Αγίου Κωνσταντίνου 8: η καρδιά της γραφειοκρατίας
Η εξυπηρέτηση είναι άγνωστη λέξη για όσους πολίτες συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες των ΚΕΠΑ. Η ταλαιπωρία των πολιτών με αναπηρία ξεκινάει απ΄ το... τηλέφωνο. Όταν οι πολίτες ρωτούν με αγωνία στα περιφερειακά ΚΕΠΑ πόσο πρέπει να περιμένουν ακόμη για να περάσουν από επιτροπή ή γιατί έχει χαθεί ο φάκελός τους, η απάντηση που παίρνουν απ΄ τους υπευθύνους είναι να απευθυνθούν στα κεντρικά στην Αθήνα. Στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου 8. Οι πολίτες τηλεφωνούν αλλά μάταια. Από τις 15 τηλεφωνικές γραμμές καμιά δεν απαντά.
Τις ίδιες τηλεφωνικές γραμμές κάλεσαν και «ΤΑ ΝΕΑ». Στόχος ήταν το ρεπορτάζ να καταγράψει την άποψη της διευθύντριας στη Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Υγείας - Διεύθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας, τη διευθύντρια όλων των ΚΕΠΑ δηλαδή, για την ταλαιπωρία των πολιτών και τις αιτίες της.
Η προσπάθεια να επικοινωνήσω με την διευθύντρια για τις ανάγκες του ρεπορτάζ δεν είχε αποτέλεσμα, παρά τις εκατό και πλέον κλήσεις στα τηλέφωνα της υπηρεσίας. Η επόμενη προσπάθεια επικοινωνίας έγινε με επίσκεψη στα γραφεία της. Η γυάλινη πόρτα του 7ώροφου κτιρίου του ΙΚΑ είναι κλειστή - η ώρα ήταν 11.15 το πρωί. Απέξω υπάρχει ένας υπάλληλος... πορτιέρης. Ανοιγοκλείνει την πόρτα κατά το δοκούν. Σ΄ ένα θυροκολλημένο χαρτί γράφει ότι η είσοδος για το κοινό επιτρέπεται 12.00-15.00.
Όσο η ώρα πλησίαζε μεσημέρι, σχηματιζόταν ουρά στη στοά. Γύρω στα 15 άτομα περίμεναν όρθια έξω απ΄ την είσοδο. Ζητούν επίσης να δουν τη διευθύντρια. Ο θυρωρός ανένδοτος. Το ωράριο του Δημοσίου αμείλικτο. «Μετά τις 12. Αλλιώς στην Αγ. Κωνσταντίνου 16». Ο κόσμος διαμαρτύρεται.
Τη μέρα που βρέθηκαν εκεί «ΤΑ ΝΕΑ», ένα ζευγάρι είχε έρθει από νωρίς το πρωί από ένα χωριό της Βοιωτίας. Κρατούσαν τη γνωμάτευση της επιτροπής για τον 85χρονο πατέρα τους. «Έχει ακρωτηριασμένο πόδι από τον Νοέμβριο του 2011. Ύστερα από καρδιά. Θρόμβωση. Πέρασε από επιτροπή η οποία αποφάσισε ότι έχει αναπηρία 67%. Κάναμε ένσταση. Ξαναπέρασε και η γνωμάτευση στις 10 Ιανουαρίου του 2013 έδειξε ότι τελικά έχει αναπηρία 80%. Όμως το ίδιο χαρτί ανέφερε πως δεν χρειάζεται βοηθό ούτε επίδομα και ότι είναι ικανός για εργασία. Πώς γίνεται αυτό; Έχουν κάνει λάθος. Είναι η 2η φορά που ερχόμαστε. Θέλουμε 60 ευρώ για να έρθουμε στην Αθήνα… Γιατί μας ταλαιπωρούν έτσι;» μας λέει ένας συγγενής του 85χρονου.
Στις 12 η πόρτα ανοίγει. Ανεβαίνω στον 6ο όροφο. Η ταλαιπωρία των πολιτών συνεχίζεται εκεί. Εμφανίζεται μια κυρία. «Ποιος θέλει να με δει;». Όλοι. Αλλά θα πρέπει να περιμένουν.
Στο μεταξύ, στον στενό διάδρομο έχει φτάσει ένα ζευγάρι με ένα μωράκι ενάμισι έτους. Είναι τυφλό. Ο πατέρας φωνάζει αγανακτισμένος. «Ερχόμαστε από το ΚΕΠΑ Περιστερίου. Είναι η 3η φορά που η επιτροπή αναβάλλεται. Πότε θα βγει ένα επίδομα γι΄ αυτό το παιδί; Πότε θα περάσουμε επιτέλους από επιτροπή;»
Ενημερώνω τη διευθύντρια ότι «ΤΑ ΝΕΑ» κάνουν ρεπορτάζ για τα ΚΕΠΑ και της ζητάω να απαντήσει σε μια-δυο ερωτήσεις. Αρνείται. «Για να σας μιλήσω, πρέπει να πάρω έγκριση από τη διοίκηση». Την ενημερώνω ότι έχω κάνει 100 τηλεφωνήματα, προσθέτοντας ότι το ίδιο έχουν κάνει εκατοντάδες άλλοι πολίτες που αγωνιούν. «Πώς να απαντήσουμε στα 100 τηλεφωνήματα όταν είμαστε 5 υπάλληλοι;» απαντάει.
Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα»
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr