"Όπου η Πολιτεία αφήνει κενά βρίσκουν χώρο χορηγοί και σωτήρες αμφίβολης προέλευσης"
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Σχολείων Ν. Αχαΐας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Δήμου Πατρέων, με αφορμή τη δωρεά ιδιοκτήτριας οίκου ανοχής στο 5ο Δημοτικό, επισημαίνουν ότι "όπου η Πολιτεία αφήνει κενά δυσλειτουργίας και αναποτελεσματικότητας, θα βρίσκουν χώρο να δρουν διάφοροι "χορηγοί" και "σωτήρες" αμφίβολης προέλευσης." Εκφράζουν παράλληλα τη συμφωνία τους με τον Περιφερειάρχη Παιδείας ο οποίος δεν έκανε αποδεκτή την χορηγία. Αναλυτικά αναφέρουν:
"Με αφορμή την οικονομική ενίσχυση-χορηγία από γυναίκα επιχειρηματία οίκου ανοχής σε σύλλογο γονέων δημοτικού σχολείου της Πάτρας, προκειμένου να αγοραστεί φωτοτυπικό μηχάνημα και βιβλιοθήκη στο σχολείο, η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Σχολείων Ν. Αχαΐας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων των Σχολείων του Δήμου Πατρέων τονίζουν ότι αυτή η συγκεκριμένη ενέργεια έγινε με πρωτοβουλία του προέδρου του οικείου συλλόγου γονέων και ουδόλως απηχεί τις απόψεις του συνόλου των γονέων και των εκπαιδευτικών του σχολείου, καθώς επίσης και όλων των συλλόγων γονέων των σχολείων της πόλης μας, οι οποίοι πασχίζουν καθημερινά και πάντα σε εθελοντική βάση συμβάλλοντας με την ανιδιοτελή προσφορά τους στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Οποιεσδήποτε οικονομικές ενισχύσεις των Συλλόγων γονέων και των σχολείων στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης της κοινωνίας για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, πραγματοποιούνται πάντα εντός των ηθικών αξιών και ορίων που υπαγορεύονται από τις παιδαγωγικές αρχές και το αξιακό σύστημα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η χρησιμοποίηση του Σχολείου και η διαφημιστική εκμετάλλευση με στόχο την προβολή του κάθε επιχειρηματία ή επιχείρησης εν ονόματι της όποιας οικονομικής βοήθειας και μάλιστα από τους γονείς που έχουν ταχθεί να υπερασπίζονται και να διαφυλάττουν τις δεοντολογικές αρχές της σχολικής κοινότητας, είναι καταδικαστέα από κάθε νοήμονα γονέα.
Τέτοιες ενέργειες εκθέτουν τους εμπνευστές τους και εγείρουν ερωτηματικά ως προς την αγνότητα των προθέσεων τους.
Όπου η Πολιτεία αφήνει κενά δυσλειτουργίας και αναποτελεσματικότητας, θα βρίσκουν χώρο να δρουν διάφοροι "χορηγοί" και "σωτήρες" αμφίβολης προέλευσης.
Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, μπορούν να θεωρηθούν ακόμα και δόκιμες ή δεδικασμένες τέτοιες πρακτικές και ως δεδομένα να αποτελέσουν την εύκολη λύση σε κάθε πρόβλημα. Χρειάζεται προσοχή και ιδιαίτερη φροντίδα ώστε το σχολείο να παραμείνει χώρος μόρφωσης, διάπλασης χαρακτήρα και παραγωγής υγιών προτύπων για τα παιδιά μας.
Γι αυτό το λόγο συμφωνούμε με την ενέργεια του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γ Παναγιωτόπουλου, να μην δεχθεί αυτή τη χορηγία.
Αντιλαμβανόμαστε την δύσκολη οικονομική συγκυρία που διέρχεται ο τόπος μας.
Όμως για μας τους γονείς είναι αδιανόητο, ενώ τα σχολεία μας στερούνται των απαραίτητων οικονομικών πόρων ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς, η κυβέρνηση να βρίσκει και να χαρίζει αφειδώς δισεκατομμύρια στις τράπεζες.
Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, πριν καν προκύψει αυτό το θέμα, με πρόταση των εκπροσώπων μας στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Πατρέων, αποφασίστηκε ομόφωνα να υπάρξει έντονη διαμαρτυρία προς τους αρμόδιους υπουργούς, για τα μειωμένα χρηματικά ποσά της κρατικής επιχορήγησης για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και ζητήθηκε να επιχορηγηθούν οι σχολικές επιτροπές με το ποσόν των 500.000 ευρώ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέχρι σήμερα ποσόν της κρατικής επιχορήγησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων της νέας σχολικής χρονιάς, ανέρχεται σε 380.000 ευρώ, όταν μόνον οι οφειλές για τις ανελαστικές δαπάνες (ηλεκτρικό ρεύμα, νερό, τηλέφωνο) ξεπερνούν σήμερα το ποσό των 500.000 ευρώ.
Με τον ερχομό των χειμερινών μηνών είναι αδύνατο να καλυφθούν οι δαπάνες που απαιτούνται για τη θέρμανση των σχολείων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία τους και τις επιπτώσεις στην υγεία των μαθητών.
Για να μην μετατραπούν οι γονείς και τα σχολεία μας σε επαίτες που αναγκάζονται να απλώνουν το χέρι σε κάθε λογής “προστάτη”, προκειμένου να εξασφαλίσουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να λειτουργήσουν το σχολείο, θα πρέπει πρώτα και κύρια η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Έτσι θα προστατευτούν τα παιδιά μας και όχι με ευχολόγια και εξορκισμούς. Η σωστή παιδεία απαιτεί κονδύλια, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ανάλογες αμοιβές για το προσφερόμενο έργο τους, τα σχολεία θέλουν χρήματα για να συντηρηθούν, να επισκευαστούν και να λειτουργήσουν.
Στην κυβέρνηση απομένει να πράξει το δικό της καθήκον."
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr