Νέα στοιχεία για την παρουσία εύφλεκτων υγρών
Λίγες ημέρες πριν συμπληρωθούν 2 χρόνια από την τραγωδία στα Τέμπη, τα νέα βίντεο που βλέπουν το φως της δημοσιότητας έρχονται να ανοίξουν νέο κύκλο συζητήσεων, με ερωτήματα αλλά και νέα στοιχεία.
Τα νέα βίντεο από κάμερες ασφαλείας, στα οποία φαίνεται η εμπορική αμαξοστοιχία λίγο πριν από τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη, έχουν κατατεθεί στον Εφέτη ανακριτή Λάρισας. Δόθηκαν από την εταιρεία φύλαξης – βιντεοεπιτήρησης των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ, Interstar Security…
Σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο της εταιρείας, Βασίλη Καπερνάρο, στα συγκεκριμένα βίντεο φαίνεται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία, δεν μετέφερε κάτι άλλο εκτός από το καταγεγραμμένο φορτίο.
Με πολλούς να αναρωτιούνται γιατί τα συγκεκριμένα βίντεο εμφανίστηκαν τώρα, 2 χρόνια μετά την τραγωδία, ο κύριο Καπερνάρος σε ανακοίνωσή του, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι μέχρι πρότινος δεν είχε ζητηθεί το υλικό για την εμπορική αμαξοστοιχία.
«Δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία…»
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της εταιρίας security:
1. Ό,τι ζητήθηκε από τις αρμόδιες αρχές, δόθηκε σε άμεσο χρόνο 2 ή 3 ημερών ανάλογα του όγκου δεδομένων των βίντεο ή το γεωγραφικό σημείο από το οποίο έπρεπε να συλλέξουμε τον σκληρό δίσκο του αντίστοιχου καταγραφικού καμερών. Δεν υπήρξε ποτέ καμία καθυστέρηση, πόσο μάλλον 1,5 ή 2 ετών όπως κυκλοφόρησε στις ειδήσεις.
2. Τα καταγραφικά των καμερών είναι ρυθμισμένα βάσει της νομοθεσίας, στις 15 ημέρες εγγραφής. Στη συνέχεια γίνεται επανεγγραφή πάνω από το υπάρχον υλικό. Τα καταγραφικά είναι περιουσία του ΟΣΕ και χωρίς νομική εντολή, δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τροποποίηση στη ρύθμιση αυτή, ή εξαγωγή βίντεο.
3. Η εταιρία κατέβαζε και χορηγούσε εντός των 15 ημερών, ΜΟΝΟ τα βίντεο που ζητούσαν οι αρμόδιες αρχές και τα οποία εκείνο το χρονικό διάστημα (από τις 28/02/23 και μέχρι και 15 μέρες μετά), αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο την επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο 15νθήμερο.
4. Παρ’ όλα αυτά, όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε, εντός του ανωτέρω 15νθημέρου και συγκεκριμένα στις 02/03/23 και 09/03/23, χειριστής του Επιχειρησιακού Κέντρου της εταιρίας, κατέβασε 3 βίντεο από 2 σημεία τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ και δεν αποτελούν Σιδηροδρομικό Σταθμό. (Διευκρινίζεται ότι όλα τα βίντεο τα οποία ζητήθηκαν από την εταιρία, αφορούσαν τα αποκλειστικά και μόνο σημεία των Σιδηροδρομικών σταθμών και όχι άλλες εγκαταστάσεις).
5. Τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξε ενδελεχέστατη έρευνα για το θέμα σε σχέση με τη σύνθεση και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας η οποία βγήκε στη δημοσιότητα. Η Διοίκηση της εταιρίας τόσο λόγω της επικαιρότητας όσο και σε συνέχεια της λανθασμένης ονομασίας του σημείου που είχε περιληφθεί στην σχετική παραγγελία του Εφέτη Ανακριτή, για τη χορήγηση των σκληρών δίσκων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης αντί του Εμπορευματικού Σταθμού (όπως εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι εννοούσαν και όπως προκύπτει και από τη σχετική αλληλογραφία), έδωσε ρητή εντολή να ερευνηθούν όλοι οι υπολογιστές καθώς και οι 889 κάμερες του Επιχειρησιακού Κέντρου που χρησιμοποιούνται για την απομακρυσμένη λήψη αρχείων, μήπως τυχόν και υπάρχει κάποιο επιπλέον αρχείο καταγραφής σχετικό με την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο ενδεχομένως δεν έχει ζητηθεί από τις αρχές που διενεργούν την ανάκριση.
Κατά την έρευνα αυτή βρέθηκαν τα τρία αρχεία (βιντεοληπτικό υλικό) τα οποία προέρχονται από κάμερες, υλικό από τις οποίες ουδέποτε μας ζητήθηκε και από κανέναν και απεικονίζουν καθαρά τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, λίγο πριν τη σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία. Η εταιρία άμεσα δια του πληρεξουσίου δικηγόρου της και με δική της πρωτοβουλία, παρέδωσε στον Εφέτη Ανακριτή όλα όσα ήδη είναι γνωστά ως παραδοθέντα στη Δικαιοσύνη, σε σχέση με την έρευνα που διεξάγεται.
Η άποψη των τεχνικών συμβούλων
Από την πλευρά ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών των θυμάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης, αναφέρει: «Όταν δημοσιεύτηκε η έκθεση της 15ης Μαΐου του 2024 στην οποία για πρώτη φορά με τόση λεπτομέρεια αναφερόμαστε στους υδρογονάνθρακες και υπολογίζαμε περίπου πού μπορεί να είναι τοποθετημένοι, μετά από λίγο καιρό υπήρξε πάλι ένα βίντεο το οποίο έδειχνε, επειδή υποθέταμε ότι είναι στο 4ο βαγόνι, ένα βίντεο το οποίο έδειχνε το 4ο βαγόνι να πηγαίνει να έρχεται και να μην υπάρχει τίποτα επάνω. Στη συνέχεια, αυτό το βίντεο απεδείχθη ότι ήταν μούφα».
«Στο βίντεο που βλέπουμε υπάρχει χώρος που θα μπορούσε να φιλοξενήσει τις ποσότητες που αναζητούμε. Εμείς δεν βασιζόμαστε σε ένα βίντεο. Η εκτίμηση της ποσότητας προέρχεται από άλλες διεργασίες. Δεν είναι όλα ένα βίντεο», είπε ο πραγματογνώμονας, Κώστας Λακαφώσης.
Για τη γνησιότητα του βίντεο αναμένεται να αποφανθούν οι αρμόδιες αρχές, ενώ ερωτήματα εγείρει ο χρόνος παράδοσής του υλικού καθώς σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο, Βασίλη Κοκοτσάκη, τον Αύγουστο του 23’ η ίδια εταιρεία υποστήριξε ότι ο σκληρός δίσκος είχε επανεγγραφεί και τα βίντεο δεν υπήρχαν.
Το ντοκουμέντο που «δείχνει» εύφλεκτο υλικό
Νέες αποκαλύψεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών φέρνει στο φως της δημοσιότητας δημοσίευμα της εφημερίδας Real στο οποίο δείχνει μία φωτογραφία - ντοκουμέντο από τη στιγμή που το δεύτερο βαγόνι της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας έχει ήδη τυλιχθεί στις φλόγες.
Πρόκειται για το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο
Συγκεκριμένα, είναι το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο και στο οποίο, σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων, έχασαν τη ζωή τους τα 27 από τα 57 θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, την ίδια στιγμή ο μετασχηματιστής του Intercity, ο οποίος περιέχει τα έλαια σιλικόνης, παραμένει σχεδόν άθικτος. Λίγο μετά τη σύγκρουση και ενώ το δεύτερο βαγόνι τυλίχθηκε στις φλόγες, ο μετασχηματιστής παραμένει άθικτος.
Η εικόνα, αυτή που επεξεργάστηκαν ειδικοί με τη χρήση ΑΙ, αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα ότι οι εκρήξεις που ακολούθησαν τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκαν όχι από τα έλαια σιλικόνης αλλά από κάποιο άλλο εύφλεκτο φορτίο το οποίο δεν είχε ποτέ δηλωθεί.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω φωτογραφία που έχουν στα χέρια τους οι δικαστικές Αρχές αποτελεί μέρος της δικογραφίας για τις ευθύνες της τραγωδίας.
Επιπρόσθετα, οπως ανέφερε σε δημοσίευμά της η εφημερίδα την περασμένη εβδομάδας το κλιμάκιο των επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Γάνδης το οποίο διερευνά τα αίτια της τραγωδίας, οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετάφερε μεταξύ 3,5 και 4 τόνων πτητικών υδρογοναθράκων.
Παράλληλα, στο δημοσίευμα αναφερεται ένα νεό στοιχείο ότι ως αποτέλεσμα της έκρηξης, στο βαγόνι-εστιατόριο του Intercity προκλήθηκε φωτιά που μαίνονται για συνολικά 12 ώρες.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr