ART

/

Είδαμε το «Maria»: Δεν «βλέπεις» την Κάλλας, αλλά την Τζολί στα καλύτερά της

Μπακοπούλου Άντυ
andy_bak@hotmail.com
Κοινοποίηση
Tweet

Το πολυσυζητημένο βιογραφικό φιλμ είναι αργόσυρτο, γεμάτο φλας μπακ και διάσημες άριες

Πήγαμε- καθυστερημένα- στο πολυσυζητημένο βιογραφικό φιλμ «Maria» με την super star Αντζελίνα Τζολί. Και μας ικανοποίησε πρωτίστως αισθητικά, αλλά και επειδή η πανέμορφη ηθοποιός  εμφανίζεται όντως στο ρόλο της ζωής της. Λιγότερο «ποζέ» από ότι συνηθίζει, «τσαλακώνεται», λυγίζει και παίζει με βάθος για πρώτη φορά προσφέροντας συγκίνηση.

Ειδικά στην άρια πριν πεθάνει, στη φανταστική σκηνή όπου μαζεύεται κόσμος κάτω από το παριζιάνικο μπαλκόνι της,  κορυφώνει την κραυγή της τραγικότητας της ζωής της αξεπέραστης ντίβας της όπερας. Στο κατώφλι των 50 της χρόνων, η star αποδεικνύει το υποκριτικό της ταλέντο, κάτι που είχε να συμβεί από τα 25 της, στην  ταινία για την ψυχική υγεία «Το κορίτσι που άφησα πίσω».

Ο σκηνοθέτης Πάμπλο Λορέν παρουσιάζει μια ταινία με αργούς ρυθμούς- που ενδέχεται να κουράσει μεγάλο κομμάτι θεατών. Εστιάζει στην μονότονη καθημερινότητα της Κάλλας, λίγο πριν πεθάνει, στο αρχοντικό διαμέρισμα όπου ζει στο Παρισι, με την μαγείρισσα και τον βοηθό της. Εχει χάσει την θεσπέσια φωνή της και ακροβατεί ανάμεσα στην κατάθλιψη, τις αναμνήσεις, τις παραισθήσεις

 Οσα έχουν συμβεί «παρελαύνουν» ως φλας μπακ. Η στερημένη νιότη στην Αθήνα, οι καλλιτεχνικοί θρίαμβοι στην Ιταλία, οι ευτυχισμένες στιγμές στο Αιγαίο και τη θαλαμηγό «Χριστίνα».  Ο Ωνάσης σκιαγραφείται ως άξεστος και ματαιόδοξος αρχαιοκάπηλος. Η αδίστακτη μητέρα της  (που ενσαρκώνει η Λυδία Κονιόρδου) λέει μόλις δυο ατάκες (αποκαλύπτοντας πως «πρόσφερε» την κόρη τους στους Γερμανούς για να τους τραγουδάει και να προσφέρει σεξ). Η νεαρή Ελληνίδα ηθοποιός Αγγελίνα Παπαδοπούλου που υποδύεται τη νεαρή Κάλλας έχει πιο μεστή παρουσία στη συρραφή των αναμνήσεων.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΞΕ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΘΟΥΝ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ, ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΤΖΟΛΙ

Σε γενικές γραμμές, η ταινία κυλάει με σκεπτικό βίντεο κλιπ χωρίς να στερείται δυνατών στιγμών. Ο σκηνοθέτης δεν ακολούθησε την τακτική των θεαματικών μεταμορφώσεων που κάνουν θραύση στο Χόλιγουντ. Προφανώς δεν τόλμησε να αγγίξει την ομορφιά της Τζολί π.χ. να της βάλει μαύρους φακούς, μαύρα μαλλιά ή προσθετικά προσώπου για να μοιάζει πραγματικά στην Κάλλας. Επέλεξε να εστιάσει στο iconic βεστιάριό της σοπράνο και στο μεγαλοαστικό life style της με εκπληκτικές λεπτομέρειες και βέβαια στις κινήσεις, στις χειρονομίες της, τον τρόπο που τραγουδούσε κλπ. Η Τζολί αναδεικνύει όλα αυτά με το παραπάνω, χάρη στην εύθραυστη, αέρινη φιγούρα της και το μοναδικό της πρόσωπο. Συν ότι νιώθει ουσιαστικά όλα την ιστορία. 

Θα λέγαμε ότι «μαθαίνουμε» για την Κάλλας, τη θαυμάζουμε, συμμεριζόμαστε την πτώση της και την κλονισμένη ψυχοσύνθεσή της, αλλά όχι δεν την «βλέπουμε» τελικά. Πρόκειται ωστόσο για ένα φιλμ αξιώσεων που ευχαριστηθήκαμε που το είδαμε.

Ειδήσεις Τώρα

7Epta: Συνδιάζοντας την παραδοσιακή γνώση της αργυροχρυσοχοΐας με μια προοδευτική ματιά

Πρόωρη συνταξιοδότηση το 2025: Ποιοι ασφαλισμένοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη πριν τα 62

Τα 10 ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Best View