Συνεδριάσεις του πενταλέπτου, απαξίωσή τους, δράση και αποφάσεις εν κρυπτώ καταγγέλλουν οι Μαριάννα Σταματιάδου, Γιώργος Αγγελόπουλος και Εύα Αθανασοπούλου
Την παραίτησή του υπέβαλλε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Γιάννης Καλατζόπουλος.
Η παραίτηση έγινε γνωστή μόλις χθες Κυριακή, παρότι αυτή είχε υποβληθεί από τις 6 Μαρτίου και αφού προηγουμένως υπήρξε συνάντηση με τον Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη στα μέσα Δεκεμβρίου, την ίδια στιγμή που τα μέλη του Διοικητικού Συμβούλιου του ΔΗΠΕΘΕ, δηλώνουν ότι ουδέποτε τους γνωστοποιήθηκαν τα παραπάνω και όταν σε συνεδρίασή τους, την Παρασκευή, η πρόεδρος Λυδία Καραθανασοπούλου, ρωτήθηκε αν συμβαίνει κάτι με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Μιλώντας, στο thebest.gr τρία από τα μέλη του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ για το ζήτημα που έχει προκύψει αναφέρουν:
Μαριάννα Σταματιάδου: «Δεν τους ενδιαφέρει το θέατρο, δεν το θέλουν»
«Το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας, δημιουργήθηκε το 1989, με υπογραφή ανάμεσα στο Δήμο Πατρέων και στο Υπουργείο Πολιτισμού. Ήταν το καλύτερο ΔΗΠΕΘΕ στην χώρα, με πάρα πολλές παραστάσεις και πάρα πολλούς γνωστούς ηθοποιούς. Παραστάσεις είχαν πάει στην Επίδαυρο και σε όλη την Ελλάδα. Όλα αυτά, μέχρι τον τελευταίο καιρό, που η παρούσα δημοτική αρχή, έχει αγνοήσει τελείως το θέατρο, δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τον πολιτισμό. Μην ξεχνάμε ότι ο πολιτισμός, σε εποχές κρίσεως και μάλιστα οικονομικής, είναι το φάρμακο. Το θέατρο έχει καταρρακωθεί. Όλοι οι καλλιτεχνικοί διευθυντές, οι οποίοι ήρθαν, ουσιαστικά εκδιώχθηκαν και το θέατρο δεν λειτουργεί καθόλου τον τελευταίο καιρό. Ιδιαίτερα, με τον τελευταίο καλλιτεχνικό διευθυντή, τον κ. Λουκά Θάνο, το θέατρο έπεσε στα τάρταρα. Ο καινούργιος καλλιτεχνικός διευθυντής, ο κ. Καλατζόπουλος, ο οποίος ουσιαστικά είχε επιλεγεί από τη δημοτική αρχή, δεν ήταν επιλογή του διοικητικού συμβουλίου και ήταν ένας άνθρωπος του οποίου δεν ήξερα τη δράση του αλλά αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ ικανός και είχε εμπειρία όσον αφορά τη διοίκηση διότι είχε υπάρξει και πρόεδρος του ΣΕΗ και στα διοικητικά συμβούλια του Εθνικού Θεάτρου. Απεδείχθη επίσης, ότι και ως σκηνοθέτης και ως καλλιτεχνικός διευθυντής έκανε, όσο μικρό χρονικό διάστημα ήταν εδώ, πάρα πολύ καλή δουλειά. Και μάλιστα, ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης αλλά και ως καθηγητής της σχολής ηθοποιών του ΔΗΠΕΘΕ δεν πήρε ποτέ χρήματα, παρά μόνο με χρήματα του καλλιτεχνικού διευθυντή. Αυτό σημαίνει, ότι είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος αγαπά το θέατρο.
