά ανθεκτικό για τους χωμάτινους δρόμους της Ιαπωνίας και να έχει μέγεθος για αναβάτες όλων των τύπων.


Τέλος, θα έπρεπε η ομάδα μηχανικών να βγάλει τέσσερις φορές την ιπποδύναμη του υπάρχοντος δίχρονου 50 κ.εκ. από την πρώτη στον κόσμο τετράχρονη βαλβίδα κεφαλής. Στην αρχή, η Honda δεν ενδιαφερόταν τόσο, αλλά προτιμούσε να ονειρεύεται τη νίκη στους αγώνες Isle of Man TT.

Ο Φουτζισάβα επέμενε, ο Σοϊχίρο έφερε την πλήρη αφοσίωση του και τελικά η ομάδα δημιούργησε μια σημαντική ανακάλυψη. Το Super Cub 50 πρώτης παραγωγής διέθετε ένα step-through πλαίσιο, έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 50 κ.εκ. που ανέβαζε στροφές στις 9.500 σ.α.λ., ένα ημιαυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων με φυγόκεντρο συμπλέκτη και ένα πλαστικό φέρινγκ για την προστασία του αναβάτη από τον αέρα και τη βρωμιά.

Είχε επίσης ελαστικά 17 ιντσών που ήταν πολύ καλύτερα προσαρμοσμένα σε διαφορετικά εδάφη από τα μικροσκοπικά ελαστικάενός σύγχρονου scooter. Επιπλέον, ο κεντρικός, χαμηλά τοποθετημένος κινητήρας του έδωσε ισορροπία.

Μέχρι το δεύτερο έτος του, το Super Cub αντιπροσώπευε το 60% όλων των εγχώριων πωλήσεων μοτοσικλετών. Ο Φουτζισάβα, ωστόσο, ονειρεύτηκε μεγαλύτερα και έριξε τα μάτια του στον Ειρηνικό. Εκείνη την εποχή, η αγορά μοτοσικλετών στις ΗΠΑ ήταν αξιολύπητα μικροσκοπική, μόλις 60.000 μοτοσικλέτες ετησίως.

Με τη χαμηλή τιμή του και τη φιλική του συμπεριφορά, το Super Cub ήταν ένα ιδανικό παιχνίδι για τους Αμερικανούς καταναλωτές, παρά η ρεαλιστική λύση κινητικότητας που ήταν στην Ιαπωνία. Η καμπάνια στις ΗΠΑ είχε ως μότο «Γνωρίζεις τους καλύτερους ανθρώπους σε ένα Honda» και το Super Cub ξεπέρασε κάθε προσδοκία στις πωλήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τότε πρόεδρος της Honda Αμερικής, Κιχασίρο Καβασίμα, οδηγούσε ο ίδιος τα φορτηγά προκειμένου να προλάβει η εταιρεία τις παραδόσεις στα σημεία πώλησης. Το ίδιο συνέβη όταν το Super Cub έφτασε στην Ευρώπη και στις αγορές της Ασίας που έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής.

Στην Ελλάδα το Honda Super Cub C50 έγινε πολύ γρήγορα το αγαπημένο δίκυκλο των πολιτών. Η απλή του κατασκευή, οι μικρές απαιτήσεις συντήρησης και η χρηστικότητά του το έφεραν στην κορυφή χωρίς πολύ κόπο.

Το «παπί» της Honda αγαπήθηκε όσο κανένα όχημα και έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς αναβατών. Μάλιστα, μεγάλο μέρος του κοινού μυήθηκε στον κόσμο της μοτοσικλέτας στη σέλα ενός Super Cub και ουσιαστικά το Honda έβαλε τις βάσεις στη χώρα μας για μαι συμπαγή κοινότητα μοτοσικλετιστών. Ακόμα και σήμερα σε πολλά χωριά το όχημα μετακίνησης παραμένει το παπί της Honda, ενώ θα βρεις πολλά παρατημένα να σκουριάζουν στην ύπαιθρο, δείγμα ότι μεσουράνησε πριν από μερικές δεκαετίες.

Σήμερα, το Honda Super Cub μοιάζει με έναν γοητευτικό αναχρονισμό, ακόμα μια πινελιά γυαλιστερής αισιοδοξίας. Γεννημένο από την ώθηση του Σοϊχίρο και την τόλμη του Φουτζισάβα, μια μοτοσικλέτα που άλλαξε τον κόσμο στην Ασία, την Ευρώπη και την Αμερική.

ΠΗΓΗ newsmoto.gr

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις