ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Νότια Κορέα: Επιθεωρήσεις στα Boeing 737-800 μετά την τραγωδία

REUTERS/Kim Soo-hyeon

Κοινοποίηση
Tweet

Με πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης κι άλλο αεροσκάφος της Jeju Air

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air, το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη την Κυριακή (29.12.24) στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα, σε ένα αεροπορικό δυστύχημα που άφησε πίσω του 179 νεκρούς.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της πρωτεύουσας της Νότιας Κορέας, της Σεούλ, για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα Δευτέρα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, μία είδηση που έγινε γνωστή λίγες ώρες μετά το αεροπορικό δυστύχημα στην πόλη Μουάν.

«Δεν οφείλεται σε πουλιά η συντριβή του αεροσκάφους»
 Σοβαρά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν όσο περνούν οι ώρες για το τι τελικά συνέβη με την πτήση της Juju Air και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτυλίχθηκε το αεροπορικό δυστύχημα στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα, που οδήγησε στο θάνατο 179 από τους 181 επιβαίνοντες του αεροπλάνου. Το αεροπλάνο, Το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από την Μπανγκόκ στη Νότια Κορέα, όπως έχουν δείχνουν βίντεο από τη στιγμή του αεροπορικού δυστυχήματος, επιχείρησε προσγείωση με την «κοιλιά». Ωστόσο, «γλίστρησε» στον διάδρομο προσγείωσης και προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοίχο. 

Στο ερώτημα εάν πουλιά προκάλεσαν τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air επιχειρούν να απαντήσουν οι ειδικοί, που εξετάζουν τα μαύρα κουτιά. Εμπειρογνώμονες μιλώντας στο Reuters φαίνεται να αμφισβητούν την αρχική εκτίμηση ότι το αεροσκάφος Boeing BA.N 737-800 χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών. «Γιατί οι πυροσβέστες δεν έριξαν αφρό στον διάδρομο προσγείωσης; Γιατί δεν ήταν παρόντες όταν το αεροπλάνο έπεσε; Και γιατί το αεροσκάφος έπεσε τόσο μακριά στον διάδρομο; Και γιατί υπήρχε ένας τοίχος από τούβλα στο τέλος του διαδρόμου;» είπε ο συντάκτης της Airline News, Τζέφρι Τόμας.

Ευτυχώς, το αεροσκάφος επέστρεψε στο αεροδρόμιο και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.

Εν τω μεταξύ οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Ωστόσο, ειδικοί αναλυτές εκτιμούν πως απαιτούνται περισσότερα στοιχεία, προτού οι τοπικές Αρχές καταφέρουν να έχουν μία απάντηση για το τι τελικά συνέβη πριν από την προσγείωση του αεροσκάφους. Οι πρώτες αμφισβητήσεις των ειδικών ήρθαν μετά τις δηλώσεις του Lee Jeong-hyun, επικεφαλής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Muan, ο οποίος ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους για την τραγωδία ανέφερε ότι η αιτία του συγκλονιστικού δυστυχήματος «υπολογίζεται ότι ήταν το χτύπημα πουλιού ή η κακοκαιρία». Ωστόσο, τα πλάνα της συντριβής έδειξαν καθαρό ουρανό εκείνη την ώρα.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα αεροπορικά δυστυχήματα προκαλούνται συνήθως από ένα κοκτέιλ παραγόντων και μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνδυάσει τη σειρά των γεγονότων εντός και εκτός του αεροπλάνου. Ο David Soucie, πρώην επιθεωρητής ασφάλειας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας, είπε ότι «η κερδοσκοπία είναι ο χειρότερος εχθρός ενός ερευνητή».

Σύνηθες φαινόμενο το χτύπημα από πουλιά
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες φαίνεται απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα προσγείωσης.«Ένα χτύπημα πουλιών δεν είναι ασυνήθιστο. Συμβαίνουν πολύ πιο συχνά, αλλά συνήθως δεν προκαλούν την απώλεια ενός αεροπλάνου από μόνα τους», είπε ο Τόμας.

«Δεν έχω δει ποτέ ένα χτύπημα πουλιού να εμποδίζει το σύστημα προσγείωσης», ανέφερε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας των αεροπορικών εταιρειών, Τζέφρι Ντελ.

Ο Αυστραλός σύμβουλος αεροπορίας Trevor Jensen είπε ότι οι πυροσβεστικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης θα έπρεπε να ήταν κανονικά έτοιμες για προσγείωση, με την «κοιλιά» του αεροπλάνου. Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες CFM International, εάν τα είχε ρουφήξει.

Ωστόσο σύμφωνα με τους ειδικούς οι κινητήρες δεν θα σταματούσαν αμέσως και οι πιλότοι θα είχαν λίγο χρόνο να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, είπε ο Dell.

Σύμφωνα με τους ίδιους σε ανάλογες περιπτώσεις τα αεροσκάφη κατεβαίνουν με ελάχιστα καύσιμα, οι πυροσβέστες ρίχνουν αφρό στο διάδρομο και η προσγείωση γίνεται στο πιο απομακρυσμένο άκρο του διαδρόμου. Αφού ο πύργος ελέγχου εξέδωσε την προειδοποίηση για χτυπήματα πτηνών και οι πιλότοι δήλωσαν το Mayday, προσπάθησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών.

«Κατά τη διαδικασία προσγείωσης χτύπησε σε μια εγκατάσταση ασφαλείας πλοήγησης που ονομάζεται εντοπιστής και συγκρούστηκε με τον τοίχο», είπε ο αξιωματούχος. Εκπρόσωπος της Jeju Air αρνήθηκε να σχολιάσει την αιτία του δυστυχήματος κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων Τύπου, λέγοντας ότι διεξάγεται έρευνα.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μίας πολιτικής έρευνας για τη συντριβή και θα εμπλέξει αυτόματα το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το αεροπλάνο. Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε στις 11:30 π.μ. (02:30 GMT), περίπου δυόμισι ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο βρέθηκε στις 14:24, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας. «Η συσκευή εγγραφής φωνής θα παρέχει πιθανώς την πιο ενδιαφέρουσα ανάλυση για το τι συνέβη σε αυτό το τραγικό δυστύχημα».

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις