ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τι αλλάζει στο 112 – Η πρώτη μεγάλη αναβάθμιση από το 2014

Κοινοποίηση
Tweet

Το νέο «Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς» θα παρέχει υπηρεσίες, όπως ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού, βιντεοκλήση και «silent button»

Στην αναβάθμιση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 προχωράει η ηγεσία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.

Τη σχετική σύμβαση για το έργο της αναβάθμισης, ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, υπέγραψε την Τετάρτη ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

 Το νέο «Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Εκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς» (112 – Next Generation Emergency Call Management System), θα ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, παρέχοντας, μεταξύ άλλων, αναβαθμισμένες υπηρεσίες, όπως ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού, βιντεοκλήση και «silent button».

«Υλοποιούμε την αναβάθμιση αυτού του εργαλείου σε μια νέα εποχή που θα “βρίσκεται” στο cloud, θα παρέχει υπηρεσίες για ΑμεΑ, θα έχει silent button σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή ομηρίας, θα είναι διαλειτουργικό και άρα θα συνδέει το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία με την Αστυνομία, το Λιμενικό και τις Ενοπλες Δυνάμεις», δήλωσε σχετικά ο κ. Κικίλιας.

Οπως τόνισε, πρόκειται για μια πολύ σημαντική αναβάθμιση του πολύτιμου εργαλείου 112, την πρώτη αναβάθμιση που γίνεται από το 2014, με λειτουργίες και δυνατότητες συμβατές με τις σύγχρονες τεχνολογίες της νέας εποχής.

«Πέντε χρόνια πριν, με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενεργοποιήθηκε το hardware και το software του 112, τεχνολογίας 2014, το οποίο δεν είχε ποτέ ενεργοποιηθεί. Ενα εργαλείο για το έκτακτο, ένα ευρωπαϊκό εργαλείο, ενσωματώθηκε στη φαρέτρα της Πολιτικής Προστασίας. Παρείχε έγκαιρη προειδοποίηση στους συμπολίτες μας, προστάτευσε και έσωσε ανθρώπινες ζωές», ανέφερε επίσης.

Τι αλλάζει στο 112
Μέσω του έργου Next Generation 112 αναβαθμίζεται:

Η δυνατότητα πολυκαναλικής επικοινωνίας με όλους τους πολίτες που βρίσκονται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Η συνεργασία της Μονάδας 5 του ΕΣΚΕΔΙΚ με τους Φορείς Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών σε όλη την επικράτεια.
Το περιβάλλον επικοινωνίας, προσαρμοσμένο και στις ανάγκες των ΑμεΑ.
Ακόμη, το λογισμικό θα υποστηρίζει:

Ανοικτά/Τυπικά πρωτόκολλα επικοινωνίας και πλήρη αμφίδρομη διασύνδεση με υφιστάμενα και μελλοντικά συστήματα διαχείρισης περιστατικών των φορέων έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές.
Θα δημιουργηθούν νέα συστήματα άμεσης διασύνδεσης με τους άλλους φορείς (ΕΛΑΣ, ΕΚΑΒ, ΛΣ) για τη συντονισμένη διαχείριση περιστατικών. Ειδικότερα, το προτεινόμενο σύστημα θα υποστηρίζει πλήρως την υφιστάμενη λειτουργικότητα και θα διασφαλίζει νέες/αναβαθμισμένες λειτουργίες, όπως υπηρεσίες γεωεντοπισμού, σύμφωνα με τις προδιαγραφές μεγάλων κατασκευαστών λειτουργικών συστημάτων κινητής τηλεφωνίας, λειτουργικότητες μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα και tablet), επικοινωνία σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής αλλά μόνο ασύρματο δίκτυο, σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (Silent button) σε έκτακτες καταστάσεις (π.χ. ομηρία), οδηγίες προστασίας ακόμα και όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου.
 
 kathimerini.gr

 
 
 

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις