ART

/

«Λεωφορείο ο πόθος»: Αποθεωτικές κριτικές, δεν θυμόμαστε ξανά κάτι τέτοιο στη θεατρική Αθήνα

Μπακοπούλου Άντυ
andy_bak@hotmail.com
Κοινοποίηση
Tweet

Απανωτά δημοσιεύματα υποκλίνονται στην παράσταση, στην σαρωτική Αλεξία Καλτσίκη ως Μπλανς και στον σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά

Δεν θυμόμαστε τα τελευταία χρόνια τέτοια σύμπνοια εγκωμιαστικών κριτικών και εντυπώσεων για παράσταση στην Αθήνα.

Μιλάμε για 4 και 5 αστέρια αλλά και αναφορές κατηγορηματικά αποθεωτικές, δηλαδή θρίαμβο. Στο θέατρο Προσκήνιο ανέβηκε το πολυπαιγμένο κλασικό αριστούργημα του Τενεσι Ουίλιαμς «Λεωφορείο ο πόθος» και όπως φαίνεται πρόκειται για μια εξαιρετική προσέγγιση. Το συγκλονιστικό ψυχογραφικό και κοινωνικό έργο βρήκε καταρχήν μια ιδανική Μπλανς Ντιμπουά στο πρόσωπο της Αλεξίας Καλτσίκη (την οποία παρακολουθούμε ως ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου στην τηλεοπτική «Παραλία» της Ερτ).

 Ξεχωρίσαμε κάποια κείμενα για να πειστείτε για την ενθουσιώδη υποδοχή.

-Στο elculture.gr (Ελ. Κουτσιλαίου) «Μια παράσταση αναφοράς στο θεατρικό μας γίγνεσθαι. Μια παράσταση ορόσημο. Μια πολύτιμη σκηνική επαναδιατύπωση που την κατατάσσει ανάμεσα στις σημαντικότερες παραστάσεις που έχουν γίνει από τη γραφή του έργου μέχρι σήμερα. Η υποκριτική κατάθεση της Αλεξίας Καλτσίκη στον ρόλο της Μπλανς Ντυμπουά είναι μία από τις σημαντικότερες στην ιστορία του ρόλου. Σε διεθνή εμβέλεια. Ένα σκηνικό σπαρακτικό ποίημα».

-Αθηνόραμα (Τ. Καραογλου) «Μπορούμε να μιλάμε για τη σημαντικότερη σύγχρονη παράσταση του «Λεωφορείου ο Πόθος»; Απ’ όσες παίχτηκαν την τελευταία εικοσιπενταετία απαντάω εμφατικά ναι. Ο Δημήτρης Καραντζάς παρέδωσε ένα σκηνικό αριστούργημα και το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα δύσκολο έργο, το οποίο, επιπλέον, κουβαλάει μια μυθολογία, κάνει το εγχείρημα ακόμη πιο σημαντικό. Προφανώς δεν υπάρχουν στην παράσταση ηθογραφικές νότες και γλυκερές ωραιοποιήσεις, ειδικά στην απόδοση της κλονισμένης προσωπικότητας της Μπλανς, όπως δεν υπάρχει η φυσιογνωμική ταύτιση του Κοβάλσκι με ένα μάτσο αρσενικό τύπου Μπράντο…  Είδαμε επιτέλους μια σκηνική ανάγνωση που έχει ανιχνεύσει το ταξικό στοιχείο κι έτσι απέδωσε τις βίαιες αρσενικές συμπεριφορές ως απόρροια των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών και όχι ως κούφιες επιδείξεις ανδρισμού. Η Αλεξία Καλτσίκη αιχμαλώτισε σε κάθε εκατοστό της μια ηρωίδα που είναι πολλοί ψυχισμοί μαζί»

-Στο culturenow.gr (Γ. Παπαγγιαννάκης) «Η Αλεξία Καλτσίκη σπαρακτική, δονούμενη, γοητευτική και κάποτε αποκρουστική, πάσχον σώμα και την ίδια στιγμή αερικό, παραδίδει μια Μπλανς Ντυμπουά-έργο τέχνης. Η οπτική του Καραντζά δεν περιορίζεται στη δημιουργία ταμπλώ καταστάσεων με ζωηρά χρώματα που προκαλούν οριζόντια αισθητικές εντυπώσεις. Στοχεύει βαθύτερα, αναδεικνύοντας την κοινωνική και πολιτική διάσταση της τρέλας, τη στέρηση ζωτικών χώρων και την ανεπάρκεια του πολιτισμού εκείνου που ευαγγελίζεται τάξη και καθαρογραμμένες λύσεις, ενώ, στην πραγματικότητα, κυοφορεί υπαρξιακές κρίσεις, ψυχική ασφυξία, απροσπέλαστα αδιέξοδα. Ο ρεαλισμός που λαξεύει ο Δημήτρης Καραντζάς παρουσιάζει εικόνες σάρκινες, ανάγλυφες, διαυγείς, χειροπιαστές, παλλόμενες, επιτρέποντας στον ποιητικό οίστρο του Ουίλιαμς να υπάρχει και να αναπνέει».

-Στο iefimerida.gr (K. Aνέστη) «Η Μπλανς είναι μελαχρινή, το μεταξωτό της φόρεμα τσαλακωμένο, ο Στάνλεϊ είναι αδύνατος, μικροσκοπικός νευρώδης, το σπίτι της Νέας Ορλεάνης είναι πνιγηρό.Η Μπλανς θέλει μαγεία είναι όμως ο ρεαλισμός του Τενεσί Ουίλιαμς αυτός που αχνίζει στο «Λεωφορείο ο Πόθος» που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς 140 λεπτά κράτησε η παράσταση και όταν ολοκληρώθηκε, μετά τα χειροκροτήματα κοίταξα το ρολόι και ξαφνιάστηκα, νόμιζα ότι έχουν περάσει μόλις 50 λεπτά, τόσο πυκνή και χυμώδης είναι… ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός».

-Στο news24/7 (Γ. Οικονόμου) «Η ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη στον κεντρικό ρόλο είναι πραγματικά καθηλωτική. Η έμπειρη ηθοποιός ενσαρκώνει με μοναδικό τρόπο τη Μπλανς, μια ξεπεσμένη αριστοκράτισσα, που εισβάλλει στην καθημερινότητα του ζεύγους Κοβάλσκι – Στέλλα σαν ξωτικό, αλλά και σαν χειροβομβίδα, έτοιμη να ανατρέψει τις ισορροπίες… Μια από τις κορυφαίες θεατρικές εμπειρίες της χρονιάς».

-Στο οanagnostis.gr (Ο. Σελλά) «Στην παράσταση του Δημήτρη Καραντζά, στο θέατρο «Προσκήνιο» είδαμε αλλιώς (επειδή φωτίστηκαν αλλιώς) την Μπλανς Ντυμπουά, τον Στάνλεϊ Κοβάλσκι, τη Στέλλα, τον Μιτς… Σαν ανθρώπους που σίγουρα έχουμε συναντήσει, που ζουν δίπλα μας, στη γειτονιά μας, ίσως και στην πολυκατοικία μας. Η Αλεξία Καλτσίκη μια ιδανική Μπλανς αυτού του σύμπαντος, στην πιο ώριμη στιγμή της, ο Άρης Μπαλής μας έπεισε απολύτως ότι είναι ένα πληγωμένο τσογλάνι,  ο Μιτς, του για ακόμα μια φορά θαυμάσιου Βασίλη Μαγουλιώτη, είναι οι διστακτικοί και υποταγμένοι άνθρωποι αυτού του κόσμου, που ζουν πάντα χαμηλόφωνα».

Ειδήσεις Τώρα

Θέλετε να μοιάζετε με Chanel girl στο ρεβεγιόν; Cat eye στην υπερβολή του!

Design hotels σε Τζια και Φολέγανδρο στον ετήσιο οδηγό ξενοδοχείων του Tatler, δείτε ποια

Καλλιπάτειρα: Το σινεφίλ κάλεσμα ήταν μια μεγάλη «αγκαλιά» για τους ανθρώπους με αναπηρία 

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Best View