Σε ό, τι αφορά την παραίτησή του, είχε στείλει ένα υπόμνημα στον δήμαρχο από τον Δεκέμβριο όσον αφορά τι πρέπει να γίνει στο θέατρο. Και ένα από τα σημαντικά θέματα, είναι ότι δεν υπάρχει χώρος. Επίσης, λέει, ο κ. Καλατζόπουλος είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά άτομα στο προσωπικό του θεάτρου, τα οποία αμείβονται από τα χρήματα που παίρνουμε από το υπουργείο και αυτά είναι λίγα, 80.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα χρήματα έρχονται από το δήμο, αλλά εάν αυτά τα χρήματα δεν χρησιμοποιηθούν σωστά δεν μπορούμε να έχουμε καλές παραγωγές. Κάναμε απίστευτες παραστάσεις και το ξέρει όλη η Πάτρα και ξαφνικά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα; Είναι αστείο. Τότε παίρναμε επιχορηγήσεις από ανθρώπους της πόλης, τώρα δεν θέλουν, δεν τους ενδιαφέρει.
Φεύγοντας ο καλλιτεχνικός διευθυντής, ο οποίος έχει υποβάλλει την παραίτησή του, από τις 6 Μαρτίου, το διοικητικό συμβούλιο δεν ενημερώθηκε, είναι σα να μην υπάρχει. Δηλαδή, το μόνα πρόσωπα που υπάρχουν είναι η πρόεδρος και ο δήμαρχος, εμείς οι υπόλοιποι είμαστε διακοσμητικά στοιχεία και δεν πρέπει να ενημερωνόμαστε; Την Παρασκευή, έγινε ένα Δ.Σ. που είχε πάρα πολύ μικρή διάρκεια, του 5 λεπτου, το οποίο ασχολήθηκε -παρότι υπήρχε η επιστολή παραίτησης του καλλιτεχνικού διευθυντή. Ήταν το Άρμα Θέσπιδος και μιλάμε για το έργο «Η Λοκαντιέρα», που ο πρωταγωνιστικός ρόλος είναι της Μιραντολίνας. Για αυτόν τον ρόλο, λοιπόν, δεν θα γίνει οντισιόν γιατί έχει ήδη βρεθεί και θα γίνουν οντισιόν μόνο για τους δυο ανδρικούς ρόλους. Με αυτό ασχολήθηκε το ΔΣ την Παρασκευή, ενώ υπήρχε ήδη η παραίτηση.
Το θέατρο μένει ακέφαλο, μέχρι να κινηθούν όλες οι διαδικασίες για να έχουμε νέο καλλιτεχνικό διευθυντή. Δεν το θέλουν, το θέατρο».
Γιώργος Αγγελόπουλος: «Κανένας σεβασμός στο διοικητικό συμβούλιο»
«Η ενημέρωση που έχω, καθώς δεν ήμουν παρών στη συνεδρίαση της Παρασκευής, είναι ότι παρόλο που ρωτήθηκε η πρόεδρος, τι συμβαίνει με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, η απάντησή της ήταν «κανένα πρόβλημα». Αυτό εκ των πραγμάτων σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στο διοικητικό συμβούλιο. Επίσης, να πούμε ότι, ενημέρωση στα διοικητικά συμβούλια, γενικότερα δεν υπάρχει, δηλαδή είναι πολύ σύντομες οι συνεδριάσεις. Ο κ. Καλτζόπουλος, παρότι είχαμε πει, ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να έρθει στο Δ.Σ. να μας ενημερώσει και να συζητήσουμε μαζί του, να μας πει ποιες είναι οι προοπτικές του και τι σχεδιάζει, αυτό δεν συνέβη ποτέ. Βέβαια δεν ξέρω ποιανού είναι η ευθύνη, που δεν ήρθε, αν είναι του ίδιου ή της προέδρου.
Σε ό,τι αφορά το οικονομικό, είναι δεδομένο, ότι τα έσοδα του ΔΗΠΕΘΕ, δεν διαφοροποιούνται κάθε χρόνο όσον αφορά την επιχορήγηση του υπουργείου και μάλιστα είναι μια επιχορήγηση η οποία είχε θεσμοθετηθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το 2015. Από ‘κει και έπειτα, η πρόεδρος, μας ενημέρωσε σε μια συνεδρίαση ότι ο Δήμος φέτος θα έβαζε περισσότερα χρήματα αλλά δεν ξέρω αν αυτό ισχύει. Η δε δήλωση του καλλιτεχνικού διευθυντή, ότι το 85% των χρημάτων, πηγαίνει σε διοικητικές υποχρεώσεις (μισθούς κτλ) και το 15% μένει για καλλιτεχνικό έργο, από μόνο του είναι τραγικό».
Εύα Αθανασοπούλου: «Θεωρούν άχρηστη την παρουσία μας»
«Οι κινήσεις της προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ και βεβαίως του Δημάρχου, είναι αυτό που απασχολεί. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, έκρινε και σωστά έπραξε να ενημερώσει την πολιτική ηγεσία. Όμως, το θέμα είναι πότε έγινε αυτό και γιατί εμείς ως μέλη του Δ.Σ. ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ. Κάναμε αναφορά στο θέμα, στην συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής 14/3 και μας καθησύχασαν ότι όταν υπάρχουν εξελίξεις θα τις μάθουμε. Και από τα ΜΜΕ μάθαμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί το ΔΗΠΕΘΕ εδώ και εβδομάδες. Αυτό σημαίνει ότι ως αντιπολίτευση, δεν γινόμαστε σεβαστ0, ως διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ μας σπρώχνουν στην άκρη των εξελίξεων και εμμέσως μεταφέρεται το μήνυμα ότι θεωρούν άχρηστη την παρουσία μας. Αυτό σημαίνει, κατάλυση της δημοκρατίας, των θεσμών κτλ κτλ. Η πικρία μας, είναι πολύ μεγάλη, θεωρούν ότι είναι άκαιρο και αψυχολόγητο και περισσότερο αντανακλά τις φοβίες της πολιτικές και άλλες αρρυθμίες που σχετίζονται με την κεφαλή της διοίκησης, δηλαδή την πρόεδρο και τον τρόπο που δρομολογούνται τα πράγματα και καθόλου με εμάς τα μέλη του ΔΣ καθώς απ’ όλους υπάρχει μεγάλη διάθεση να βοηθήσουμε και αυτό φαίνεται απ’ όλες τις ψηφοφορίες σε όλα τα θέματα που έρχονται και τα περισσότερα από τα οποία τα περνάμε ομόφωνα.
Σε ό, τι αφορά τα χρήματα, οι προϋπολογισμοί είναι χαμηλοί και αυτό είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Αυτός που αναλαμβάνει πρέπει να έχει πλάνο, πώς θα βρει χρήματα, πώς θα διεκδικήσει, πώς θα συμμετέχει σε προγράμματα ή πώς θα διαφωτίσει τι είναι εφικτό και τι δεν είναι να γίνει με αυτά τα χρήματα. Όταν εμάς μας καθησυχάζουν ότι τα πράγματα έχουν καλώς, η αγωνία είναι πολύ μεγαλύτερη αφού δεν υπάρχει διαφάνεια και αλήθεια.
Σε σχέση με τον κ. Καλατζόπουλο, ελπίζω να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας, του εύχομαι τα καλύτερα. Είχαμε μια άριστη συνεργασία, μαζί του, τους μήνες που ήταν στο «τιμόνι» ως καλλιτεχνικός διευθυντής. Από κει και πέρα, πολύ φοβάμαι ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλοι λόγοι. Όταν κανείς δεν γνωρίζει την αλήθεια, αρχίζει να υποθέτει και από κει και πέρα, οι υποθέσεις είναι πάρα πολλές. Μπορεί να υπήρξαν προσωπικές συγκρούσεις γιατί για το μπάτζετ το ήξερε ο κ. Καλατζόπουλος από την αρχή ή υπήρξε κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε; Πάντως βαθιά λύπη και απογοήτευση από τον χειρισμό. Ήταν αψυχολόγητος και φοβικός. Η πρόεδρος, δεν επεξεργάστηκε τα μηνύματα που πήρε από τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. Από εμάς πήρε υποστηρικτικά μηνύματα».
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παραίτηση Καλατζόπουλου: Τι λένε στα παρασκήνια;
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr